Sfinks Polska osiągnęła stabilny poziom marży brutto po trzech kwartałach 2018 r.

2018-11-26 | 11:05

Grupa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy i pubami Piwiarnia Warki, poprawia swoją efektywność i utrzymuje poziom marży brutto ze sprzedaży na tym samym poziomie co w analogicznym okresie przed rokiem. Stabilizacja wyniku została wypracowana pomimo wprowadzonego w marcu br. ograniczenia handlu w niedziele. Grupa zwiększa efektywność działania w dużej mierze dzięki wdrażaniu nowych technologii oraz systematycznemu zmniejszaniu kosztów centrali. Jednocześnie Sfinks Polska po dziewięciu miesiącach 2018 r. istotnie poprawiła płynność finansowa zwiększając przepływy pieniężne z działalności operacyjnej i podpisując korzystną umowę kredytową z Bankiem Ochrony Środowiska.

Marża

Marża brutto Grupy Kapitałowej Sfinks Polska po trzech kwartałach 2018 r. wyniosła 13,3% i zwiększyła się o 0,3 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Na poziomie jednostkowym rentowność brutto ze sprzedaży w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku sięgnęła 14% vs 13,2% przed rokiem. Poprawa rentowności została wypracowana pomimo wprowadzeniu w tym roku zakazu handlu w niedzielę.

Nowe przepisy istotnie wpłynęły na spadek ruchu w centrach handlowych, w których zlokalizowana jest część restauracji działających w ramach Grupy. Po trzech kwartałach 2018 roku Sfinks Polska wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 134,5 mln złotych wobec 140,1 mln złotych w analogicznym okresie przed rokiem. Grupa stale pracuje nad zwiększeniem skali biznesu i rozwoju zarządzanych przez nią sieci restauracji. Od początku roku cała sieć zwiększyła się o 3 restauracje do 178 lokalizacji (na dzień 21 listopada 2018 r.).

Grupa ma zasoby finansowe do dalszej ekspansji sieci dzięki zawarciu w październiku br. nowej umowy kredytowej z Bankiem Ochrony Środowiska. W ramach porozumienia z bankiem wydłużono kredytowanie do 10 lat i zmieniono harmonogram spłat kredytu, dzięki czemu Sfinks Polska uzyska dodatkowe ok. 10 mln zł na realizację zaplanowanych inicjatyw.

Dużo uwagi Spółka poświęciła wdrażaniu nowych technologii, które zwiększają efektywność biznesu i pozwalają wejść w dynamicznie rosnące segmenty rynku zamówień posiłków przez internet. Poprzez portal szmacznieiszybko.pl Grupa rozwija usługę delivery. Obecnie jest ona dostępna w ponad 50-ciu restauracjach w całej Polsce i obejmuje dania różnych marek z portfela Sfinksa. Restauracje z własną obsługą kurierską dostarczają jedzenie zamówione on-line do 37 minut co stanowi realizację założeń Spółki dla tego typu usługi.

Równoległe Spółka rozwija aplikację mobilną Aperitif, umożliwiającej gościom restauracji uzyskanie dostępu do atrakcyjnych ofert promocyjnych. Już teraz skorzystało z niej ponad 200 tys. klientów, a w kolejnych kwartałach władze firmy oczekują znacznego wzrostu liczby użytkowników oraz częstotliwości wizyt. Rosnąca liczba osób korzystających z aplikacji ma przełożyć się na zwiększoną liczbę klientów sieci i wsparcie dla dalszego rozwoju usługi delivery. Dalsza rozbudowa funkcjonalności Aperitif nastąpi po zakończeniu wdrożenia nowego systemu ERP, usprawniającego zarządzenie gastronomią, które przewidziane jest na przełomie 2018 i 2019 roku.

Pomimo negatywnych zmian w naszym otoczeniu rynkowym wynikających w dużej mierze z wprowadzenia niehandlowych niedziel, a także presji płacowej oraz kosztów dostosowania do zmian w prawie, Grupa Kapitałowa Sfinks Polska zachowała stabilną sytuację finansową. Zwiększamy efektywność działania i poprawiamy płynność finansową co stanowi solidne podstawy do dalszego rozwoju sieci. Bardzo dużo uwagi poświęcamy nowym technologiom i cyfryzacji sprzedaży poprzez rozwój usługi delivery i aplikacji mobilnej lojalizującej klienta. Tym samym nie tylko odpowiadamy na nowe trendy na rynku gastronomicznym, ale budujemy też kompetencje technologiczne, które w niedalekiej przyszłości będą jednym z filarów wzrostu wartości całej Grupy

- komentuje Sylwester Cacek, Prezes Zarządu Sfinks Polska SA.

Tagi: Sphinx Podsumowania i wyniki finansowe Sylwester Cacek
Oceń artykuł:

Źródło: Sphinx

Sfinks Polska osiągnęła stabilny poziom marży brutto po trzech kwartałach 2018 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.