SPAR uruchomił usługę click&collect

2020-04-10 | 14:00

Wasz Sklep SPAR – należący do SPAR Group wyłączny operator licencji SPAR na terenie Polski – uruchomił usługę click&collect w Częstochowie, Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim. Zostanie ona do końca kwietnia wdrożona łącznie w 10 miastach w Polsce. Sieć SPAR zakłada również uruchomienie click&collect w kolejnych 10 miastach w maju – jeśli formuła się przyjmie. Nowa usługa jest rozwinięciem sprzedaży internetowej realizowanej przez sklepy SPAR oraz Piotr i Paweł o opcję zamówienia produktów przez Internet, a następnie odbioru zakupów w sklepie. Zakupy można odbierać w Punkcie Obsługi Klienta w sklepach SPAR oraz Piotr i Paweł – wkrótce jednak wprowadzone zostaną dedykowane miejsca parkingowe przed placówkami. Klient będzie mógł podjechać samochodem, a pracownik wstawi jego zakupy wprost do bagażnika.

Sieć sklepów SPAR wychodzi w ten sposób naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu klientów zakupami produktów spożywczych przez Internet. 

Wprowadzamy usługę click&collect nie tylko w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów oraz pracowników. Rozszerzamy równocześnie kanały obsługi i eliminujemy kolejki w naszych placówkach. Zasada działania click&collect jest prosta – klient wchodzi na stronę Internetową sieci SPAR lub Piotr i Paweł, robi zakupy w sklepie internetowym, wybiera termin odbioru zamówienia – i gotowe! Zakupy można odebrać w wybranym czasie, wygodnie i bez kolejki. Niebywałą zaletą e-usługi jest dostęp do pełnej oferty produktów SPAR oraz Piotr i Paweł – takiej samej, jak w sklepach stacjonarnych, w tych samych cenach i bez żadnych dodatkowych kosztów

– powiedział Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu Wasz Sklep SPAR.

W sklepach SPAR w związku z pandemią obowiązuje jeszcze częstsza dezynfekcja stanowisk pracy, kas i terminali. We współpracy ze SPAR International zorganizowano import dodatkowych środków higienicznych, m.in.: maseczek na twarz, jednorazowych rękawiczek, plastikowych fartuchów, środków do dezynfekcji i mydeł. Sieć zamówiła także specjalne przyłbice na twarz, które są dystrybuowane do zespołów pracujących w sklepach SPAR. Odbywają się szkolenia w zakresie procedur, wprowadzono także rotacyjne zmiany załogi sklepów oraz skrócenie godzin pracy.

Wasz Sklep SPAR rozpoczął także montaż barier ochronnych wykonanych z płyt pleksi dla zwiększenia bezpieczeństwa pracowników sklepów oraz klientów. Osłony – dostarczane do sklepów w ramach zaopatrzenia z magazynu centralnego – zostaną wdrożone nie tylko na stanowiskach kasjerów, ale także przy stoiskach z wędlinami i serami oraz przy kasach alkoholowych. W sklepach, które przed rebrandingiem działały pod szyldem Piotra i Pawła – z uwagi na ich wielkość – bariery ochronne montowane są przy 3 kasach głównych, przy stoisku informacyjnym i punkcie monopolowym oraz przy cukierni. Obok lad z wędlinami i serami na podłodze zaznaczone są miejsca, w których stanąć może obsługiwany klient – tak, aby oddzielała go od pracownika sklepu osłona z pleksi.

Dla bezpieczeństwa klienta w sklepach SPAR Partnerom zarekomendowano ograniczenie ekspozycji produktów na wagę – w sklepach owoce i warzywa będą dostępne we wcześniej przygotowanych opakowaniach i zachęca się klientów do wyboru pakowanych artykułów spożywczych. Priorytetem SPAR jest także utrzymanie nieprzerwanych i wyczerpujących dostaw produktów kluczowych.

Od 7 kwietnia 2020 roku aż do odwołania w wybranych placówkach SPAR oraz wszystkich sklepach własnych Piotr i Paweł dla klientów dostępne będą specjalne ulotki z listą zakupową. Po uzupełnieniu zamówienia poza sklepem można zostawić ulotkę w przeznaczonym do tego miejscu – załoga sklepu skompletuje koszyk i zadzwoni do klienta, gdy zakupy będą gotowe do odebrania przy kasie, gdzie ten dokona płatności. Rozwiązanie to umożliwi osobom młodszym realizację zakupów w godzinach dla seniorów.

Wasz Sklep SPAR monitoruje najnowsze wydarzenia i komunikuje partnerom najbardziej aktualne wiadomości, zawierające również kolejne informacje odnośnie oficjalnych komunikatów rządowych, legislacji, kwestii prawnych, działań wewnętrznych i rekomendacji.

SPAR International – właściciel marki SPAR na całym świecie – rekomenduje wdrożenie działań podjętych przez sieć SPAR w Polsce związanych z epidemią koronawirusa jako wzór we wszystkich krajach, w których działa SPAR. Rozwiązania zaproponowane i wdrożone w Polsce zostały ocenione przez SPAR International jako najlepsze światowe praktyki w Grupie SPAR.

Tagi: SPAR Tomasz Syller
Oceń artykuł:

Źródło: Spar

Zobacz także

SPAR uruchomił usługę click&collect

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.