Marka Swiss wprowadziła do swoich butików innowacyjne połączenie oferty sklepu tradycyjnego, w którym można przy asyście doradcy znaleźć wymarzony produkt także w bazie online.
Firma wprowadziła dość innowacyjne rozwiązanie do swoich butików stacjonarnych. Polega ono na wyposażeniu butików w urządzenia dotykowe, na których klient może zamówić dowolny produkt dostępny w sieci. Część butków została wyposażona w tablety 10 calowe. W innej części sklepów zostały zamontowane duże 32 calowe monitory dotykowe.
- Głównym zadaniem urządzeń jest łączenie kanałów online z offline. W sklepach stacjonarnych posiadamy średnio 800-1200 unikalnych produktów. W sklepie internetowych ilość produktów wynosi ponad 22000 i z miesiąca na miesiąc się zwiększa. Chcieliśmy zwiększyć ofertę stacjonarną przez umieszczenie urządzeń dotykowych które nie będą zabierały powierzchni wystawienniczej. 22000 produktów na stronie jest dostępne w ciągu 48 godzin - wszystkie te produkty posiadamy w naszych magazynach. Kontent wyświetlany na tabletach i monitorach został odpowiednio dostosowany aby nawigacja i zakupy były jak najprostsze. Klient może samodzielnie złożyć takie zamówienie i odebrać je po 48 godzinach w sklepie, wysłać na swój adres lub w dowolnie inne miejsce. Na urządzeniu można od razu opłacić zamówienie np. Blikiem. Inne dostępne formy płatności "teraz przy kasie", "w butiku przy odbiorze", "przelew online", "pobranie", "płatność odroczona" - klient wysyła sobie link do płatności i płaci z dowolnego innego urządzenia w najbardziej odpowiedniej dla niego chwil
- wyjaśnia Iwona Przybylska, Expansion Manager marki Swiss.
Tablety i monitory są również głównym narzędziem pracy doradców. Doradcy mogą przeprowadzić klienta przez cały proces zakupowy. Klienci zamawiając przez urządzenia nie ponoszą żadnych dodatkowych kosztów wysyłki, itp.
Mogą skorzystać z oferty ratalnej 6x0% oraz innych promocji np. prawa zwrotu przez 365 dni, bezpłatnego grawerowania, przedłużenia gwarancji, itp. Aby złożyć zamówienie nie potrzebne jest żadne konto w systemie - wystarczy podać dane niezbędne do realizacji wysyłki.
Obecnie urządzenia zostały wprowadzone do 40 sklepów - w 2020 projekt będzie rozwijany ze względu na jego duży potencjał.
Sieć butików SWISS w chwili obecnej posiada ponad 130 butików na terenie całego kraju ale również 2 butiki poza jego granicami (Tallin i Helsinki). Firma prowadzi również sprzedaż internetową na innych rynkach europejskich.