Rekordowe wyniki eksportu Lidl za 2021 rok

2022-05-31 | 10:00

Blisko 4,3 mld zł wyniosła w 2021 roku wartość eksportu polskich produktów na zagraniczne rynki, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska. Natomiast w ciągu 4 ostatnich lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 13 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw. Promowanie polskich produktów na zagranicznych rynkach oraz rozwój krajowych przedsiębiorstw to klucz do wspólnego sukcesu Lidl Polska i dostawców.

Pozycja, jaką przez 20 lat funkcjonowania na polskim rynku wypracował Lidl Polska, przekłada się na silny i pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. Lidl Polska na co dzień współpracuje z ponad 740 dostawcami z Polski, natomiast w ofercie sieci każdego dnia klienci mają dostęp do ponad 480 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”. Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidl, które dzięki rekomendacjom zakupowym Lidl Polska trafiają na półki sklepów sieci działających poza granicami kraju. Tylko w 2021 roku 276 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 4,3 mld zł. Natomiast w ciągu czterech lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł. Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie – Lidl Polska w dalszym ciągu zamierza promować i wspierać eksport polskich produktów na rynkach zagranicznych.

Top 7 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym stanowiły w 2021 roku – Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Wielka Brytania oraz Bułgaria. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso drobiowe, wędliny i ser żółty. Bardzo popularnym dobrem eksportowym okazało się także polskie masło.

- Bardzo cenimy współpracę z naszymi dostawcami. Dzięki niej z powodzeniem udaje nam się nie tylko odpowiedzieć na potrzeby polskich konsumentów, ale też promować polskie produkty na rynkach zagranicznych. W 2021 roku wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci Lidl Polska przez 276 polskich dostawców do 28 europejskich krajów wyniosła blisko 4,3 mld PLN. Natomiast w ciągu 4 lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł. Te liczby mówią same za siebie

– komentuje Wojciech Grohn, Członek Zarządu Lidl Polska.

Produkty nabiałowe to niezwykle istotna kategoria spożywcza zarówno dla polskich jak i zagranicznych konsumentów. Lidl Polska od wielu lat współpracuje z Grupą Mlekovita, firmą ze 100-procentowym polskim kapitałem. Firma dostarcza do sklepów Lidl produkty w ramach marki własnej Pilos oraz w ramach brandu Mlekovita.

- Lidl umożliwia polskim producentom ekspansję na rynki zagraniczne. Stała współpraca pomiędzy Lidlem a Grupą Mlekovita pozwala skutecznie planować inwestycje produktowe, właściwie zarządzać  planem produkcyjnym oraz precyzyjnie trafiać w gusta konsumenckie. Na europejskie rynki dostarczamy najwyższej jakości  produkty pod marką Pilos, w tym sery dojrzewające w plastrach, sery topione, śmietany, serki homogenizowane, sery sałatkowo-kanapkowe oraz linie jogurtów naturalnych i owocowych. Bardzo cenimy partnerską współpracę gdyż przekłada się na znaczący wzrost korzyści biznesowych. Porównując obroty z roku 2021 do 2020, zanotowaliśmy ok. 37-procentowy wzrost!

– mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita.

Samo funkcjonowanie sklepów Lidl Polska w roku obrotowym 2020 miało istotny, pozytywny wpływ na gospodarkę. Poza codzienną działalnością sklepów gospodarkę napędzały zakupy potrzebne do ich utrzymania oraz wydatki pracowników, które dalej krążą w gospodarce. W rezultacie firma szacuje, że w roku obrotowym 2020 funkcjonowanie sklepów Lidl Polska wygenerowało ponad 6,3 mld zł netto wartości dodanej, z czego 3,5 mld zł netto powstało w samej spółce, a 2,8 mld zł netto u dostawców sieci Lidl Polska i dzięki pensjom wypłaconym pracownikom.

 

Tagi: Lidl Raport Wojciech Grohn
Oceń artykuł:

Źródło: Lidl

Rekordowe wyniki eksportu Lidl za 2021 rok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.