Bardzo dobre wyniki finansowe sklepów Galerii Jurajskiej i mocna pozycja centrum handlowego w regionie sprawiają, że poszczególni najemcy decydują się rozwijać tam swoją działalność. Kolejną marką, która zdecydowała się na taki krok jest 4F.
Aktywny Polak oczekuje oferty
Polacy stają się coraz aktywniejsi i bardziej wysportowani. Już co piąty Polak jest aktywny fizycznie w czasie wolnym – podaje Kantar Public. Rosnąca popularność różnych aktywności np. biegania czy cross fit’u, pociąga za sobą także większe zainteresowanie ofertą sklepów sportowych, zwłaszcza sklepów z butami i ubraniami.
Trend ten od kilku lat obserwuje u siebie także Galeria Jurajska. Centrum handlowe nie tylko rozwija systematycznie portfolio marek sportowych i outdoorowych, ale także samą ofertę sportową. Pod koniec 2016 roku w galerii zostało otwarte Calypso Fitness.
Oferta dla aktywnych stanowi dziś w Galerii Jurajskiej blisko ponad 5% całkowitej oferty galerii. W centrum handlowym można znaleźć 9 sklepów o profilu sportowym i outdoorowym, w tym 3 sklepy multibrandowe zajmujące łącznie 1767,78 m kw. Segment wypełnia: Adidas, Nike, New Balance, Puma, Outdoor Point, Intersport, Sizeer oraz 4F.
4F powiększa sklep o 100%
Ta ostatnia marka zdecydowała się w ostatnim czasie na dwukrotne powiększenie swojego lokalu, przenosząc się z powierzchni 168 m kw. do nowej lokalizacji mającej 391 m kw. Wraz z powiększeniem sklepu, rozrosła się także oferta marki w Częstochowie.
- Rośnie rola oferty sportowej. Częstochowianie są coraz aktywniejsi, oczekują więc w swoim sąsiedztwie dostępu do oferty popularnych zagranicznych i polskich marek dla aktywnych. Zachęcając naszych sportowych i outdoorowych najemców do rozwoju, odpowiadamy na zapotrzebowanie, jakie generuje sam rynek i klient, który nas odwiedza
– mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Ten oczekuje dziś możliwości wyboru i dostępu do ubrań, butów i sprzętu, które odpowiadają uprawianej dyscyplinie. Dla galerii handlowych to wyzwanie, bo sklepy muszą dziś zaspokajać potrzeby nie tylko biegaczy, fanów fitnessu, piłki nożnej czy narciarstwa, ale także bardziej niszowych dyscyplin jak wakeboarding czy golfa, dyscyplin, które zyskują na popularności w regionie.
- Klient oczekuje dziś od galerii dostępu do zróżnicowanej i kompleksowej oferty sportowej i outdoorowej. W tym do marek, które noszą sportowcy związani z danymi dyscyplinami. Dla galerii oznacza to nie tylko konieczność rozwoju tego segmentu, ale także śledzenie trendów związanych z popularnością danych dyscyplin. Rozwój 4F, marki związanej dziś m.in. z polską lekkoatletyką, tenisem, wioślarstwem czy narciarstwem alpejskim, jest tego najlepszym przykładem - mówi Anna Borecka – Suda, leasing manager Galerii Jurajskiej.
Nie tylko sport inwestuje
Ale marka 4F w swojej decyzji o rozwoju działalności w Jurajskiej nie jest odosobniona. Od początku 2017 roku decyzję o powiększeniu lokalu lub przeprowadzce i powiększeniu sklepu podjęło aż 17 najemców galerii. Trend ten zdaje się także nie wyhamowywać w 2018 roku.
- Najemców do takich ruchów zachęcają bardzo dobre wyniki Galerii Jurajskiej. W 2017 roku odwiedziło nas blisko 7 milionów klientów, rosły także sukcesywnie obroty, zwłaszcza sklepów z ubraniami, dodatkami, butami. To dowód na to, że oferta, z jaką dziś wychodzimy na częstochowski rynek przyjmowana jest entuzjastycznie. Dla wielu najemców jest to zachętą do rozwoju i dalszych inwestycji, zarówno w nowy metraż, jak i kolejne marki, które się u nas pojawiają
– mówi Roman Bugajczyk.