Galeria Kazimierz notuje rekordowy footfall. Od stycznia do lipca 2019 roku krakowskie centrum handlowe odwiedziło średnio siedem procent więcej klientów w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego, mimo dodatkowych ograniczeń handlu w niedziele. Za frekwencyjnym sukcesem stoją zmiany, które zaszły w ostatnich miesiącach – odnowiony, pełen zieleni plac zewnętrzny z widokiem na Wisłę i funkcją rekreacyjno-wypoczynkową oraz nowe sklepy popularnych marek. A to nie koniec nowości. Jeszcze w tym roku do grona najemców dołączy pierwszy w Polsce salon Weekday.
W całym pierwszym półroczu 2019 roku Galeria Kazimierz osiągnęła imponujący wzrost odwiedzalności, mimo ogólnopolskich spadkowych tendencji spowodowanych zakazem handlu w większość niedziel. Najlepszym miesiącami dla krakowskiego centrum handlowego okazały się marzec i lipiec, w których wzrost współczynnika footfall wyniósł aż 12 procent w porównaniu rok do roku. Niewątpliwie na lipcowy wynik bezpośrednio wpłynął trwający przez wakacje Kazimierz Summer Festival, w czasie którego miało miejsce wiele cyklicznych wydarzeń o charakterze kulturalno-rozrywkowym.
Tak dobre wyniki to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, inwestycji, efektywnego zarządzania, a także skutecznych działań marketingowych.
Nowa strefa rozrywki i relaksu
W czerwcu, koncertem Dawida Kwiatkowskiego, otwarto nowy plac przy Galerii, który w wakacje stał się centrum kulturalno-rozrywkowym Krakowa chętnie odwiedzanym nie tylko przez mieszkańców, ale także turystów. W otoczeniu zabytkowych budynków Galerii Kazimierz powstała strefa wypoczynku, z której korzystają zarówno dorośli, młodzież, jak i dzieci. W ramach modernizacji położono aż 1200 mkw. trawnika, zasadzono 170 mkw. krzewów oraz sześć drzew. W pobliżu nowoczesnej, iluminowanej fontanny ustawiono pergole oplecione roślinami z wygodnymi siedziskami oraz leżakami idealnymi, by odpocząć po zakupach i spotkać się ze znajomymi. Widać z nich doskonale, co dzieje się na pobliskim placu zabaw dla dzieci ze zjeżdżalniami, piaskownicą, linarium i bezpiecznymi trampolinami. Obok znajdują się miski dla zwierząt oraz stojaki na rowery. Właściciel Centrum – Fundusz zarządzany przez Invesco Real Estate przeznaczył na zmiany w obrębie placu ponad 5 milionów złotych.
Docelowo odnowiona przestrzeń ma być miejscem spotkań lokalnej społeczności działającym przez cały rok. W tegoroczne wakacje odbyła się tu pierwsza edycja Kazimierz Summer Festival, w ramach którego krakowianie mogli wziąć udział m.in. w koncercie Kamila Bednarka. Łącznie od czerwca goście Galerii wzięli udział aż w 14 weekendach pełnych muzycznych, teatralnych i kulinarnych wydarzeń. Z kolei zimą będzie tu działać lodowisko.
- Zdajemy sobie sprawę, że nowoczesne centrum handlowe nie może pełnić już tylko funkcji handlowej. Równie istotna jest jego rola rozrywkowa sprawiająca, że klienci chcą w nim nie tylko robić zakupy, ale także spędzać na jego terenie wolny czas w gronie najbliższych. W naszym centrum goście mają do dyspozycji m.in. 10-salowe kino, siłownię oraz klub fitness. Pasjonaci tańca mogą zapisać się na zajęcia w jedynym w mieście Egurrola Dance Studio
– mówi Anna Duchnowska, prezes Invesco Real Estate w Polsce.
Słuchamy potrzeb klientów
Jednocześnie Galeria Kazimierz wciąż stara się urozmaicać ofertę zakupową. Tylko w pierwszej połowie roku do grona najemców dołączyły marki Parfois, Twoje Soczewki oraz Le’lomi. W lipcu bogate portfolio gastronomiczne poszerzył lokal sieci Green it. Z kolei w sierpniu otwarto salon Femestage Eva Minge, a niebawem otworzy się pierwszy sklep w Krakowie popularnej marki oferującej damską odzież – Sugarfree.
Listopad zapowiada się jeszcze bardziej emocjonująco. Jedna z najpopularniejszych obecnie marek odzieżowych w Europie – Weekday, zdecydowała się na debiut w naszym kraju w Galerii Kazimierz. Salon będzie oferował zarówno damską, jak i męską kolekcję.
– Weekday to szwedzka marka, która w ostatnim czasie wyznacza trendy w modzie młodzieżowej. Wiemy też, że nasi klienci długo czekali na otwarcie jej salonu stacjonarnego w Krakowie. Wybór Galerii Kazimierz jako lokalizacji dla pierwszego sklepu Weekday w Europie Środkowej potwierdza, że nasze centrum jest nowoczesne i jednocześnie wpisuje się w filozofię marki opartej o szerokie działania proekologiczne, które również są nam bliskie
– dodaje Anna Duchnowska.