Redan rozpoczął obsługę zamówień e-commerce dla nowych podmiotów

2021-11-23 | 19:00

Redan systematycznie poprawia osiągane wyniki finansowe. W pierwszych trzech kwartałach br. o 54% zwiększył w ujęciu r./r. wypracowaną marżę handlową. Wynik na sprzedaży poprawił się z kolei o 1,6 mln zł choć wciąż jest jeszcze ujemny. W trzecim kwartale br. spółka pozyskała pierwszego zewnętrznego klienta, poza Top Secret, dla którego rozpoczęła świadczenie usług związanych z obsługą zamówień e-commerce. Zarząd Redan zamierza zwiększyć skalę realizowanych operacji logistycznych i pozyskać kolejnych klientów.  

 

Dla Redan operacje związane z biznesem marki Top Secret były w pierwszych trzech kwartałach br. i nadal pozostaną podstawowym zakresem działalności. Zapewniły 88% przychodów oraz 88% wypracowanej marży handlowej. Obejmowały przede wszystkim realizację operacji logistycznych związanych z obsługą kanałów dystrybucji w Polsce. Prowadzona była również sprzedaż towarów tej marki do odbiorców zagranicznych. Redan świadczył również specjalistyczne usługi dla grupy kapitałowej Top Secret oraz dla TXM.

- W pierwszych trzech kwartałach br. znacznie poprawiliśmy wyniki finansowe, ale jeszcze nie udało nam się przekroczyć progu rentowności. Po słabszym początku roku, kiedy wprowadzane były zakazy handlu odzieżą w galeriach handlowych, od maja widoczne było odbicie sprzedaży. Dzięki temu w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy zwiększyliśmy o 8% w ujęciu r./r. sprzedaż towarów do grupy Top Secret, pomimo zmniejszenia jej sieci handlowej także o 8%. Pozytywny wpływ na wyraźną poprawę wyników Redan miała także wprowadzona w zeszłym roku zmiana zasad współpracy z Top Secret. W efekcie wzrosła uzyskiwana przez nas marża handlowa na sprzedaży towarów tego brandu do odbiorców w Polsce z poziomu 7,3% do 11,2%. Zwiększyliśmy również zagraniczną sprzedaż wyrobów tej marki o 3,9 mln zł, czyli aż o 147%. Na tej działalności uzyskujemy znacznie wyższą marżę handlową, przy niskim ryzyku należności i relatywnie niskich kosztach jej prowadzenia. Dlatego w kolejnych okresach będziemy nadal intensyfikować rozwój tej części biznesu

- powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Redan S.A.

Całościowo Redan w pierwszych trzech kwartałach br. osiągnął 68,6 mln zł obrotów, co stanowi wzrost o 14% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku (dla zapewnienia większej porównywalności wyników pominięty został odpis w wysokości 7,7 mln zł dokonany we wrześniu 2020 r. na nieopłaconą sprzedaż do Top Secret w związku z otwarciem postępowania restrukturyzacyjnego tej spółki; bez pominięcia tego odpisu dynamika wzrostu sprzedaży wyniosłaby 30%). Z kolei wypracowana marża handlowa zwiększyła się o 54% do 10,6 mln zł. W efekcie przy wzroście kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu o 18% wynik na sprzedaży poprawił się o 1,6 mln zł, choć nadal był ujemny i wyniósł  3,4 mln zł. Pogorszenie wyniku netto do -5 mln zł w pierwszych trzech kwartałach br. (z poziomu -1,6 mln zł rok wcześniej) było natomiast konsekwencją zmniejszenia salda przychodów i kosztów finansowych oraz oczekiwanych strat kredytowych. W 2020 r. na dodatnie saldo z tego tytułu wpłynęło przede wszystkim zmniejszenie o 5,0 mln zł rezerw na zobowiązania oraz odpisów aktualizujących związanych z Top Secret.

Od początku br. Redan prowadził prace konieczne dla możliwości rozpoczęcia świadczenia usług logistycznych na rzecz innych podmiotów poza Top Secret. Wdrożony został system informatyczny klasy WMS (Warehouse Management System) niezbędny do realizacji takich operacji oraz przeprowadzono dostosowanie powierzchni magazynowej.  - W trzecim kwartale pozyskaliśmy pierwszego klienta i rozpoczęliśmy dla niego świadczenie usług związanych z obsługą zamówień e-commerce. Obecnie optymalizujemy wydajność procesów magazynowych oraz analizujemy dalsze możliwości lepszego wykorzystania posiadanych aktywów w celu zwiększenia skali realizowanych operacji i pozyskiwania kolejnych klientów – dodał Bogusz Kruszyński.

Tagi: Bogusz Kruszyński Podsumowania i wyniki finansowe Redan S.A. Rozwój sieci handlowych Top Secret TXM S.A.
Oceń artykuł:

Fot: pixabay.com Źródło: Redan

Redan rozpoczął obsługę zamówień e-commerce dla nowych podmiotów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.