Sieć Groszek, organizowana przez Grupę Eurocash, otworzyła swój dwutysięczny sklep w Sufczynie, w województwie małopolskim. Placówka jest zaaranżowana według najnowszych standardów sieci, posiada także nową identyfikację wizualną. Ponadto została wyposażona w Innowacyjną Platformę Handlu, czyli zintegrowany system do zarządzania sklepem od Grupy Eurocash. Łącznie w ramach sieci Groszek z IPH korzysta już prawie 500 sklepów.
Nasza ekspansja pokazuje, że model biznesowy Groszka się sprawdza. Choć jesteśmy obecni na rynku handlu detalicznego już od 20 lat, to cały czas staramy się zmieniać i dostosowywać do aktualnych trendów konsumenckich. Naszym celem – razem z Grupą Eurocash – jest budowanie silnej i nowoczesnej sieci, która zapewni franczyzobiorcom możliwość konkurowania z dyskontami i umocni tym samym handel niezależny w Polsce
– mówi Magdalena Pajor, Dyrektor ds. Sieci Franczyzowych w Grupie Eurocash.
W dwutysięcznym sklepie Groszka w Sufczynie klienci znajdą asortyment ze wszystkich kategorii, w tym szeroki wybór produktów z lady mięsno-wędliniarskiej, a także mięsa pieczone na miejscu. W sklepie wypiekane jest również świeże pieczywo. Warto dodać, że placówka dysponuje też dużym parkingiem.
Dwutysięczny Groszek, posiada nową aranżację wnętrza i identyfikację wizualną – podobnie jak 256 innych placówek w sieci. Proces rebrandingu trwa od październiku 2020 roku. W jego ramach sklepy franczyzobiorców zyskują, poza nowym logotypem, także nowe oklejenie witryn, kasetony i zmienioną aranżację wnętrz. Placówki wyposażane są w regały z drewna buczynowego, specjalne oznaczenia regałów i stref promocji, a także dodatkowe oświetlenie specjalistycznych stoisk mięsnych, warzywnych i piekarniczych.
Sklep w Sufczynie otrzymał także dostęp do Innowacyjnej Platformy Handlu. To zintegrowany system (oparty na POS) do zarządzania sklepem. Pozwala m.in. na łatwą obsługę transakcji sprzedaży, samodzielne implementowanie promocji i dostosowywanie ich do potrzeb lokalnych konsumentów, a także zarządzanie asortymentem i dokumentacją oraz analizę danych.
Franczyzobiorcy Groszka współpracują z siecią w modelu tzw. miękkiej franczyzy, co oznacza, że mają duży wpływ na kształt prowadzonego biznesu. Mogą korzystać m.in. ze wsparcia marketingowego sieci, pakietu szkoleń, wsparcia IT i operacyjnego oraz systemu dostaw produktów świeżych przez sześć dni w tygodniu. Sieć prowadzi również szereg działań skierowanych bezpośrednio do konsumentów, klientów swoich franczyzobiorców, by wspierać ich sprzedaż i rozpoznawalność marki Groszek. To m.in. akcje konsumenckie, loterie i konkursy.