Polski producent odzieży wprowadza na rynek nowego operatora logistycznego - spółkę LPP Logistics

2022-08-03 | 11:00

Od sierpnia br. działalność operacyjną rozpoczyna LPP Logistics, spółka w portfolio Grupy LPP. Wyłonienie odrębnego podmiotu odpowiedzialnego za zarządzanie siecią zaopatrzenia i dystrybucji to odpowiedź polskiego producenta odzieży na rosnące znaczenie sprawnie działającej logistyki w całym łańcuchu dostaw oraz decyzje o rozwoju na kolejnych europejskich kierunkach. LPP Logistics, jako nowy operator na rynku, zarządza obecnie obiektami magazynowymi o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m.kw. Spółka, która już dziś zapewnia kompleksowe i nowoczesne usługi magazynowe, frachtowe oraz dystrybucyjne, planuje także dalsze inwestycje i zwiększenie zatrudnienia.

Zmiany jakie zaszły w branży handlowej w ciągu ostatnich lat pokazały, że sprawnie działające i kompleksowe zaplecze logistyczne jest odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się otoczenie rynkowe. Grupa LPP od wielu lat realizuje inwestycje w zakresie technologii oraz systemów zarządzania zaopatrzeniem i logistyką. Rozwój sieci sprzedaży w modelu omnichannelowym oraz cyfrowa transformacja handlu spowodowały jednak, że decyzja o przyspieszeniu rozbudowy sieci obiektów magazynowych i wzmacnianiu kompetencji w zakresie usług logistycznych stały się jednym z kluczowych celów biznesowych polskiego producenta odzieży.

- Ostatnie kilka lat to duży progres LPP w kontekście logistyki. Pełna kompleksowość świadczonych usług, począwszy od frachtu morskiego, przez kolejowy i drogowy, logistykę magazynową, a nawet własną agencję celną i regularną dystrybucję towarów na blisko 40 rynkach sprawiła, że dojrzeliśmy do decyzji, aby powołać odrębnego operatora logistycznego – spółkę LPP Logistics. Odpowiedzialna ona będzie za obsługę wolumenów sięgających na dziś nawet kilkudziesięciu tysięcy TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, rocznie w imporcie i dystrybucję około 400 mln sztuk towaru, w tym jedną czwartą w samych wysyłkach e-commerce

- komentuje Jacek Kujawa, prezes LPP Logistics.

W związku z utrzymującą się wysoką dynamiką sprzedaży i przy mocno rozproszonym geograficznie biznesie polskiego producenta odzieży, konieczna była decentralizacja i rozwój sieci dystrybucji. Dlatego ostatnie lata to dla LPP czas intensywnych prac nad wzmocnieniem mocy operacyjnych. Szybki rozwój portfolio obiektów magazynowych sprawił, że aktualnie zarządzanie tym obszarem wymaga strategicznego podejścia i uszytych na miarę rozwiązań.

- Oferując najlepsze praktyki z obszaru logistyki magazynowej budowanej w oparciu o zaawansowane systemu informatyczne, jak choćby WMS, czy automatykę magazynową obejmującą nowatorskie systemy sortujące, automatyczny magazyn miniload na 1,2 mln kartonów, czy technologię RFID oraz zróżnicowany katalog usług transportowych, nowa spółka ma możliwość w sposób optymalny realizować dystrybucję towarów na szeroką skalę i stać się jednym z większych operatorów logistycznych na rynku polskim, nie tylko na potrzeby LPP

– zapewnia Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.

LPP Logistics będzie zarządzać siecią obejmującą obecnie siedem lokalizacji w Polsce i za granicą o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m.kw, w tym centra dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim i Brześciu Kujawskim oraz pięć magazynów e-commerce w Polsce i poza jej granicami, do których już wkrótce dołączy kolejny, powstający właśnie Fulfillment Center w Jasionce pod Rzeszowem o powierzchni 69 tys. m.kw.

W ślad za inwestycjami w rozwiązania wspierające kompleksowe usługi logistyczne oraz obsługę zaawansowanych procesów magazynowych, LPP Logistics planuje także rozbudowywać zespół specjalistów branży logistycznej.

- W związku z planowanym rozwojem będziemy poszukiwać spedytorów morskich, drogowych, agentów celnych, inżynierów automatyki, logistyków e-commerce, analityków, elektryków i elektromechaników utrzymania ruchu a także obsadę w kolejnych nowopowstających obiektach. Przed miesiącem rozpoczęliśmy też proces rekrutacji do budowanego magazynu FC na Podkarpaciu, w którym docelowo znajdzie pracę ok. 1000 osób – wyjaśnia Sebastian Sołtys.

LPP Logistics ma w planach na kolejne lata dalszy dynamiczny rozwój sieci logistycznej. Przewiduje m.in. uruchamianie co roku 2 dodatkowych magazynów. W związku z rosnącym udziałem operacji e-commerce, spółka przygląda się także rozwiązaniom z zakresu robotyki magazynowej, w tym opartych na urządzeniach typu AMR (autonomous mobile robots – autonomiczne roboty mobilne), które jak przewiduje rynek, w kolejnych latach będą miały strategiczne znaczenie w zwiększaniu efektywności magazynów typu Fulfillment Center.

- Mamy nadzieję, że szeroki zakres naszej działalności, w tym świadczenie kompleksowych usług frachtu morskiego, kolejowego i drogowego oraz ugruntowana przez lata pozycja rynkowa sprawią, że już wkrótce nasz zespół powiększy się o kolejnych specjalistów, którzy wspólnie z nami będą rozwijać LPP Logistics. Jestem przekonany, że nasz potencjał i międzynarodowe doświadczenia w prowadzeniu obiektów magazynowych niebawem ustawią nas w czołówce operatorów logistycznych na rynku – dodaje Sebastian Sołtys.
Największym klientem LPP Logistics pozostają marki z grupy LPP, ale w kolejnych latach operator nie wyklucza możliwości poszukiwania obszarów, w których mógłby wykorzystać swój potencjał logistyczny i magazynowy dla podmiotów zewnętrznych.

Tagi: Jacek Kujawa LPP Logistics
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

Polski producent odzieży wprowadza na rynek nowego operatora logistycznego - spółkę LPP Logistics

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.