Rekordowe wzrosty w programie lojalnościowym Lagardère Travel Retail w Polsce

2024-04-12 | 11:31

Lagardère Travel Retail w Polsce odnotowało rekordowe wzrosty w rozwijanym od 2021 r. multibrandowym programie lojalnościowym, który działa zarówno w przestrzeni miejskiej, jak i na lotniskach. Liczba transakcji realizowanych z aplikacją Kameleon wzrosła o 340 proc., a ich wartość o 400 proc. rok do roku. Co ważne, aktywni użytkownicy programu mają też istotnie większą świadomość portfolio operatora, do którego należą m.in. marki Aelia Duty Free, Inmedio, Relay, So Coffee i 1Minute Smacznego! 

Kameleon nie tylko wspiera sprzedaż, ale też zwiększa rozpoznawalność marek w sieci operatora. Te cele mają dla Lagardère Travel Retail w Polsce istotne znaczenie, w związku z czym program jest intensywnie rozwijany. Z sukcesem, bo tylko w 2023 r. liczba jego użytkowników zwiększyła się ponad dwukrotnie. W 2023 roku, w porównaniu do roku poprzedniego, wzrosła też liczba transakcji realizowanych z aplikacją oraz ich wartość - odpowiednio o 340 i 400 proc. 

- Jednym z największych wyróżników naszego programu jest cross-brandowość. Z aplikacją Kameleon można czerpać korzyści w sklepach działających pod więcej niż 30 różnymi brandami. To też jedyny program, który działa i w mieście, i na lotniskach. Co więcej, z Kameleonem można oszczędzać również w sklepie internetowym aelia.pl – uczestnictwo w programie pozwala otrzymać 10 proc. rabatu na nieprzecenione produkty - podkreśla Grzegorz Goworek, Kierownik ds. rozwoju omnichannel w Lagardère Travel Retail w Polsce.
 
Lepsza ocena zakupów i większa świadomość portfolio

Atrakcyjna oferta i konstrukcja programu sprawiają, że użytkownicy Kameleona czerpią większą satysfakcję z zakupów. Z badań przeprowadzonych przez spółkę  wynika, że użytkownicy programu Kameleon istotnie lepiej oceniają odwiedzane sklepy. Dobrych ocen w grupie użytkowników jest o 37 proc. niż wśród osób niekorzystających z aplikacji. Dodatkowo, użytkownicy aplikacji ponad dwukrotnie częściej odwiedzają punkty sprzedaży i charakteryzują się wyższą znajomością marek z portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce. Odsetek osób rozpoznających inne brandy jest aż o 25 proc. wyższy wśród osób z aplikacją niż bez.  
Co więcej, aż 85 proc. osób, które nie mają aplikacji, jest zainteresowane jest pobraniem po prezentacji korzyści, jakie mogą dzięki niemu zyskać.

- Wzrost świadomości naszej oferty to znakomita wiadomość i zarazem dokładnie ten efekt, na który liczyliśmy, projektując i rozwijając program Kameleon. Działamy w wielu różnorodnych segmentach rynku pod wieloma różnymi brandami, co sprawia, że kompleksowa komunikacja naszej oferty do konsumentów stanowi pewne wyzwanie. Kameleon świetnie na nie odpowiada - wyjaśnia Grzegorz Goworek. 
Aplikacja generuje też bardzo dobre wyniki na lotniskach, gdzie firma odnotowuje wysoki poziom cross-sprzedaży.

Bony za kawę albo hot-doga można wydać na… perfumy

Kameleona wyróżnia na rynku programów lojalnościowych również to, że przy regularnych wydatkach w segmencie basic daje on korzyści w segmencie premium. Dzięki zakupom prasy, kawy czy przekąsek użytkownik Kameleona może otrzymać niespodziankę w postaci bonu zniżkowego do wykorzystania np. na książki, kosmetyki czy perfumy. Oferta produktów dostępnych z aplikacją jest równie szeroka jak portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce, a to obejmuje bardzo wiele formatów - od duty free na lotniskach, przez punkty typu convenience store i kawiarnie w mieście, po sklepy prasowe w centrach handlowych.

Główny mechanizm programu Kameleon to cashback, czyli zwrot środków za zakupy w formie bonów. Można je wykorzystać w dowolnym spośród prawie 800 sklepów, kawiarni i restauracji działających pod aż 30 różnymi brandami - m.in. Aelia Duty Free, Inmedio, Relay, So Coffee i 1Minute Smacznego! Użytkownicy korzystają też ze stałych zniżek na kawę, hot-dogi, kanapki i napoje energetyczne, a także ze zniżek okazjonalnych, ofert specjalnych oraz stałego rabatu na zakupy w sklepie aelia.pl.

Tagi: Aplikacje mobilne Lagardere Travel Retail Polska Grzegorz Goworek
Oceń artykuł:

Źródło: Lagardère

Rekordowe wzrosty w programie lojalnościowym Lagardère Travel Retail w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.