Spadek sprzedaży Top Secret w kwietniu

2018-05-10 | 09:56

W kwietniu br. sprzedaż Top Secret spadła o 16% w ujęciu r./r. To głównie efekt zmniejszenia średniej ceny sprzedaży produktów w związku z nagłym ociepleniem. Wzrosła sprzedaż tańszych T-shirtów zaś zmniejszyła się sprzedaż droższych kurtek przejściowych. Na poziomie wyników spadek sprzedaży segmentu modowego został jednak zrekompensowany przez wzrost marży handlowej.

 

Uwzględniając również wyniki dyskontowej spółki TXM wchodzącej w skład Grupy Redan jej obroty wyniosły łącznie 50 mln zł, co oznacza spadek o 3% względem poprzedniego roku.

- Wyniki kwietniowej sprzedaży oceniamy pozytywnie. Spadek obrotów związany był głównie ze zmianą struktury oferowanych produktów ze względu na nagłe nadejście wysokich temperatur. W efekcie w uproszczeniu zdecydowanie wzrosła sprzedaż T-shirtów zaś zmniejszyła się sprzedaż kurtek przejściowych. Spowodowało to zmniejszenie średniej ceny sprzedaży, co odbiło się na łącznym wolumenie sprzedaży. W kwietniu utrzymywaliśmy natomiast długookresowy trend wzrostu marży, który zrekompensował spadek sprzedaży. W kwietniu odnotowaliśmy również spadek sprzedaży w kanale B2C. Wynikało to z przesunięcia szczytu zakupów związanych ze Świętami Wielkiej Nocy, który w tym roku przypadał na marzec

– powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.

W efekcie w segmencie modowym łączna sprzedaż towarów w kwietniu br. wyniosła ok. 18 mln zł i była o 16% niższa niż w tym samym okresie poprzedniego roku. W tym okresie o 7% zmniejszyła się powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash osiągając na koniec kwietnia br. 36,3 tys. m2. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 66 mln zł i była 6% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w kwietniu 2018 wyniosły 2,2 mln zł co oznacza spadek o 19% w stosunku do kwietnia 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż ww. sklepów internetowych Top Secret wyniosła 10,7 mln zł i była 4% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana w kwietniu br. wyniosła ok. 32 mln zł, co oznacza wzrost o 6% w ujęciu r./r. Narastająco od stycznia do kwietnia br. sprzedaż zrealizowana przez TXM wyniosła ok. 105 mln zł i była ok. 3% wyższa niż w roku poprzednim. Sieć TXM na koniec kwietnia składała się z 398 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,9 tys. m2, która była o 0,3% wyższa niż na koniec kwietnia 2017 r. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w kwietniu br. wyniosły ok. 0,6 mln zł co oznacza wzrost o 7% w ujęciu r./r., a narastająco przez pierwsze cztery miesiące roku było to ok. 2,5 mln zł i były wyższe o ok. 3% w ujęciu r./r.  

- Jesteśmy zadowoleni z wyników kwietnia. Szczególnie cieszy nas fakt, iż kolejny miesiąc z rzędu odnotowaliśmy zauważalnie wyższą dynamikę sprzedaży w porównaniu do przyrostu sieci. Widzimy pierwsze efekty wdrażanej nowej strategii komunikacji, dzięki której chcemy docierać do obecnych, ale co ważniejsze - nowych klientów. Biorąc pod uwagę liczbę osób odwiedzających nasze sklepy w kwietniu, wierzymy, że zmierzamy w dobrym kierunku

- stwierdził Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM S.A.

Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan w kwietniu br. osiągnęła ok. 50 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 3% względem poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż wyniosła ok. 171 mln zł i była niższa o ok. 1% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec kwietnia br. wyniosła 142,2 tys. m2, czyli o 2% mniej w odniesieniu do kwietnia 2017 r.

Tagi: Bogusz Kruszyński Podsumowania i wyniki finansowe Redan S.A. Top Secret TXM Marcin Gregorowicz
Oceń artykuł:

Źródło: Redan

Spadek sprzedaży Top Secret w kwietniu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.