Rośnie konkurencja na rynku centrów handlowych

2017-10-18 | 00:00

Polska Rada Centrów Handlowych, w ramach 8 edycji konkursu PRCH Retail Awards wyłoniła najlepsze centra i sieci handlowe działające na rynku w minionym roku. W kategorii sieci handlowych bezkonkurencyjna okazała się sieć salonów Play, która zwyciężyła także w kategorii jakość obsługi. Najlepszym nowym centrum handlowym został nowy projekt Posnania w stolicy Wielkopolski, wyróżniony został także projekt Hali Koszyki w Warszawie.

Tegoroczna finałowa Gala konkursu PRCH Retail Awards, która odbyła się 12 października w Auli Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej w gronie 380 przedstawicieli branży handlowej. Do tegorocznego konkursu napłynęła rekordowa w historii konkursu liczba 108 aplikacji. Jury konkursowe najwyższy laur w kategorii „Nowego centrum handlowego” przyznało centrum handlowemu Posnania, wyróżniona została także Hala Koszyki w Warszawie. Galeria Sfera w Bielsku-Białej wyróżniona została w kategorii najlepszego centrum handlowego, natomiast Galeria Morena w Gdańsku i Aleja Bielany we Wrocławiu docenione zostały jako centra, które najlepiej poradziły sobie z trudami rozbudowy i modernizacji.

W kategorii sieci handlowych bezkonkurencyjna okazała się sieć salonów Play, która mogła pochwalić się także najlepszą obsługą klienta. Tuż za nią uplasowała się Księgarnia Autorska oraz Sephora. Wyróżnione zostały także nowe sieci handlowe, które zadebiutowały na rynku Verona oraz Folkstar.

 

„Niezwykle pozytywnym świadectwem dla rynku centrów i sieci handlowych jest fakt, że poddają się one ocenie ze strony ekspertów branży stając w szranki w konkursach takich jak PRCH Retail Awards. Celem konkursu jest wskazanie najlepszych praktyk w zakresie zarządzania i marketingu centrów i sieci handlowych. Nie ukrywamy, że proces aplikacyjny w naszym konkursie jest wymagający i złożony. Dla przykładu każde centrum zgłoszone do konkursu, przechodzi wstępny proces oceny, następnie wizytowane jest przez niezależne grono jury składające się z doświadczonych specjalistów z branży. Tym bardziej cieszy nas rekordowa liczba 108 zgłoszeń, która wzrosła o 28 aplikacji w stosunku do ubiegłego roku”

– mówi Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

W konkursie wyłoniono również laureatów w kategoriach marketingowych centrów i sieci handlowych. Jury oceniające projekty marketingowe wyłoniło także najważniejsze wydarzenie w branży centrów handlowych, którym zostały „10 Urodziny Manufaktury” w Łodzi. Na najwyższą ocenę zasłużyły także kampanie wizerunkowe marki Deichmann-Obuwie „Deichmann x Margaret” oraz Placu Unii  w Warszawie, „Miejsce Korzyści”.

Konkurs PRCH Retail Awards stworzony został z myślą o sieciach handlowych, deweloperach, zarządcach, inwestorach i profesjonalistach zajmujących się retail marketingiem.

Organizatorem konkursu i Gali PRCH Retail Awards jest stowarzyszenie Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH), partnerem badawczym konkursu jest firma Dekra Certification, zajmująca się między innymi profesjonalną oceną jakości obsługi klienta. PRCH od 2003 roku zrzesza firmy i osoby pracujące w branży nieruchomości centrów handlowych: zarządców, inwestorów, deweloperów, najemców, prawników, architektów, agencje PR, marketingu i inne firmy działające na rzecz tego sektora. Obecnie do PRCH należy ponad 240 firm.

 


LAUREACI PRCH RETAIL AWARDS 2017


Nowe Centrum Handlowe Roku 2017

  • Posnania, Poznań - Apsys Polska

Kampania CSR Roku

  • „Jeżdżę i pomagam”, Europa Centralna, Gliwice - Apsys Polska          

Kampania Otwarcia Centrum Handlowego Roku 2017

  • „Posnania Grand Opening”, Posnania, Poznań - Apsys Polska              

Kampania Prosprzedażowa Centrum Handlowego Roku 2017

  • „Dowiedz się, co myślą zwierzaki!”, Aura Centrum Olsztyna, Galeria Handlowa Panorama, Centrum Galardia Olsztyn, Poznań, Starachowice - BSC Property Management

Kampania Public Relations Centrum Handlowego Roku 2017

Kampania Wizerunkowa Centrum Handlowego Roku 2017

  • „Miejsce Korzyści”, Plac Unii City Shopping, Warszawa - WeCare

Wydarzenie w Centrum Handlowym Roku 2017

  • „10 Urodziny Manufaktury”, Manufaktura, Łódź - Apsys Management

Sieć Handlowa Roku 2017 - Best Performance

  • Play - P4

Kampania Wizerunkowa Sieci Handlowej Roku 2017

  • „Deichmann x Margaret” - Deichmann-Obuwie

Jakość Obsługi Klienta Roku 2017

  • PLAY - P4

WYRÓŻNIENI W KONKURSIE

PRCH RETAIL AWARDS 2017


Nowe Centrum Handlowe Roku 2017

  • Hala Koszyki, Warszawa - Hala Koszyki

Centrum Handlowe Roku 2017 - Best Performance

  • Galeria Sfera, Bielsko-Biała - CBRE Global Investors Poland

Przebudowa/Rozbudowa/Modernizacja Centrum Handlowego Roku 2017

  • Galeria Morena, Gdańsk - Carrefour Polska
  • Aleja Bielany, Wrocław- IKEA Centres Polska

Kampania CSR Centrum Handlowego Roku 2017

  • „Krasnoludki są na świecie”, Galeria Kazimierz, Kraków- Invesco Real Estate
  • „Magnolia Sport”, Magnolia Park, Wrocław - Multi Poland

Kampania CSR Roku            

Kampania Prosprzedażowa Centrum Handlowego Roku 2017

Kampania Public Relations Centrum Handlowego Roku 2017

  • „Jestem ZA rozbudową”, Gemini Park, Tarnów - Gemini Jasna Park
  • „Projekt Weekend”, Galeria Malta, Poznań - Neinver Polska

Kampania Wizerunkowa Centrum Handlowego Roku 2017

  • „Wehikuł Kultury”, Bonarka City Center, Kraków - Bonarka City Center

Magazyn Centrum Handlowego Roku 2017

  • „Magnolia Mag”, Magnolia Park, Wrocław - Multi Poland
  • „The Look”, Galeria Mokotów, Warszawa - Unibail-Rodamco Polska    

Wydarzenie w Centrum Handlowym Roku 2017

Nowa Sieć Handlowa Roku 2017

  • Verona -YES Biżuteria           
  • Folkstar - FOLKSTAR Marta Wróbel        

Sieć Handlowa Roku 2017 - Best Performance

  • Księgarnia Autorska - Społeczny Instytut Wydawniczy                        
  • SEPHORA - Sephora Polska                    

Kampania CSR Sieci Handlowej Roku 2017

  • „Zadbaj o siebie. Modna, piękna i zdrowa” – QUIOSQUE

Kampania Prosprzedażowa Sieci Handlowej Roku 2017  

  • „Święto Kawy 2+1” – Tchibo

Magazyn Sieci Handlowej Sieci Handlowej Roku 2017

  • „Expert Play” – Play

Program Lojalnościowy Sieci Handlowej Roku 2017

  • Program lojalnościowy „SMYK & Spółka”, SMYK - Cały dla małych!

Jakość Obsługi Klienta Roku 2017

  • Verona
  • CityFit

Wyróżnienie Specjalne Jury 2017 – Rewitalizacja

  • Hala Koszyki, Warszawa - Hala Koszyki

Wyróżnienie Specjalne Jury 2017 - Aktywizacja Lokalnej Społeczności

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2017-10-12 do 2017-10-12

Fot: Polska Rada Centrów Handlowych Źródło: Polska Rada Centrów Handlowych

Rośnie konkurencja na rynku centrów handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.