Ponad 19 mln klientów w 2016 roku w Outlet Factory

2017-01-26 | 16:04

To był kolejny dobry rok dla lidera polskiego rynku outletów. Należące do Grupy NEINVER centra FACTORY zanotowały 16 procentowy wzrost sprzedaży. W Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Wrocławiu odwiedziło je o prawie 20 procent więcej klientów, niż w roku 2015.

To efekt stałego poszerzania oferty centrów, między innymi o nowe usługi i marki z segmentu premium, niestandardowych akcji promocyjnych, wykorzystujących popularny w Polsce „smart shopping”, a także wprowadzenia innowacyjnych metod wsparcia sprzedaży.

Ponad 19 milionów klientów odwiedziło w minionym roku centra outletowe Factory w całej Polsce. To o 3,8 mln osób więcej niż w roku 2015. O 16 procent wzrosła również sprzedaż.

NEINVER to firma wyspecjalizowana w zarządzaniu centrami outlet nie tylko w Polsce, ale i w innych sześciu krajach europejskich  Łączymy umiejętności i doświadczenia biznesowe z różnych rejonów Europy, pracując wspólnie na bardzo dobre wyniki odwiedzalności i sprzedaży w centrach z naszego portfolio. Intensywny wzrost zainteresowania zakupami w FACTORY to tendencja, którą obserwujemy od kilku lat

– podkreśla Bożena Gierszewska – Mroziewicz, Country Manager NEINVER w Polsce.

W ciągu minionych pięciu lat, poziom odwiedzalności w centrach FACTORY zwiększył się z 9 mln do ponad 19 mln klientów. Z każdym rokiem, na zakupy w popularnych outletach, prowadzonych przez NEINVER, decyduje się średnio o 10 procent klientów więcej.

Największy wzrost sprzedaży w roku 2016 odnotowały dwa warszawskie outlety: FACTORY Annopol i FACTORY Ursus. Największą liczbę klientów przyjęło natomiast FACTORY Kraków. Dużym powodzeniem cieszyły się również centra we Wrocławiu i Poznaniu. Łączny wzrost sprzedaży we wszystkich miastach w 2016 roku wyniósł 16%.

Badania i nasze doświadczenia pokazują, że bardzo mocno zacieśnia się relacja ceny do jakości. Nasi klienci to grupa konsumentów, dokonujących racjonalnych wyborów, oczekujący wysokiej jakości produktów znanych marek, w dobrych cenach. I to jest klucz powodzenia outletów w Polsce - przesyconej dzisiaj tradycyjnymi centrami handlowymi.

– mówi Magdalena Chachulska, Asset Management Director, NEINVER

Nowe marki w FACTORY

By utrzymać zainteresowanie klientów, sieć outletów FACTORY z każdym rokiem poszerza portfolio dostępnych marek. W roku 2016 w FACTORY Ursus pojawiły się między innymi takie popularne brandy jak Cocodrillo, Essa Trends, Medicine czy New Balance. W Poznaniu klienci FACTORY zyskali możliwość zakupów w butikach Guess, Aldo oraz  Apart. Krakowski outlet wzbogacił się o sklep marki English Home, a w roku 2017 planowane jest tam otwarcie salonów Guess i Apart. W FACTORY Annopol pojawiła marka Tru Trussardi, a już niedługo powstaną tam sklepy marki DUKA i Sizeer. W FACTORY Wrocław od 2016 roku działa jedyny w Polsce outlet brandu Marc’o Polo.

Innowacyjne metody wsparcia sprzedaży

W roku 2016 sieć FACTORY wprowadziła szereg innowacyjnych narzędzi wspierających sprzedaż. W pierwszym półroczu centra outletowe Neinver rozpoczęły stałą współpracę z Qpony.pl. Katalog z aktualnymi promocjami każdego centrum outletowego FACTORY dostępny jest na stałe w aplikacji. Do końca 2016 roku, w aplikacji opublikowanych zostało ponad 2 500 kuponów, które zostały wyświetlone użytkownikom około 250 000 razy.

Aplikacja Qpony.pl wsparła również akcję rabatową, organizowaną przez sieć FACTORY dwa razy w roku. Wzięło w niej udział aż 1 500 000 uczestników, co przełożyło się na 20 procentowy wzrost odwiedzalności centrów i znaczny wzrost obrotów w czasie trwania promocji. Wszystkie outlety FACTORY zostały wyposażone również w sieć nadajników beacon. Służą one przede wszystkim do informowania klientów o bieżących promocjach – osoby wchodzące do centrum otrzymują spersonalizowany komunikat na swojego smartfona.

Kampanie promocyjne w miejskim stylu i mocny debiut na Instagramie

Miniony rok to dla FACTORY także czas intensywnych działań promocyjnych, których wspólną platformą komunikacyjną było “życie w miejskim stylu”. Swoim autorytetem wspierały je osoby ze świata mody, przede wszystkim popularni blogerzy i blogerki.

W ostatnich miesiącach marka mocniej zaznaczyła swoją obecność w mediach społecznościowych. W kwietniu 2016 na portalu Instagram zadebiutowały profile każdego z centrów outletowych. W ciągu 9 miesięcy FACTORY zbudowało wokół nich społeczność, liczącą ponad kilkanaście tysięcy fanów. Na profilach prezentowany jest głównie kontent związany z modą i miejskim stylem życia, a także informacje o bieżących promocjach i wydarzeniach.

Plany na rok 2017

NEINVER Polska, lider rynku outletów w Polsce i Hiszpanii, w kolejnych latach zamierza kontynuować działania, prowadzące do dalszego wzrostu liczby klientów i poziomu sprzedaży w centrach FACTORY. W centrach pojawią się nowe marki i usługi ułatwiające zakupy.

W 2017 roku potencjał zespołu NEINVER będziemy wykorzystywać także w zarządzaniu centrami, należącymi do innych, ważnych uczestników rynku nieruchomości handlowych, zarówno centrów wyprzedażowych jak i tradycyjnych galerii handlowych

– zapowiada Bożena Gierszewska – Mroziewicz.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Factory

zobacz więcej informacji o: Outlet FACTORY Kraków

Ponad 19 mln klientów w 2016 roku w Outlet Factory

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.