Zgodnie z zapowiedziami SPAR Polska zrealizował zakładane przekroczenie miliarda złotych obrotu w ubiegłym roku i zamknął go kwotą ponad 1 170 mln zł, jednocześnie odnotowując liczbę 250 sklepów sieci działających w kraju pod szyldem SPAR.
Plan obrotu na 2017 r. sieci SPAR Polska, zrzeszającej niezależnych właścicieli sklepów, zapowiadany przez jej Prezesa Leszka Bać, został zrealizowany i spółka po raz pierwszy przekroczyła magiczną liczbę miliarda złotych obrotu, w dodatku o przeszło 170 mln zł. Te liczby, w połączeniu ze stabilnym rozwojem ilości sklepów oraz corocznymi wzrostami, dają podstawy do optymizmu dla dalszych perspektyw rozwoju marki obecnej już w 48 krajach na świecie.
Strategia SPAR Polska na rok 2018 zakłada przede wszystkim dalszy rozwój sieci. Ostatnie lata pokazują, że największą dynamikę rozwoju odnotowywać będą sklepy zapewniające klientom przede wszystkim wygodę i szybkość zakupów, a więc mniejsze supermarkety oraz sklepy typu convenience, których dwie placówki w nowym koncepcie zostały otwarte przez SPAR w Krakowie. Dlatego SPAR, jak informują przedstawiciele sieci, w swoich planach rozwojowych stawiać będzie przede wszystkim na te dwa segmenty, rozbudowując formaty SPAR Express i SPAR supermarket. Kolejnym kluczowym obszarem aktywności SPAR będzie budowanie wielkości sprzedaży sklepów już istniejących, głównie poprzez efektywne zarządzanie powierzchnią sprzedaży. Ciągłej optymalizacji poddawane będą jakość i czytelność ekspozycji produktów w sklepach poprzez wprowadzanie modelowych planogramów oraz wykorzystywanie potencjału marek własnych.
SPAR zawsze wysoko stawiał jakość obsługi klienta, czego potwierdzeniem jest otrzymanie przez sieć wyróżnienia Gwiazda Jakości Obsługi 2018, w oparciu o badanie opinii konsumentów. Sieć zapowiada dalszą pracę nad najwyższymi standardami w obsłudze.
Sieć SPAR na świecie także kontynuuje rozwój w partnerskim modelu, opartym o motto „Wszyscy korzystamy na wzajemnej współpracy”, czego kolejnym dowodem jest niedawne otwarcie pierwszego sklepu w Sri Lance. To już 48. kraj na mapie świata, w którym obecna jest marka z charakterystycznym logo z zieloną choinką.