Strategia 2023+ Grupy Polsat Plus

2021-12-27 | 19:38

Grupa Polsat Plus, której założycielem i największym akcjonariuszem jest Zygmunt Solorz, rozbudowuje swoją strategię multiplay o produkcję i sprzedaż czystej energii. W ramach strategii 2023+ będą rozwijane kluczowe segmenty – Telekomunikacja pod marką Plus, Kontent pod marką Polsat oraz nowy segment – Czysta Energia.

Strategia Grupy to dostarczanie produktów i usług pierwszej potrzeby, z których korzysta „każdy i wszędzie”. Podstawą strategii multiplay jest kontynuacja rozwoju: Telekomunikacji z kluczowym projektem budowy najlepszej i najszybszej sieci 5G oraz produkcji i dystrybucji atrakcyjnego Kontentu „gdzie, kiedy i na jakim urządzeniu chcesz”. Nowy segment Czystej Energii idealnie wpisuje się więc w strategię Grupy. Grupa Polsat Plus chce dostarczać Polakom tanią i czystą energię, a energia niewątpliwie jest niezbędna do codziennego funkcjonowania każdego z nas.

Dodatkowym impulsem strategicznym jest fakt, że Polska musi dokonać transformacji energetycznej w kierunku zero- i niskoemisyjnej energii. Segment Czystej Energii wpisuje się również w ideę ESG (Środowisko, Społeczeństwo, Ład Korporacyjny) budowy wartości Grupy w sposób zrównoważony, który uwzględnia i adresuje zagadnienia środowiskowe, społeczne i związane z odpowiedzialnym i transparentnym biznesem.

Grupa zaangażuje również część wolnych środków gotówkowych w unikalną w skali Europy inwestycję w Port Praski. Jest to inwestycja na 38 ha w ścisłym centrum Warszawy z dostępem do Wisły.  

W ten sposób wszystkie najważniejsze aktywności biznesowe Zygmunta Solorza znajdą się w jednej Grupie. Strategia zakłada kontynuację atrakcyjnej polityki dywidendowej dla akcjonariuszy Cyfrowego Polsatu.

•    Grupa planuje nabyć 67% udziałów w zielonych aktywach ZE PAK – spółce PAK Polska Czysta Energia za kwotę ok. 0,8 mld PLN. Następnie do 2026 roku zamierza zainwestować ok. 5 mld PLN celem osiągnięcia łącznie 1000 MW mocy wytwórczych czystej energii, a 0,5 mld PLN w technologie wodorowe. Nabycie udziałów w Porcie Praskim to kwota ok. 0,9 mld PLN.

Grupa Polsat Plus, której fundamenty i najważniejsze obszary działalności to telekomunikacja i kontent, doskonale funkcjonuje na rynku. Będzie kontynuowała swój rozwój w tych dwóch strategicznych dziedzinach, nadal skutecznie realizując strategię multiplay. Wyzwania zmieniającego się świata tworzą jednak nowe możliwości, stąd w ramach Strategii 2023+ powstaje nowy segment naszej działalności – Czysta Energia. Chcemy produkować tanią i czystą energię dla Polaków. W Grupie znajdzie się również Port Praski, który jest unikalnym projektem, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego lokalizację i potencjał. Bardzo ważnym elementem strategii jest zapowiedziana przez Zarząd kontynuacja atrakcyjnej polityki dywidendowej dla akcjonariuszy

– powiedział Zygmunt Solorz, twórca i największy akcjonariusz Grupy Polsat Plus.

Dzięki tym decyzjom budujemy unikatową Grupę. Moje kluczowe i skutecznie funkcjonujące aktywa (Cyfrowy Polsat (Polsat Box), Polkomtel (Plus), Telewizja Polsat, Netia, zielone aktywa ZE PAK, Port Praski) są zgromadzone w jednej Grupie i mają tych samych akcjonariuszy. To również istotny etap w budowaniu Grupy na kolejnych wiele lat

– dodaje Zygmunt Solorz.


Filary strategiczne Grupy Polsat Plus – Telekomunikacja, Kontent, Czysta Energia

Grupa Polsat Plus jest polską firmą i dostarcza mieszkańcom Polski wysokiej jakości usługi pierwszej potrzeby (commodities) za rozsądną cenę, dla każdego i wszędzie.

Dostarczamy mieszkańcom Polski usługi i produkty, z których korzystają wszędzie i na co dzień. To telekomunikacja - najlepszy i najszybszy w Polsce internet 5G Plusa, możliwość komunikowania się w dowolny sposób w każdym momencie – zarówno z rodziną i przyjaciółmi, jak i w pracy zawodowej. To kontent –  dostępny na różnych urządzeniach, kiedy, gdzie i jak chcesz: w internecie, na dekoderze 4K i w telewizji, poprzez serwisy i aplikacje Polsat Box Go i Polsat Go oraz nasz biznes online skupiony wokół Interii. Taką usługą i podstawowym dobrem dla wszystkich jest też energia. Chcemy ją produkować i dostarczać zarówno klientom indywidualnym jak i biznesowym. Naszym nowym, dodatkowym celem jest więc produkcja i dostarczanie czystej energii, która pozwoli nam żyć w czystszym i lepszym środowisku

– mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat i Polkomtel, Grupa Polsat Plus 

Chcemy rozwijać swój biznes, a jednocześnie przyczyniać się do wzrostu jakości życia mieszkańców Polski

– dodaje Maciej Stec.

Czysta energia i zielony wodór

Grupa Polsat Plus do swoich dwóch filarów – telekomunikacji i kontentu, dodaje więc trzeci – czystą energię. Polska stoi przed gigantycznym wyzwaniem transformacji energetycznej. W Polsce wciąż około 70% energii produkowane jest z węgla, jako kraj emitujemy ekwiwalent 400 mln ton CO2 rocznie, co niesie ze sobą ogromne koszty społeczne – takie jak choroby układu oddechowego, udary, zawały serca, alergie, nieobecności w pracy i szkole, krótszy czas życia. Ceny energii w Polsce w ciągu ostatnich czterech lat wzrosły średnio ponad 2-krotnie z 159 zł do 357 zł za 1 MWh w (pierwszych 11 miesiącach) 2021 roku. Koszt certyfikatów CO2 wzrósł średnio prawie 10-krotnie w tym samym okresie z 5,8 EUR do 51,1 EUR roku i stanowi około 65% ceny energii z węgla. Przy czym w ostatnich tygodniach ceny energii sięgały blisko 1300 złotych za 1 MWh,  a ceny certyfikatów CO2 wynosiły już 90 Euro. Redukcja CO2 i innych zanieczyszczeń oraz ustabilizowanie cen energii wymaga szybkiej inwestycji w czyste, zielone źródła energii i zbalansowanego miksu energetycznego w Polsce. Trzeba szybko transformować sektor energetyczny, by osiągnąć założony unijny cel neutralności klimatycznej w 2050 roku.

To doskonały moment na wejście nowych graczy na rynek energii. Wierzymy, że transformacja energetyczna jest potrzebna i wręcz niezbędna nam jako społeczeństwu, by oddychać czystym powietrzem i żyć w lepszym środowisku. Potrzebujemy taniej i czystej energii w ramach zbilansowanego miksu energetycznego dla naszych rodzin oraz by budować konkurencyjność naszych firm. Stwarza to nowe możliwości rozwoju dla naszego biznesu. I chcemy mieć w tym swój udział. Chcemy produkować tanią i czystą energię. 

– mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat i Polkomtel, Grupa Polsat Plus
Jednym z nowych obszarów energii, w którym planuje rozwijać się Grupa, są technologie wodorowe, a w szczególności zielony wodór.

Jako Grupa chcemy zmieniać świat, a świat idzie w zielony wodór. Będzie on odgrywał istotną rolę w globalnej transformacji energetycznej. UE zapowiedziała szybki rozwój gospodarki zielonego wodoru – 6 GW elektrolizerów do 2024 r. i 40 GW do 2030 r. Również Polska ogłosiła ambitną strategię w zakresie wodoru m.in. 2 GW elektrolizerów, 800-1000 autobusów i min. 32 stacje tankowania. Zielony wodór można stosować w bardzo wielu gałęziach gospodarki, co przyspieszy redukcję CO2 i innych szkodliwych substancji. Zielony wodór to także nowe zeroemisyjne paliwo przyszłości. Już dziś seryjnie produkowane są samochody wodorowe oraz autobusy. Chcemy budować pełen łańcuch wartości zielonego wodoru: od produkcji w procesie elektrolizy z czystej energii i wody, poprzez magazynowanie i transport, budowę sieci stacji tankowania wodorem, produkcję autobusów aż po jego powszechne stosowanie w Polsce

– powiedział Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat i Polkomtel, Grupa Polsat Plus.


W ramach realizacji strategii, Grupa nabędzie 67% udziałów w zielonych aktywach ZE PAK – spółce PAK Polska Czysta Energia Sp. z o.o. („PCE”) za około 0,8 mld PLN. Do 2026 roku planowane inwestycje w rozwój czystej energii to ok. 5 mld  PLN, co pozwoli osiągnąć moce wytwórcze rzędu 1000 MW. Na technologie wodorowe Grupa planuje przeznaczyć ok. 0,5 mld PLN w najbliższych 5 latach.

Szansa inwestycyjna – obszar nieruchomości i Port Praski

Grupa postanowiła zainwestować również część wolnych środków w obszarze nieruchomości i nabędzie udziały w przedsięwzięciu „Port Praski”.

Port Praski to absolutnie unikalna inwestycja w skali Europy. To 38 ha terenów inwestycyjnych i około 800 tys. m2 zabudowy w ścisłym centrum Warszawy. Nie ma drugiej takiej lokalizacji i nie będzie. Chcemy zainwestować w pełni samowystarczalną dzielnicę, łączącą zabudowę o przeznaczeniu biurowym, mieszkalnym, komercyjnym i użyteczności publicznej. Port Praski to strategiczna rewitalizacja praskiej części Warszawy i unikalna szansa inwestycyjna

– mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat i Polkomtel, Grupa Polsat Plus - Chcemy również, aby Port Praski był „zielony”, stąd nasze plany związane z zastosowaniem fotowoltaiki i geotermii w Porcie.

Na nabycie udziałów w projekcie „Port Praski” Grupa planuje przeznaczyć ok. 0,9 mld PLN.

Strategia Grupy Polsat Plus w liczbach i finansach

Strategia Grupy w dziedzinie finansów przewiduje wzrost przychodów z usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym, wzrost przychodów z produkowanych i kupowanych treści programowych, budowę pozycji na rynku produkcji czystej energii, co otworzy możliwości budowy nowego strumienia przychodów, efektywne zarządzanie bazą kosztową poprzez wykorzystanie efektów synergii i efektów skali w ramach zintegrowanej grupy kapitałowej oraz efektywne zarządzanie finansami, w tym zasobami kapitałowymi.

W obszarze finansowym nasza nowa strategia to przede wszystkim kontynuacja tego, co wszyscy znają od lat. To zawsze było, jest i będzie efektywne zarządzanie finansami, wysoka troska o stronę przychodową i kosztową, a jednocześnie dbanie o długoterminowy rozwój naszych biznesów. Jeżeli chodzi o nasze nowe obszary działalności, to w obszarze energetyki przewidujemy z tego tytułu uzyskać powtarzalne ok. 500-600 mln rocznie dodatkowego wyniku EBITDA już w roku 2026. Proponujemy również kontynuację atrakcyjnej polityki dywidendowej

– powiedziała Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat i Polkomtel, Grupa Polsat Plus

Podsumowanie strategii Grupy Polsat Plus 2023+

Filary Grupy Polsat Plus to strategia multiplay: Telekomunikacja - szybka i niezawodna łączność krytyczna dla naszej pracy, nauki, rozrywki, komunikacji z rodziną i przyjaciółmi; Kontent - zróżnicowane technologie zapewniające ogólnodostępną rozrywkę w dowolnym miejscu, czasie i na wybranym urządzeniu oraz  nowy obszar - Energia - tania, czysta, niezbędna do funkcjonowania i dalszego rozwoju polskiego społeczeństwa i gospodarki. Nowa szansa inwestycyjna to obszar nieruchomości i zaangażowanie w Port Praski, unikalny teren inwestycyjny o powierzchni 38 ha w centrum Warszawy. Istotnym elementem strategii jest kontynuacja atrakcyjnej polityki dywidendowej.

Tagi: Plus Polsat Plus
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: Plus

Strategia 2023+ Grupy Polsat Plus

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.