O 20% do 377 mln zł wzrosły w 2016 r. przychody odzieżowej sieci dyskontowej TXM w porównaniu do poprzedniego roku. To oznacza realizację prognozy Zarządu w tym zakresie. W samym grudniu 2016 r. obroty sieci TXM w ujęciu r./r. zwiększyły się o 20% do 48 mln zł.
Szacunkowa wartość przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez TXM S.A. w grudniu 2016 r. wyniosła 48 mln zł, co oznacza wzrost o 20% w porównaniu do grudnia poprzedniego roku. Z tego przychody sklepu internetowego www.txm24.pl w grudniu 2016 r. wyniosły 1 mln zł i były o 18% wyższe względem analogicznego okresu poprzedniego roku.
W ujęciu narastającym sprzedaż sieci dyskontowej TXM w całym 2016 r. wyniosła 377 mln zł i była 20% wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim. W tym obroty dyskontowego sklepu internetowego wzrosły w ujęciu r./r. o 47% i były na poziomie 9 mln zł.
W prognozie przedstawionej w prospekcie emisyjnym związanym z pierwszą publiczną ofertą akcji, Zarząd TXM S.A. zakładał osiągnięcie w 2016 r. przychodów netto ze sprzedaży towarów, materiałów i usług na poziomie 381,4 mln zł. Ostateczne wykonanie uwzględniające, poza sprzedażą towarów, także sprzedaż materiałów i usług wyniosło 378 mln zł co oznacza, że prognoza Zarządu w tym zakresie została zrealizowana w 99,1%.
Osiągnięte w minionym roku przychody są zgodne z naszymi założeniami. W każdym miesiącu oraz narastająco w całym okresie utrzymywaliśmy wysoką dynamikę sprzedaży, co było pochodną systematycznego rozwoju sieci handlowej w kraju i za granicą. Minimalnie niższe obroty od zakładanych zrekompensowaliśmy nieco wyższą marżą i lekkim ograniczeniem kosztów
– powiedział Lech Przemieniecki, Prezes Zarządu TXM S.A.
Sieć Textilmarket na koniec grudnia 2016 r. składała się z 405 sklepów własnych o łącznej powierzchni 100,4 tys. m kw., która była 28% wyższa niż na koniec grudnia 2015 r.