Rekordy 2017 - Galeria Katowicka podsumowuje rok

2018-01-25 | 12:37

Rok 2017 Galeria Katowicka może zaliczyć do wyjątkowo udanych. Centrum handlowe zamknęło go rekordową liczbą odwiedzających – z końcem grudnia footfall osiągnął prawie 15,5 mln osób! Równie imponująco wygląda wzrost sprzedaży - w skali roku to aż 12,1%.

W 2017 roku w Galerii Katowickiej regularnie przekraczane były progi 1,2 mln, 1,3 mln oraz 1,5 mln klientów w miesiącu, a 22 listopada w obiekcie padł rekord wszech czasów - jednego dnia pojawiło się tu ponad 72 tys., a przez cały weekend - 166 tys. osób. Wysokiej frekwencji towarzyszy nieprzerwany wzrost sprzedaży, w niektórych miesiącach minionego roku osiągający 17,4% (maj 2017 vs maj 2016), 19,3% (listopad 2017 vs listopad 2016), a nawet 24,8% (wrzesień 2017 vs wrzesień 2016).

- Imponująco wysoki footfall i stałe dwu-, a nawet trzy- czy czterocyfrowe wzrosty sprzedaży świadczą o doskonałej konwersji sprzedaży w obiekcie. Sukces sprzedażowy i frekwencyjny to wypadkowa kilku realizowanych równocześnie działań – ciągłego umacniania tenant-mix oraz prowadzonych w unikalny sposób kampanii i programów marketingowych

– mówi Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.

Efektem intensywnie prowadzonych działań w obszarze leasingu jest otwarcie w Galerii Katowickiej ponad 20 nowych sklepów, salonów i punktów usługowych oraz przedłużenie umów z kilkudziesięcioma najemcami na kolejny okres. Powitano tu m.in. pierwszy w Europie, flagowy punkt międzynarodowego innowatora w zakresie fotelików i wózków dziecięcych - Maxi-Cosi, drugi w Polsce salon Samsung Premium Service Plaza, będący połączeniem serwisu, sklepu, showroomu, strefy relaksu i rozrywki, pierwszy na Śląsku i w Katowicach butik francuskiej marki Okaidi czy salon Nanu Nana. Pojawili się także najemcy doskonale znani i cenieni na lokalnym rynku, jak np. Salon Berendowicz&Kublin z zupełnie nowym konceptem czy długo oczekiwana kuchnia wegańska w wydaniu Mihiderki, którą pokochali mieszkańcy miasta.

Kluczem do sukcesu okazały się także nowatorskie formuły eventów. Dwa z nich, najbardziej spektakularne, to jesienna edycja Katowice Fashion Week oraz kampania Black Friday, realizowana w innowacyjny sposób pod hasłem „Czorny Piontek - Czorny Weekend, czyli fedrujemy niskie ceny do -75%” w listopadzie 2017.

Absolutną nowością w Katowice Fashion Week była sama forma wydarzenia - kolekcje zaprezentowane zostały nie na scenie, a bezpośrednio na pasażach, pośród klientów robiących zakupy. Moda na wyciągnięcie ręki, prawie 40 pokazów najnowszych kolekcji wyłącznie z dostępnych w Centrum marek, tworzona na żywo muzyka, a także wykorzystanie najnowocześniejszych technologii przekazu video na żywo na 30 ekranach w całej Galerii, to składowe sukcesu. W ciągu dwóch dni października 2017 Galerię Katowicką odwiedziło prawie 105 tys. klientów! To 32% wzrost w porównaniu do jesiennej edycji wydarzenia w 2016 roku. 68% najemców odnotowało wtedy wzrost sprzedaży średnio o +89% w porównaniu do poprzedniej edycji eventu.

Podczas kampanii Black Friday, padł rekord dziennej frekwencji w obiekcie - odwiedzalność przewyższyła nawet tę z dnia otwarcia, kiedy przed wejściem do centrum handlowego oczekiwały tłumy, spodziewając się wyjątkowych atrakcji i prezentów. Jeszcze bardziej spektakularnie wyglądały wyniki sprzedaży najemców – wzrost sprzedaży podczas całego Black Weekendu zadeklarowało 81% z nich, a ich sprzedaż zwiększyła się średnio o 584%. Natomiast w sam piątek, czyli Black Friday, wzrost sprzedaży zadeklarowało 87,4% najemców i było to średnio 1220,4% w porównaniu do roku poprzedniego.

Galeria Katowicka prowadzi także innowacyjne działania skierowane do społeczności lokalnych – jeden z kluczowych projektów Centrum, „Projekt Wyższy Poziom”, jako jedyny, otrzymał w 2017 „marketingowe Grand Prix” - Wyróżnienie Specjalne Jury w kategorii: Aktywizacja Lokalnej Społeczności w prestiżowym konkursie, organizowanym przez Polską Radę Centrów Handlowych. Eksperci docenili przełomowość akcji dla branży retail, głęboką integrację z dziesiątkami tysięcy klientów, mieszkańców Katowic i całego regionu oraz wpływ na wyznaczanie nowych kierunków rozwoju rynku centrów handlowych w Polsce.

- Wielopłaszczyznowy sukces roku 2017 pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku, a proponowane przez nas działania przynoszą spektakularne efekty. Pozwala to z uzasadnionym optymizmem patrzeć na rozpoczęty właśnie kolejny rok działalności Galerii Katowickiej

– dodaje Joanna Bagińska.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Galeria Katowicka

Rekordy 2017 - Galeria Katowicka podsumowuje rok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.