Premiera raportu IKEA Made in Poland 2021

2021-09-23 | 09:00

Już od 60 lat IKEA jest nierozerwalnie związana z Polską. W roku celebracji tej szczególnej rocznicy, IKEA Retail w Polsce publikuje raport podsumowujący działania biznesowe marki. Raport IKEA Made in Poland 2021 opisujący inicjatywy zarówno Grupy Inter IKEA, jaki Grupy Ingka, jest podsumowaniem współpracy IKEA z Polską na przestrzeni 60 lat, ale również wizją przyszłości, do której IKEA chce dążyć razem ze swoimi klientami, producentami i dostawcami w Polsce.

Historia IKEA w Polsce rozpoczęła się w 1961 roku, kiedy to założyciel marki, Ingvar Kamprad złożył pierwsze zamówienie na zakup krzeseł ÖGLA w fabryce w Radomsku. Duch przedsiębiorczości Polaków połączony ze szwedzką prostotą i potrzebą innowacyjności zaowocował ambitnymi celami oraz niesamowitymi możliwościami rozwoju współpracy. Polska była pierwszym po Szwecji krajem, w którym rozpoczęła się produkcja mebli dla IKEA na dużą skalę. Aktualnie blisko 20% światowej produkcji dla IKEA pochodzi z Polski. W naszym kraju produkuje się między innymi 63% kultowych foteli STRANDMON, 70% regałów KALLAX, czy 67% stolików LACK.

Działalność obu niezależnych grupy, stanowiących część marki i działalności systemu franczyzowego IKEA - Inter IKEA Group i Ingka Group wywiera również pozytywny wpływ na polską gospodarkę. W 2020 roku odprowadziły one łącznie 140 mln zł podatku dochodowego, a wartość eksportu mebli i akcesoriów IKEA wyniosła 12 mld zł. Poczynione w latach 2016-2020 inwestycje Grup Inter IKEA i Ingka to ponad 2,3 mld PLN. W łańcuchu dostaw IKEA w Polsce pracuje obecnie blisko 100 tys. osób. 

Od 60 lat IKEA i Polska rozwijają się razem. Kluczem do wspólnego sukcesu są historyczne więzi i budowane przez lata wzajemne zaufanie. Od tego czasu wyposażyliśmy aż 5 milionów domów w całym kraju, dzięki czemu jako marka mamy realny wpływ na jakość życia ludzi, ich najbliższe otoczenie i na to jak czują się w swoich domach. W języku szwedzkim Tillsammans znaczy razem, co w przypadku współpracy IKEA z Polską oznacza, że nasza przeszłość, a przede wszystkim przyszłość, jest nierozerwalnie związana z tym miejscem

– mówi Karin Sköld, Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail w Polsce.

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. Pracownicy i podwykonawcy IKEA z radością dzielą się tą filozofią z Polakami inspirując i umożliwiając im prowadzenie zdrowego i ekologicznego trybu życia. IKEA chce być firmą pozytywną dla klimatu, dlatego sukcesywnie wdraża inicjatywy strategii zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive – począwszy od produkcji energii odnawialnej, przez programy na rzecz ograniczania odpadów, po wspieranie organizacji zajmujących się edukacją ekologiczną najmłodszych.

Wśród naszych priorytetów jest troska o klientów, pracowników, ale także o środowisko. Wierzymy, że długofalowe współprace z zaufanymi partnerami są gwarantem sukcesu. W Polsce mamy prawie 30 partnerów, z którymi działamy już od ponad 20 lat

– dodaje Katarzyna Warchał, Członkini Zarządu IKEA Purchasing Services Polska.

Zielone sukcesy 

Zrównoważony rozwój to fundament działalności IKEA. 1 stycznia 2020 roku, czyli znacznie przed terminem wyznaczonym przez Unię Europejską, IKEA zaprzestała sprzedaży jednorazowych produktów wyposażenia domu wykonanych z plastiku. Do 2030 roku wszystkie produkty IKEA będą wytwarzane wyłącznie z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu, a IKEA Retail w Polsce stanie się w pełni cyrkularnym i pozytywnym dla klimatu biznesem. 

Produkcja energii z wiatru, recykling i odzysk energii z prawie 95% odpadów powstających w sklepach IKEA, wprowadzenie do oferty wegańskiej alternatywy słynnych klopsików IKEA, posiadających jedynie 4% śladu węglowego ich mięsnych odpowiedników, a także angażowanie się w akcje edukacyjne, takie jak konkurs grantowy IKEA „Zabawa to poważna sprawa”, czy kampania społeczna „TAK! dla edukacji klimatycznej” to tylko niektóre z licznych inicjatyw podejmowanych przez markę w duchu zrównoważonego rozwoju.

Włączające i przyjazne miejsce pracy 

Od 2020 roku IKEA realizuje Strategię Równości, Różnorodności i Włączania IKEA, w ramach której przeprowadzono szereg działań tworzących włączające i przyjazne miejsce pracy dla wszystkich pracowników, bez względu na płeć, wiek, kulturę czy przekonania. IKEA wspiera otwartą kulturę pracy, gdzie każdy czuje swoją przynależność, jest mile widziany, szanowany, akceptowany i doceniany za swoją wyjątkowość. Równość sprawia, że IKEA lepiej rozumie swoich klientów oraz proponuje im bardziej kreatywne i odpowiednie rozwiązania, produkty czy usługi.

W Polsce IKEA wprowadziła już wiele rozwiązań dążących do równowagi płci poprzez zapewnienie równych szans w wielu aspektach funkcjonowania firmy. Jako jedna z pierwszych firm w Polsce wprowadziła dodatkowy miesiąc pełnopłatnego urlopu ojcowskiego, dzięki czemu wspiera równowagę w obowiązkach opiekuńczych. IKEA wierzy, że to dzięki różnorodności firma może nieprzerwanie rozwijać się poprzez budowanie prawdziwie włączającego miejsca pracy. 

Specjalna kolekcja mebli

IKEA świętuje 60-tą rocznicę rozpoczęcia współpracy z Polską wprowadzając do sklepów specjalną kolekcję mebli HUSLIÅ. Limitowana seria, w całości produkowana w Polsce, to ukoronowanie owocnej współpracy i jednocześnie możliwość wprowadzenia do polskich domów elementów inspirowanych tradycyjnymi, łowickimi motywami i skandynawskim wzornictwem.

Raport Made in Poland 2021 został zaprezentowany po raz pierwszy na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach, 21 września 2021 r. W ramach kongresu, IKEA Retail w Polsce była partnerem dyskusji „Inwestycje Zagraniczne”. Spółka została również laureatem konkursu towarzyszącego EKG „Inwestor bez granic”.

Tagi: IKEA IKEA Retail Polska Karin Sköld Katarzyna Warchał
Oceń artykuł:

Źródło: IKEA

Premiera raportu IKEA Made in Poland 2021

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.