Równość płci w Maxi Zoo

2021-07-26 | 09:00

Nie zasoby, po prostu ludzie – ta idea przyświecała zmianom, które objęły dział HR w Maxi Zoo, a w konsekwencji całą firmę. Nazwa People znacznie lepiej obrazuje to, co ważne jest dla osób w niej zatrudnionych. Jak stworzyć przyjazne miejsce pracy, tak by każdy czuł się doceniony, opowiada Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.

Maxi Zoo ceni różnorodność swoich pracowników, zatrudnia w swoich strukturach przedstawicieli każdego pokolenia, w procesie rekrutacji zwraca uwagę na kompetencje, stosunek do zwierząt i dopasowanie do DNA firmy, a nie na płeć. W firmie nie ma różnic płacowych, awansowaniu, rozwoju zawodowym i pełnieniu funkcji liderskich pomiędzy kobietami i mężczyznami.  

Nie jest to jeszcze częsta sytuacja na rynku, choć coraz więcej firm ujednolica płace niezależnie od płci. To zaskakujące, że w XXI wieku należy się o to upominać, że kobiety są gorzej traktowane na rynku pracy niż mężczyźni, że musimy zastanawiać się, jak wyrównać ich szanse. W Maxi Zoo nie ma tego problemu, wszyscy pracownicy są traktowani równo, mają takie same szanse na awans – zależnie od kompetencji i doświadczenia. Jednak wiem z doświadczenia, że sytuacja kobiet na rynku nie jest łatwa. Od lat współpracuję z Fundacją Liderek Biznesu i wspieram kobiety w rozwoju zawodowym. Misja Fundacji jest mi bardzo bliska – uważam, że promowanie idei równości i różnorodności oraz dostępu kobiet do najwyższych stanowisk jest niezwykle istotne. Im więcej firm, które równości płci nie traktują jako sloganu, lecz jako maksymalizację potencjału płynącą z różnorodności, co pozwala osiągnąć  lepsze wyniki

– mówi Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo.

W Polsce stereotypy cały czas trzymają się dobrze – kobiety są zbyt miękkie, łatwo ustępują, nie mają siły przebicia, szczególnie te, które zatrudnione są na stanowiskach kierowniczych. Mężczyźni są twardzi, dużo wymagają od siebie i innych. Jak podaje Hays w swoim raporcie „Kobieta na rynku pracy”, 60 procent organizacji nie ma żadnej kobiety w zespole zarządzającym, podobnie jest na stanowiskach kierowniczych.  Na szczęście sytuacja zmienia się – z najnowszych badań Pracuj.pl wynika, że według badanych Polek 6 na 10 z nich uważa, że jest w lepszej sytuacji zawodowej, niż 10 lat temu

W naszej firmie liczą się kompetencje. Kultura organizacyjna Maxi Zoo nie pozwala na żadną dyskryminację. Obecnie w naszym zespole kierowniczym jest 49  kobiet i 21 mężczyzn. Dzięki temu możemy tworzyć lepszą ofertę, lepsze usługi. Różne punkty widzenia pozwalają na wypracowanie najlepszych decyzji, co w konsekwencji przekłada się na większe zadowolenie klienta. Sytuacja wygląda podobnie w naszych sklepach – obecnie zatrudniamy 316 kobiet i 64 mężczyzn. Uważam, że dzięki temu pracownicy doskonale się uzupełniają, a zespoły mogą rozwijać swoje kompetencje na różnych poziomach. Tworzymy przyjazne środowisko pracy dla wszystkich, niezależnie od płci, a jednocześnie doceniamy różnice, wynikające z różnego podejścia do pewnych zagadnień zależnie od płci

– podkreśla Wojciech Kamiński. 

Równe traktowanie pracowników to nie tylko taka sama płaca za tę samą pracę. Liczą się również inne elementy, takie jak na przykład dbanie o rozwój osobisty i dostęp do szkoleń, elastyczny czas pracy, benefity pozapłacowe oraz takie planowanie ścieżki kariery, by uwzględniała pozazawodowe role pełnione przez pracowników, czyli na przykład urlopy ojcowskie, wolontariaty, studia, itp. To wszystko wpływa na odbiór firmy przez zatrudnione w niej osoby i poziom ich zadowolenia. Różnorodność pracowników to różne doświadczenia, różna wiedza i różne kompetencje, w efekcie powstaje firma bardziej odporna na zmiany otoczenia i łatwiej osiągająca zakładany wynik. 

Tagi: Maxi Zoo Maxi Zoo Polska Wojciech Kamiński
Oceń artykuł:

Źródło: Maxi Zoo

Zobacz także

Równość płci w Maxi Zoo

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.