Santander Consumer Bank: Kobiety kupują online częściej niż mężczyźni

2020-03-10 | 09:00

Jak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu "Polaków portfel własny - kochamy okazje” Santander Consumer Banku, Polki korzystają z kanału sprzedaży online o wiele częściej niż Polacy (51,6 proc. wskazań w porównaniu do 36,3 proc. mężczyzn).

Nowoczesne podejście pań przejawia się także w sposobie w jaki szukają okazji cenowych. Większość sięga w tym celu po aplikacje mobilne sklepów (powyżej 25 proc. wskazań), wyprzedzając na tym polu panów o ponad 9 punktów procentowych.

Co ciekawe, Polki są mniej skłonne do korzystania ze zniżek niż panowie. Przecen podczas zakupów poszukuje niemal co piąty badany (19,2 proc.) i co siódma konsumentka (13,4 proc.).

Badanie przeprowadzone przez Santander Consumer Bank – bank od kredytów pozwala dojść do ciekawych wniosków dotyczących zwyczajów zakupowych Polaków. Okazuje się, że panie chętniej decydują się na zakupy w e-commerce. Ponad 50 proc. z nich uważa, że sklepy online to wygodna opcja zdobywania interesujących produktów. Ponadto Polki nowocześnie podchodzą do poszukiwania okazji cenowych. Co czwarta sięga w tym celu po aplikacje mobilne sklepów. Na tym polu polscy mężczyźni wypadają bardziej tradycyjnie. Szukając rabatów, ponad 36 proc. panów najchętniej sięga po kupony dostępne w gazetkach sklepowych lub dołącza do programu lojalnościowego.

- Badanie Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny – kochamy okazje” pokazało, że podejście Polek do wyprzedaży jest bardziej zdigitalizowane. Nie oznacza to jednak, że panie nie czują sentymentu do handlu tradycyjnego. Niemal 80 proc. z nich zadeklarowało, że ceni sobie zakupy w sklepach stacjonarnych za możliwość obejrzenia towaru i przetestowania go przed wydaniem na niego pieniędzy. Podobnie odpowiedziało niemal 69 proc. mężczyzn. Ponad połowa respondentów obu płci zwróciła również uwagę na możliwość otrzymania produktu od ręki. Z kolei co czwarty badany, niezależnie od płci, doceniał możliwość zasięgnięcia porady u obsługi sklepu

– mówi Adam Piwek, koordynator cyklu “Polaków portfel własny” w Santander Consumer Banku.

W przypadku podejścia do zakupu poszczególnych produktów występują różnice między płciami konsumentów. Dla Polek większe znaczenie ma aktualny koszt produktu (40,1 proc. wskazań w zestawieniu z 30,4 proc. mężczyzn). Co ciekawe, Polki przywiązują mniejszą wagę do wysokości zniżki (13,5 proc. w przeciwieństwie do 22,2 proc. mężczyzn) i do różnicy między ceną pierwotną a oferowaną na wyprzedaży (24,5 proc. wskazań w porównaniu do 26,2 proc.). Ponadto niemal jedna piąta Polek zwraca uwagę na możliwość wymiany lub zwrotu towaru w sklepie, co raczej nie interesuje w tak znaczącym stopniu panów (taką chęć zadeklarowało ok. 12 proc. z nich). Dla kobiet bardziej istotne są też walory estetyczne produktu (31,4 proc.), wyprzedzają na tym polu panów o ponad 6 punktów procentowych. Dla Polek i Polaków tak samo ważne jest nabywanie markowych towarów w okazyjnych cenach. Tę odpowiedź wybrało prawie 39 proc. proc. kobiet i ponad 37 proc. mężczyzn.

Różnice między płciami są widoczne również w przypadku strategii zakupowych. Panie bardziej od panów zwracają uwagę na producenta towaru i na pochodzenie produktu. Mając wybór, ponad 45 proc. kobiet podejmuje decyzję o zakupie polskich produktów (tę opcję zadeklarowało ok. 40 proc. mężczyzn). Co piąta Polka stara się też kupować towary naturalnego pochodzenia (w porównaniu z ok. 17 proc. Polaków). Rozbieżność między płciami widać również, gdy porówna się kategorie produktów poszukiwanych na wyprzedażach przez kobiety i mężczyzn. Co interesujące, panie chętniej szukają na nich samochodów (ponad 14 proc. w zestawieniu z ok. 8 proc. mężczyzn) i sprzętu sportowego (powyżej 5 proc. w porównaniu do 2,4 proc.). Najpopularniejszymi produktami wśród kobiet są ubrania i obuwie (61 proc. wskazań) oraz sprzęt RTV (ok. 24 proc. odpowiedzi). Natomiast panowie na wyprzedażach rozglądają się głównie za sprzętem RTV (33,4 proc.) i odzieżą (32,4 proc.). Częściej od kobiet sięgają oni po sprzęt komputerowy (ok. 21 proc. w przeciwieństwie do 6,3 proc.).

Tagi: Adam Piwek Raport Santander Monika Mierzwa
Oceń artykuł:

Źródło: Santander

Santander Consumer Bank: Kobiety kupują online częściej niż mężczyźni

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.