Przychody Grupy Kapitałowej VRG niższe o 20% niż w roku 2019

2021-06-30 | 09:00

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej VRG wyniosły 853,7 mln zł, o około 20 proc. mniej, niż w rekordowym w historii spółki roku 2019. Na spadek przychodów bezpośredni wpływ miały ograniczenia w handlu stacjonarnym, wynikające z rozwoju sytuacji epidemicznej w kraju. Pomimo, że przez niemal jedną czwartą roku Grupa mogła prowadzić sprzedaż wyłącznie w kanale online, VRG udało się zrealizować scenariusz bazowy zakładający spadek przychodów na poziomie do 25 proc. rok do roku. Skonsolidowana strata netto wyniosła 48,2 mln zł, wobec 64,0 mln zł zysku w roku 2019.

Grupa zakończyła rok posiadając 570 salonów w 106 miastach w całej Polsce, co przełożyło się na 53 tys. m2 powierzchni.

W całym roku z większą stanowczością podeszliśmy do optymalizacji sieci handlowej, odchodząc od strategii zwiększania m2 powierzchni na której działa spółka. Nie wahaliśmy się zamykać salonów o niskiej rentowności. Kolejne lokalizacje dobierane są obecnie ostrożnie. W segmencie jubilerskim stawiamy na rozwój sieci salonów własnych. W markach odzieżowych skupiamy się na rozwoju punktów franczyzowych, które są bardziej efektywne kosztowo dla spółki

– komentuje Radosław Jakociuk, Wiceprezes Zarządu VRG.

Ograniczenia pandemiczne w handlu stacjonarnym owocowały dynamicznym wzrostem sprzedaży w kanale online. W 2020 roku sprzedaż sklepów internetowych Grupy Kapitałowej VRG wyniosła 207 mln zł, co stanowi wzrost o 43 proc. rok do roku. W przychodach Grupy za 2020 rok kanał internetowy odpowiadał za już 24,3 proc. (w porównaniu z 13,6 proc. rok wcześniej). Podobnie jak w latach ubiegłych liderem sprzedaży internetowej wśród wszystkich marek Grupy była Wólczanka, której sprzedaż online wzrosła o 22 proc., a  udział kanału internetowego w przychodach marki wyniósł 56,4 proc

Segment odzieżowy osiągnął przychody w wysokości 501,4 mln zł (o 28 proc. mniej rok do roku), w wyniku trwających cały rok ograniczeń w życiu społecznym i gospodarczym, przekładających się na ograniczony popyt. W tych trudnych warunkach dobrze radziła sobie reprezentująca segment jubilerski marka W.Kruk. Przychody segmentu jubilerskiego wyniosły 352,3 mln zł, o 6 proc. mniej w stosunku do roku 2019.

Tagi: Grupa VRG Radosław Jakociuk
Oceń artykuł:

Źródło: VRG

Przychody Grupy Kapitałowej VRG niższe o 20% niż w roku 2019

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.