Primark - zrównoważone wybory dostępne dla wszystkich

2021-09-17 | 13:00

Primark ujawnił założenia rozbudowanej strategii zrównoważonego rozwoju, mającej na celu redukcję ilości odpadów odzieżowych, zmniejszenie o połowę emisji dwutlenku węgla w łańcuchu wartości firmy i poprawę warunków życia ludzi, którzy wytwarzają produkty marki.  

Nowa strategia zobowiązuje międzynarodowego detalistę odzieżowego do zmiany sposobu, w jaki produkowane są ubrania marki, jednak nie zmieniając przy tym ich przystępnych cen i tym samym umożliwiając wszystkim dokonywanie bardziej zrównoważonych wyborów podczas zakupów.

W ramach nowych zobowiązań, firma zapewni, że do 2030 r. wszystkie jej ubrania będą wykonywane z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych w bardziej zrównoważony sposób – obecnie odpowiadają one za 25 proc. całej odzieży sprzedawanej przez markę. Kolejnym dużym krokiem w tym kierunku będzie zmiana wszystkich męskich, damskich oraz dziecięcych t-shirtów o najniższej cenie, na takie, które wykonywane będą z bawełny pozyskiwanej w sposób zrównoważony już w następnym roku. 

Primark dokona zmian we własnym procesie projektowania, by zapewnić że ubrania marki mogą być poddane recyklingowi po zakończeniu ich użytkowania, czego efektem będzie mniejsza ilość odpadów odzieżowych. Firma zobowiązuje się także do poprawy wytrzymałości swoich ubrań, w tym do pracy nad określeniem nowych wytycznych branżowych w zakresie trwałości wraz z WRAP, brytyjską organizacją charytatywną zaangażowaną w przyspieszenie przejścia przemysłu modowego w kierunku cyrkularności, aby klienci mogli dłużej nosić ubrania i cieszyć się nimi..  

To nowy i ekscytujący etap w historii Primark. Naszą ambicją jest, by oferować klientom przystępne ceny, z których nas znają i za które nas kochają, a równocześnie  proponując im produkty wykonane w sposób bardziej przyjazny dla naszej planety i ludzi, którzy je tworzą. Wiemy, że tego właśnie chcą i oczekują od nas nasi klienci oraz współpracownicy. To jednak nie jest początek naszej podróży. Pracowaliśmy, by stać się bardziej zrównoważonym i etycznym biznesem przez ponad 10 lat. Jedna czwarta wszystkich sprzedawanych przez nas ubrań pochodzi już z asortymentu dostępnego pod marką Primark Cares – gamy produktów wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskanych w sposób bardziej zrównoważony. Nasze nowe zobowiązania oznaczają znaczne przyspieszenie tempa i zwiększenia skali zmian, co wymaga od nas innego sposobu myślenia o tym, jak prowadzimy działalność. Począwszy od tego, jak projektujemy i produkujemy nasze ubrania, aż po sposób, w jaki sprzedajemy je w sklepach. Nie znamy wszystkich odpowiedzi i wiemy, że nie możemy zrobić tego sami. Jesteśmy jednak zdeterminowani do podjęcia współpracy z branżą, by dokonywać realnych zmian na dużą skalę

- komentuje globalną prezentację strategii Paul Marchant, CEO w Primark.

Nasi klienci, również w Polsce, są coraz bardziej świadomi tego, że ich zrównoważone wybory mogą mieć w dłuższej perspektywie ogromne znaczenie. Dzięki naszym zobowiązaniom będziemy im to w stanie umożliwić, poszerzając w ciągu kolejnych lat naszą ofertę odzieży wykonanej z materiałów pochodzących z recyklingu oraz tych pozyskanych w bardziej zrównoważony sposób, jednocześnie utrzymując ceny, z których słyniemy. Nowa strategia nie zakłada jednak postępów tylko w tym zakresie, a zmianę w naszym podejściu do biznesu i mody jako całości, z czego jesteśmy bardzo dumni

- dodaje Maciej Podwojski, Area Manager na Polskę, Słowenię oraz Czechy w Primark.

Nowa strategia opiera się na pracy, jaką Primark wykonał w ciągu ostatnich 10 lat. Nowe zobowiązania zostały przygotowane także na podstawie konsultacji z ekspertami z całej branży. Obejmują zarówno działalność własną Primark, jak i cały globalny łańcuch dostaw firmy. Strategia rozszerza zobowiązania, które firma już podjęła jako sygnatariusz głównych inicjatyw branżowych, takich jak Textiles 2030 – projektu WRAP, mającego na celu przyspieszenie zmian w przemyśle odzieżowym i tekstylnym w Wielkiej Brytanii w kierunku cyrkularności oraz zmian systemowych. Firma współpracuje także z Fundacją Ellen MacArthur w ramach swojego zobowiązania, by wszystkie ubrania nadawały się do recyklingu już na etapie projektowania. 

Oprócz zmiany sposobu, w jaki ubrania marki są produkowane, Primark będzie współpracował ze swoimi dostawcami, by zmniejszyć emisje dwutlenku węgla o połowę w ramach swojego łańcucha wartości, przyczyniając się do transformacji na poziomie branżowym. Firma wyeliminuje ze swojej działalności również plastik jednorazowego użytku, opierając się na pracy, jaką wykonała usuwając dotychczas ponad 500 milionów sztuk tego typu tworzyw.

Primark rozszerzy także swój Program Zrównoważonej Bawełny, największy jak do tej pory program tego typu w branży odzieżowej i będzie szkolił rolników w zakresie bardziej regeneratywnych praktyk rolniczych, w tym dotyczących mniejszego zużycia wody i środków chemicznych. Firma będzie działać w tym obszarze we współpracy z CottonConnect, wykorzystując wiodący w branży Kodeks Regeneratywny REEL w celu zwiększenia bioróżnorodności, dostosowania się do zmian klimatu i poprawy warunków życia rolników.

Detalista będzie opierać się na dotychczasowo podjętych inicjatywach w zakresie etycznego handlu oraz współpracy z porozumieniem ACT, by poprawiać życie osób, które szyją ubrania dla marki, poprzez dążenie do zapewnienia godziwej płacy pracownikom we własnym łańcuchu dostaw, a także inwestować w programy dające większe możliwości kobietom.

Wierzymy, że zrównoważony rozwój nie powinien być wyceniany tak, by mogli sobie pozwolić na niego tylko nieliczni. Wierzymy, że dzięki temu, kim jesteśmy, mamy szansę sprawić, że bardziej zrównoważone wybory w modzie staną się dostępne dla wszystkich

- dodał Paul Marchant.

Primark wykorzysta 397 sklepów zlokalizowanych w 14 krajach, aby dzielić się z klientami większą ilością informacji na temat wprowadzanych zmian w ramach kampanii "How Change Looks". Ułatwi również klientom samodzielne wprowadzanie zmian m.in. poprzez edukowanie ich w zakresie technik przedłużania „żywotności” ich garderoby – od umiejętności szycia, po wskazówki dotyczące prania.

Firma będzie corocznie raportowała o postępach.

Tagi: Maciej Podwojski Primark Paul Marchant
Oceń artykuł:

Źródło: Primark

Zobacz także

Primark - zrównoważone wybory dostępne dla wszystkich

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.