Sławomir Nitek jest związany z siecią Action od marca 2019 roku. Dołączył do zespołu jako dyrektor generalny i członek zarządu polskiego oddziału holenderskiej firmy. W ciągu ponad trzech lat brał udział w dynamicznym rozwoju sieci w na terenie Polski, w tym: otwarciu dwóch centrów dystrybucyjnych w Osłej i Bieruniu, a także uruchomieniu około 170 sklepów.
- Nowe stanowisko niesie ze sobą odpowiedzialność, a zarazem obietnicę nowych wyzwań i dalszego rozwoju. Dlatego jestem niezmiernie zadowolony, że mogę kontynuować moją karierę zawodową zajmując się ekspansją Action na kolejnych, dobrze rokujących rynkach. Wierzę, że doświadczenie zdobyte w budowaniu ogólnopolskich struktur Action zaowocuje kolejnymi sukcesami w postaci poszerzania zasięgu sieci na terenie Czech oraz Austrii
– mówi Sławomir Nitek, dyrektor regionalny Action.
Wcześniej, Sławomir Nitek był przez 16 lat związany z duńską siecią dyskontów spożywczych Netto, gdzie przez ostatnie 9 lat pełnił funkcję dyrektora operacyjnego i odpowiadał za funkcjonowanie wszystkich sklepów na terenie kraju, a przed tym obejmował stanowisko dyrektora HR. Przedtem był menadżerem w Banku Zachodnim WBK S.A. (obecnie Santander), pracował w firmach doradczych: Hay Group (obecnie KornFerry), Kolaja&Partners i Ernst&Young (obecnie EY). Łącznie ma ponad 21 lat doświadczenia na stanowiskach kierowniczych.
Awanse wewnętrzne w Action są siłą napędową zaangażowania pracowników oraz wpływają na ich utrzymanie jak i zatrudnienie. Są one również kluczem do zachowania DNA firmy w czasie rozwoju. Szybka ekspansja sieci dyskontów niespożywczych stwarza wiele możliwości mobilności i promocji wewnętrznych, również na poziomie poszczególnych sklepów. Na nowych i rozwijających się rynkach otwieranie kolejnych placówek Action ułatwia wykorzystanie potencjału pracowników poprzez awanse nawet na stanowiska kierownika sklepu.
W całej sieci Action w 2021 r. odnotowano 2 178 awansów wewnętrznych – to element realizacji polityki zrównoważonego rozwoju firmy. W 2022 r. firma będzie nadal zwiększać możliwości promocji, na przykład poprzez przegląd i aktualizację wewnętrznych zasad, kontynuację i rozszerzenie programu zarządzania talentami obejmującego kierowników sklepów i ich asystentów oraz stworzenie wyraźnych ścieżek kariery dla pracowników marketów, podkreślających potencjalne etapy rozwoju w organizacji.