„Stoliczku, nakryj się!” Banki Żywności ruszają z nową kampanią

2018-12-03 | 12:26

3 grudnia rusza kampania Federacji Polskich Banków Żywności – „Stoliczku, nakryj się!”.  Organizacja chce przez nią zwrócić uwagę, że głód w Polsce to nie bajka, a pusty talerz to codzienność wielu Polaków. Banki Żywności choć pozyskują żywność za darmo to nie mogą jej już w tak łatwy sposób dostarczyć i magicznie tego stołu zapełnić. W swojej codziennej pracy mierzą się z realnymi ograniczeniami, jak koszty transportu i magazynowania. Celem akcji jest zbiórka pieniędzy na całoroczną działalność Banków. Jedna złotówka pozwala na dystrybucję 8 kg żywności, z której można przygotować aż 16 posiłków.

Kampania zaplanowana jest na okres okołoświąteczny, ponieważ pusty talerz w tym czasie jest jeszcze trudniejszym doświadczeniem. W Polsce 1,6 mln osób żyje poniżej poziomu skrajnego ubóstwa, z kolei poniżej ustawowej granicy ubóstwa aż 4,1 mln osób. Oznacza to, że takie osoby na miesięczne utrzymanie dysponują kwotą mniejszą niż 514 zł. Codziennie samotne matki, osoby bezrobotne, chore lub starsze stają przed dylematem czy kupić jedzenie, leki, czy opłacić rachunki. Konsekwencją tych wyborów często jest głód, którego te osoby doświadczają.

W naszym społeczeństwie przywykliśmy definiować głód jako problem związany jedynie z bezdomnością, charakteryzujący się regularnością i codziennością. Choć tacy ludzie również potrzebują pomocy nie możemy wykreślać z tego zjawiska również tych, którzy mimo osiągania pewnych dochodów również doświadczają tego problemu. Takich ludzi w naszym kraju jest bardzo wielu. Codziennie toczą oni walkę i stają przed trudnymi wyborami. Realia obecnie są takie, że brak dostępu do żywności czasami przez kilka dni bardzo często jest konsekwencją opłacenia rachunków, czy też zakupu drogich leków

– podkreśla Dorota Jezierska, wiceprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Motywem kampanii stały się bajki. Kreacja nawiązuje do nich zarówno poprzez hasło, jak i grafikę. Na plakatach możemy zobaczyć obraz talerza z ułożonymi z jedzenia postaciami ze znanych bajek, jak Czerwony Kapturek oraz Jaś i Małgosia, które mają zwrócić uwagę na problem. Apel „Niech głód stanie się historią” ma zachęcić do wsparcie działalności Banków Żywności, których misją jest przekazywanie jedzenia potrzebującym.

Jesteśmy przygotowani do dystrybucji produktów nawet z krótkimi terminami przydatności do spożycia, dbamy o jakość przekazywanej żywności oraz zasady bezpieczeństwa. Rocznie ratujemy przed zmarnowaniem około 80 tysięcy ton dobrej żywności od rolników, producentów, ze sklepów, które przekazują nam je jako darowiznę. Mamy jedzenie, ale potrzebujemy środków na jego transport i magazynowanie, by mogło trafić do najbardziej potrzebujących

– podkreśla Dorota Jezierska, wiceprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności

Banki Żywności dostarczają żywność szybko i sprawnie poprzez sieć organizacji partnerskich: jedzenie trafia do świetlic, ognisk wychowawczych dla dzieci, towarzystw pomocy dzieciom, domów samotnej matki, jadłodajni i innych organizacji, które prowadzą zbiorowe żywienie bądź przekazują żywność bezpośrednio osobom potrzebującym. Z tej pomocy korzysta kilkaset tysięcy podopiecznych organizacji dobroczynnych.

Organizację można wesprzeć przez stronę www.bankizywnosci.pl klikając „Przekaż darowiznę” . Koszt uratowania 8 kg żywności, a więc jej odbioru i przechowania w specjalistycznych warunkach i dostarczenia to tylko 1 zł. Z otrzymanych 8 kg żywności możliwe jest przygotowanie aż 16 posiłków. Wsparcie można przekazać korzystając z zaproponowanych na stronie przeliczników: 

  • 15 zł – posiłki dla 1 osoby przez 2 miesiące
  • 30 zł – posiłki dla 4-osobowej rodziny przez miesiąc
  • 90 zł – posiłki dla 12 dzieci przez miesiąc

W kampanii zostaną wykorzystane citylighty w Warszawie oraz prowadzone będą działania w intrenecie we współpracy z zaproszonymi influencerami i osobami znanymi. Hashtagi kampanii używane w mediach społecznościowych to #StoliczkuNakryjSie #NieMaDoCzego #ZmieniamTo. Akcję będzie można również wesprzeć kupując cegiełkę charytatywną na platformie Groupon.

Tagi: Banki Żywności
Oceń artykuł:

Źródło: Banki Żywności

„Stoliczku, nakryj się!” Banki Żywności ruszają z nową kampanią

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.