Sieć SPAR Polska raportuje wzrost w pierwszej połowie roku o 5,56% w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r., pomimo zawirowań wokół marki.
Warto zwrócić uwagę, że sieć odnotowała wzrost o 5,56% LfL mimo jedynie 1 handlowej niedzieli w miesiącu w porównaniu z 2 niedzielami, podczas których obowiązywał zakaz handlu w analogicznym okresie 2018 r. Silny wzrost pokazuje siłę konceptu SPAR Polska wspierającego lokalnych producentów i dostawców, przedsiębiorczość lokalnych właścicieli sklepów skupionych w systemie franczyzowym oraz skuteczność, pomimo okresowych trudności, przestawienia się sieci na większe niż w przeszłości korzystanie z wyselekcjonowanych partnerów hurtowych, zapewniających dostawy dla sklepów do czasu pozyskania inwestora
– komentuje SPAR Polska.
Pomimo trwającego w tle sporu dotyczącego licencji SPAR na polskim rynku, SPAR Polska kontynuował otwarcia nowych sklepów: 2 w Krakowie, Janowie Lubelskim czy Ciągowicach. Jeden ze sklepów w Rzeszowie został powiększony i przeniesiony do nowego obiektu. Firma realizowała także działania w celu dodatkowego wsparcia sprzedaży targetujące konsumentów, organizując m.in. kolejny program znaczkowy z rabatami, loterię czy oferując sklepom nowy program lojalnościowy dla klientów z nagrodami w postaci bonów do placówek sieci. Sklepy SPAR zyskały także ponownie uznanie wśród branżowych ekspertów – sklep SPAR w Rzuchowej został nagrodzony statuetką Market Roku, a EUROSPAR z Cieszyna ponownie był finalistą konkursu podczas Kongresu Rynku FMCG. Śląski sklep wcześniej uzyskał wyróżnienie w plebiscycie na najlepsze stoisko mięsno-wędliniarskie podczas IV Kongresu Mięsnego. Kolejny sklep w sieci SPAR Polska zostanie otwarty z końcem sierpnia w Chochołowie.