Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków

2019-11-21 | 13:00

Według 35% Polaków zwracamy coraz większą uwagę nie tylko na cenę rozrywek, ale także na ich jakość. Według 27% respondentów badania „Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków” jesteśmy coraz bardziej wymagającymi Klientami w dziedzinie rozrywki, gdyż więcej podróżujemy i oczekujemy wyższych standardów. Branża czasu wolnego rozwija się prężnie w naszym kraju, a Polacy poszukują w rozrywce przede wszystkim oderwania od rzeczywistości i relaksu.

Jak zauważyli respondenci badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń zmienia się profil sportowo –rekreacyjny mieszkańców miast. Polacy są coraz bardziej aktywni, co według 27% respondentów jest zasługą miast, które stwarzają obecnie lepsze możliwości oferując dostęp do obiektów sportowych czy budując ścieżki rozrywkowe. Dla 24% motywacją jest chęć bycia bardziej fit. Według 20% Polaków wynika to z faktu, że panuje moda na coraz ciekawsze i niestandardowe rozrywki oraz aktywność fizyczną.

Aż 63% zapytanych Polaków korzysta najchętniej ze sprawdzonych rozrywek i aktywności, 16% przyznaje się, że śledzi trendy i nowinki z branży rozrywkowej. Co trzeci respondent jako źródło wyszukiwania ciekawych zajęć sportowych i aktywności podaję Facebook, 21% dzieli się wiedzą na ten temat z partnerem.

Jak wynika z naszych obserwacji, z roku na rok Polacy są skłonni przeznaczyć więcej czasu i funduszy na wydatki związane z rozrywką, w dodatku coraz częściej powiązaną z aktywnością ruchową. W Polsce dynamicznie rozwija się rynek usług związanych z wypoczynkiem. Rosnący poziom wynagrodzeń i moda na zdrowy styl życia, przekłada się na wzrost wydatków na przyjemności i spędzanie czasu poza domem. - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

W rozrywce głównie poszukujemy oderwania od rzeczywistości – jak wskazuje 39% respondentów badania. Preferowana forma odpoczynku powinna dostarczać także relaksu – jak twierdzi 27% Polaków oraz zdaniem 20% całkowitego wyciszenia. Dla 14% kluczowe w rozrywce jest chęć poczucia adrenaliny.

Jak wynika z badania coraz większą uwagę zwracamy już nie tylko na cenę rozrywek, ale również na ich jakość – jak zauważa 35% zapytanych w badaniu Polaków. Jesteśmy coraz bardziej mobilni, więcej podróżujemy i mamy większe oczekiwania dotyczące jakości świadczonych usług – co potwierdza 27% respondentów. Co więcej według 18% respondentów chcemy korzystać z tych samych rozrywek co mieszkańcy Europy Zachodniej. Tylko 14% zapytanych uważa, że w dziedzinie rozrywki dla Polaka wciąż liczy się bardziej cena niż jakość.

Jesienią najchętniej korzystamy z kreatywnych i kulturalnych rozrywek oraz ze sportowych. Wśród preferowanych form wypoczynku o tej porze roku wybieramy również często te relaksujące jak masaż czy wizyta w spa. Rodzaj podejmowanej aktywności według 39% respondentów zależy przede wszystkim od wieku, a od 24% od miejsca zamieszkania. Dla 18% wyznacznikiem jest umiejętność znalezienia czasu, a dla 16% zasobność portfela.

- Coraz częściej szukamy kreatywnej rozrywki w walce z nudą i chandrą. Nasze zwyczaje związane z formami spędzania wolnego czasu ewoluują, chcemy korzystać z ciekawych i niestandardowych aktywności, dlatego zwiększyła się liczba osób, które odbyły lot w tunelu aerodynamicznym, skakały na bungee lub ze spadochronem

- komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Na aktywności ruchowe i rozrywkę według 59% Polaków jesteśmy skłonni przeznaczyć do 100 zł miesięcznie, według 24% do 300 zł miesięcznie. Dla 14% akceptowalną kwotą jest wydatek na poziomie od 300 do 500 zł miesięcznie.

*Badanie "Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków" zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1274 respondentów w formie ankiety online w listopadzie 2019.

Rozmiar pliku
4.32 MB
Liczba pobrań
0
Tagi: Grzegorz Rożalski Prezent Marzeń Raport
Oceń artykuł:

Źródło: Prezentmarzeń

Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.