Prima Moda ze 150 proc. wzrostem EBITDA w 2021 roku

2022-04-08 | 09:11

Prima Moda S.A., notowana na głównym rynku GPW spółka z branży fashion, opublikowała szacunkowe nieaudytowane wyniki za 2021 rok. Wynik EBITDA był wyższy o 154% i wyniósł 2,5 mln zł przy i wzroście rentowności do 8,5%. Poprawa zysku EBITDA to efekt zmiany modelu biznesowego w zakresie rosnącego udziału kanału e-commerce w strukturze sprzedaży, efektywnego wykorzystania warunków rynkowych oraz optymalizacji operacyjno-kosztowej działalności.

Prima Moda to jeden z wiodących krajowych podmiotów w branży fashion (marki własne z kategorii akcesoriów skórzanych). Spółka przechodzi proces transformacji sprzedaży w kierunku kanału e-commerce (obecnie dostępny w Polsce i na kilkunastu rynkach europejskich poprzez platformę Zalando). W minionych latach marka Prima Moda była obecna w wiodących galeriach handlowych w Polsce.

- Miniony rok był dla naszej spółki okresem wytężonej pracy pod kątem operacyjnym. Sukcesywnie realizowaliśmy transformację struktury sprzedaży w kierunku kanału e-commerce, realizując szereg inicjatyw innowacyjnych usprawniających procesy biznesowe, ich wydajność i potencjał większej przyszłej skali działalności. W połączeniu z know how wieloletniej obecności na rynkach europejskich oraz planowanym rozwojem obszaru IT i automatyzacją procesów, rozważamy rozwinięcie naszej oferty na kolejne rynki UE

- mówi Dariusz Plesiak, Prezes Zarządu Prima Moda S.A.

Prima Moda w ostatnim opublikowanym raporcie finansowym po III kwartałach 2021 roku osiągnęła wzrost zysku z działalności operacyjnej do 1 mln zł (wobec 0,3 mln zł r/r), przy EBITDA 1,6 mln zł (wobec 2 mln zł – skutek wyższej amortyzacji wynikającej ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych). Zysk netto ww. okresu wyniósł 0,5 mln zł (wobec 0,3 mln zł r/r). Na spółkę naturalnie wpłynęła sytuacja pandemiczna.

Spółka efektywnie wykorzystała okres pandemii na płynne przeniesienie modelu biznesowego z kanału offline do online. Zdaniem zarządu, pierwsze efekty są już zauważalne i będą w rosnącym stopniu wpływać na działalność w kolejnych kwartałach.

Tagi: Podsumowania i wyniki finansowe Primamoda Dariusz Plesiak
Oceń artykuł:

Źródło: Prima Moda

Prima Moda ze 150 proc. wzrostem EBITDA w 2021 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.