Rynek galerii handlowych: sprzedaż w centrach Designer Outlet z dynamicznym wzrostem po lockdownie

2020-07-13 | 17:27

Pandemia koronawirusa i lockdown dały się we znaki galeriom handlowym. Mniejsza odwiedzalność i spadek obrotów dotknęły nawet flagowe obiekty w kraju. Okazuje się jednak, że ta tendencja nie dotyczy wszystkich. Wyniki centrów Designer Outlet, zarządzanych przez ROS Retail Outlet Shopping, pokazują świetną kondycję outletów!

Dobry start outletów
Po ponownym otwarciu galerii handlowych wraz z początkiem maja rynek z ostrożnością spoglądał na rozwój sytuacji w tej branży. Znacznie niższa odwiedzalność, skłonność klientów do przesuwania zakupów na przyszłość, decyzje o zamknięciu salonów czy kontrowersje związane z czynszami – to problemy, z którymi boryka się do dziś wiele obiektów, w tym nawet najbardziej rozpoznawalne, największe galerie w kraju. Jak pokazuje jednak podsumowanie minionych dwóch miesięcy opracowane przez ROS Retail Outlet Shopping, ten kryzys nie dotknął centrów outletowych:

- Oczywiście, powrót do działalności po lockdownie budził wiele obaw. Dopuszczaliśmy możliwość, że klienci nie zdecydują się na szybki powrót do dawnych nawyków zakupowych, a prawdziwy boom sprzedaży internetowej okaże się stałą tendencją. Szybko jednak okazało się, że we wszystkich centrach ROS Retail Outlet Shopping w Polsce, tj. Designer Outlet Warszawa, Sosnowiec i Gdańsk dynamika wzrostu obrotów i odwiedzalności jest na więcej niż zadowalającym poziomie. Na przykładzie obiektu w Sosnowcu możemy wskazać, iż łącznie w maju i czerwcu osiągnęliśmy 82% wyniku sprzedażowego i 83,9% footfallu w stosunku do zeszłego roku

– mówi Dariusz Obołończyk, Center Manager Designer Outlet Sosnowiec - To znakomite wyniki.

Warto zwrócić uwagę, że dane pokazują wyniki za cały okres od otwarcia centrów do końca czerwca – a dynamika zarówno w zakresie odwiedzalności, jak i zakupów zmieniała się w czasie:

- Powrót do pracy po lockdownie nie był gwałtowny. Raczej można nazwać to procesem: 4 maja, jak w przypadku wszystkich obiektów handlowych w Polsce, swoje salony otworzyła jedynie część marek dostępnych w naszych centrach, do których z każdym dniem dołączały kolejne. Chociaż już pierwszego widzieliśmy, że klienci oczekiwali przed centrami  jeszcze przed otwarciem, widzimy, że początkowo niższa odwiedzalność z czasem rośnie. Dlatego też optymistycznie patrzymy na ten kwartał. Dodatkowo, bierzemy pod uwagę również mniejszą liczbę dni handlowych w ubiegłym roku, w tym zredukowaną w związku z niedzielami bez handlu, a także fakt, iż ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów zdecydowaliśmy się przesunąć w czasie cyklicznie organizowane przez nas akcje prosprzedażowe– zaznacza Dariusz Obołończyk.

Przedstawiciel ROS Retail Outlet Shopping zwraca również uwagę, że na niższe wyniki wpływ ma mniejsza mobilność i zamknięcie granic. Wszystkie centra, a zwłaszcza Designer Outlet Gdańsk to atrakcyjne destynacje dla tzw. turystyki zakupowej, chętnie odwiedzane również przez zagranicznych gości.

Nowe tendencje i zwyczaje zakupowe
Obserwatorzy rynku zauważają, że po lockdownie Polacy spoglądają w przyszłość z dużą niepewnością. Ograniczają zakupy, skupiając się na tych najbardziej zasadnych, potrzebnych i korzystnych. Tym nowym potrzebom i zwyczajom idealnie odpowiada oferta centrów Designer Outlet, w których goście mogą znaleźć najlepsze, najbardziej rozpoznawalne i pożądane marki, w atrakcyjnej, stale obniżonej od 30 do 70% cenie:

- Umacnianie się trendu smart shoppingu obserwujemy już od jakiegoś czasu, ale teraz szczególnie przybierze on na sile. Nowa sytuacja i realia sprawiają, że Polacy znacznie większy nacisk kładą na rozsądne, sprytne i oszczędne zakupy. Chętniej decydują się na produkty uznanych marek i w dobrej jakości – jednak przy uwzględnieniu stosunku tej jakości do ceny. Doskonale pokazują to wyniki sprzedażowe obecnych w centrach salonów premium. Te w Designer Outlet Warszawa w szybkim tempie wyrównują wyniki i na koniec czerwca osiągnęły obroty na poziomie 80% w stosunku do zeszłego roku. W tej chwili w naszych centrach trwa akcja Super Sale, podczas której nasi klienci mogą skorzystać z dodatkowych upustów i rabatów. To dla nich bardzo ważny argument.

Co ciekawe, zmienia się również podejście do trendów modowych. W ofercie salonów klienci poszukują klasycznej elegancji jako tego, co ponadczasowe i uniwersalne. Zarówno w Designer Outlet Warszawa, Gdańsk, jak i Sosnowiec można zaobserwować rosnące zainteresowanie także markami Athleisure oraz sportowymi, których oferta jest w centrach Designer Outlet bardzo szeroka. Adidas, New Balance, Puma, Nike – to tylko niektóre z brandów, w salonach których goście outletów poszukują odzieży i akcesoriów treningowych, ale też po prostu komfortowych i modnych ubrań do domu czy na krótkie wypady w Polsce.

Rozwój centrów Designer Outlet w Polsce
Dobre wyniki po lockdownie wpisują się w szerszą dobrą passę outletów. Ten format retailowy, w połączeniu z unikalnym tenant mixem sprawia, że centra Designer Outlet umacniają swoją pozycję w Polsce, nieustannie się rozwijając. Obecnie Designer Outlet Warszawa jest w trakcie rozbudowy, dzięki czemu już wkrótce  goście będą mogli skorzystać z oferty większej liczby salonów, w tym zupełnie nowych marek. Centra nie zwalniają tempa nawet teraz – 1 lipca w Designer Outlet Warszawa pojawił się nowy najemca - Pierre Cardin.

Tagi: Dariusz Obołończyk Designer Outlet Gdańsk Designer Outlet Sosnowiec Designer Outlet Warszawa
Oceń artykuł:

Źródło: ROS

Rynek galerii handlowych: sprzedaż w centrach Designer Outlet z dynamicznym wzrostem po lockdownie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.