Redan: 15,3 mln zł straty netto w I kwartale 2018 r.

2018-05-22 | 15:43

Sieć modowa Top Secret utrzymuje trend szybszego wzrostu marży handlowej niż ponoszonych kosztów. W efekcie w pierwszym kwartale br. wynik przed opodatkowaniem tego segmentu był o 1,5 mln zł lepszy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Top Secret ma potencjał do dalszego wzrostu marży. Planuje jednocześnie zwiększyć powierzchnię handlową w tym roku o 8%.

Z kolei sieć dyskontowa TXM, będąca drugim segmentem wchodzącym w skład Grupy Redan zdołała w pierwszym kwartale br. powstrzymać spadek sprzedaży, podwyższyć marżę oraz zdyscyplinować obszar kosztów. Kwietniowe wyniki TXM potwierdzają z kolei, że strategia wdrażana przez nowy zarząd przynosi już spodziewane efekty. Zakładana poprawa w obu segmentach przełoży się na dużo lepsze wyniki Grupy Redan w tym roku.

Sieć Top Secret w pierwszym kwartale br. kontynuowała wzrostowy trend wyników finansowych. Pomimo spadku przychodów o 1,5%  w ujęciu r./r. do 50,3 mln zł sieć modowa znacznie poprawiła rentowność biznesu. To efekt szybszego wzrostu poziomu marży handlowej o 10,2% r./r. niż kosztów (6,5%).  Dzięki temu sieć Top Secret w pierwszych trzech miesiącach br. wypracowała o 1,5 mln zł lepszy wynik przed opodatkowaniem niż rok wcześniej.

- W sieci Top Secret systematycznie realizujemy określoną strategię zorientowaną na szybszy wzrost osiąganej marży niż ponoszonych kosztów. Wzrostowy trend trwa już ponad dwa lata. Przekłada się to na coraz lepsze wyniki segmentu modowego – stwierdził Bogusz Kruszyński, Prezes Redan SA. Podkreślił, że w pierwszym kwartale br. sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL) w Polsce zwiększyła się o 10%, przy jednoczesnym wzroście poziomu marży o 4,1 p.p. - To głównie efekt zmian w ofercie asortymentowej polegających na większym udziale wysokomarżowych towarów z nowej kolekcji, produktów będących w stałej ofercie na które, nie są udzielane upusty oraz wprowadzeniu do kanału e-commerce dedykowanej oferty tematycznej fast fashion. Coraz skuteczniej zarządzamy również towarem precyzyjnie alokując go w odpowiednich sklepach – dodał.

Poprawa wyników zachęca do rozbudowy sieci handlowej. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku powierzchnia sklepów Top Secret w Polsce, czyli najważniejszym kanale dystrybucji segmentu modowego Grupy Redan, zwiększyła się o 3%. Na koniec marca br. sieć Top Secret w naszym kraju miała 189 placówek.

- W całym roku planujemy zwiększyć powierzchnię handlową o około 2,5 tys. m2, czyli o około 8%. Na kolejne lata zakładamy rozwój w tempie od 2 do 3.5 tys. m2 rocznie. Dzięki przyspieszeniu rozwoju i efektowi dźwigni operacyjnej wyniki segmentu modowego będą systematycznie coraz lepsze

– powiedział Bogusz Kruszyński.

Z kolei segment dyskontowy TXM w pierwszym kwartale br. poprawił przychody o 1,4% r./r. do 73,3 mln zł. Zbliżony wynik do ubiegłorocznego osiągnięto również na poziomie działalności operacyjnej oraz wyniku przed opodatkowaniem. Do najistotniejszych efektów, jakie udało się osiągnąć w tym okresie należy zaliczyć powstrzymanie spadku sprzedaży, podwyższenie marży handlowej oraz zdyscyplinowanie obszaru kosztów. Jednocześnie wyniki kwietnia potwierdzają, że strategia wdrażana przez nowy zarząd przynosi już zakładane cele. W kwietniu po raz pierwszy dostępna była w pełni nowa, niewyprzedażowa oferta, która została bardzo dobrze przyjęta przez Klientów. Uruchomiona została reklama telewizyjna będąca nowym kanałem komunikacji do klientów w Polsce. Przełożyło się to na wzrost liczby wejść do sklepów, przy czym sprzedaż z metra kwadratowego wzrosła o 6 % r./r., a marża procentowa zwiększyła się o 1,9 p.p. - Jako akcjonariusz TXM jesteśmy przekonani, że nowa strategia dla TXM jest słuszna i spowoduje w kolejnych okresach znaczną poprawę wyników – powiedział Prezes Redan SA.

Uwzględniając wyniki obu segmentów Grupa Redan w pierwszym kwartale 2018 roku uzyskała 123,7 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 0,2% w ujęciu r./r. Z kolei wynik całkowity przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł -9,6 mln zł i był o 1,1 mln zł lepszy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Tagi: Bogusz Kruszyński Redan S.A. Top Secret TXM
Oceń artykuł:

Źródło: Redan

Redan: 15,3 mln zł straty netto w I kwartale 2018 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.