Tarasy Zamkowe: FIRST zamiast LAST, czyli jak planujemy wypoczynek?

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-04-28 | 11:56
Majówka już niebawem, a do gorącego okresu wakacyjnego zostały niecałe dwa miesiące. Gdzie w tym roku pojedziemy? Czy wycieczki kupujemy spontanicznie? Czy wyjazdy planujemy sami, czy raczej korzystamy z oferty biur podróży? Wreszcie – czy kilka biur podróży w centrum handlowym to dobry pomysł?
Z roku na rok widać, że Polacy coraz częściej decydują się na spędzenie majówki poza domem, chętnie wyjeżdżając za granicę do miejsc, które zagwarantują im dobra pogodę. Z obserwacji, przeprowadzonych przez trzy biura podróży z lubelskich Tarasów Zamkowych widać też, że jesteśmy zdecydowani zapłacić więcej za te kilka dni odpoczynku, a wyboru miejsca dokonujemy często z bardzo dużym wyprzedzeniem.
- Decyzja, gdzie pojechać na wypoczynek, czy to majowy czy późniejszy, jest dla urlopowiczów coraz bardziej istotna. Widzimy też tendencję, że – z jednej strony klienci przychodzą do biura z konkretną już wiedzą na temat danego kierunku i miejsca, z drugiej – bardzo mocno weryfikują tę wiedzę w biurze, pytając o nasze doświadczenie i zdanie – mówi Magdalena Kijek z biura Rainbow Tours w Tarasach Zamkowych. - Coraz mniej jest osób niezdecydowanych, przychodzących z informacją „chcę gdzieś pojechać, zaproponujcie mi coś” – dodaje.
Zazwyczaj klienci, którzy dużo i często podróżują, kończąc jedne wakacje planują już następne, w konkretne miejsce. Ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z wyjazdami, będą uczyć się swoich oczekiwań przy każdym kolejnym wyjeździe. Pierwszą podróżą natomiast chcą spełnić swoje marzenia i wyobrażenia.
W planowaniu wycieczek marzenia zdecydowanie odgrywają dużą rolę! Często zdarza się, że klient wiedząc, jaki ma budżet do dyspozycji, przychodzi do biura po konkretną wycieczkę, a wychodzi z czymś innym niż zaplanował, gdyż w rozmowie okazało się, że jednak co innego było jego prawdziwym marzeniem. Dzięki promocjom na różne kierunki coś, co do tej pory było poza budżetem danej osoby, w którymś momencie jest w jej zasięgu. Zdarza się też, że ktoś przychodzi do biura podróży po katalog czy na kawę, a wychodzi z… wycieczką do Ekwadoru z wylotem za dwa dni.
Malediwy i szklana podłoga?
Okazuje się, że coraz rzadziej - poprzez biura podróży - mamy ochotę realizować szalone pomysły typu domek na drzewie na środku pustynnej oazy. Czasem trafiają się chętni na coś niespotykanego, ale w trakcie rozmowy z touroperatorem okazuje się, że pomysł wcale nie jest taki niesamowity, bo znajduje się już w bardzo szerokiej ofercie jednego lub innego biura.  Choć, jak przypomina sobie Mikołaj Cichomski z Biura Wakacje.pl czasem klient zaskakuje inwencją: - Przypominam sobie pewną panią, która chciała kupić wycieczkę na Malediwy, ale miała jeden warunek: zakwaterowanie w willi na wodzie, a w salonie szklana podłoga, przez którą można obserwować płaszczki.
Coraz częściej FIRST niż LAST
Sprzedaż oferty na Lato 2016 zaczęła już we wrześniu 2015 – do końca roku są zazwyczaj największe promocje - i coraz więcej klientów ma tego świadomość. Wiedzą też, że mają gwarancję najniższej ceny i największych rabatów (w niektórych biurach sięgają 40%), ale i największy wybór hoteli. Dzięki temu bardzo precyzyjnie można dobrać propozycję dla każdego według jego oczekiwań. W porównaniu z poprzednim sezonem widać wyraźnie, że klienci coraz chętniej kupują wczasy z dużym wyprzedzeniem czasowym. Dlatego też katalogi na sezon wakacyjny 2016 pojawiają się już jesienią poprzedniego roku – a klienci ewidentnie oczekują na możliwość jak najwcześniejszego zakupu letniego wypoczynku.
- Oczywiście, są tacy, którzy liczą na oferty typu last minute. Biorąc jednak pod uwagę specyfikę zmian w kierunkach wybieranych przez klientów można sądzić, że im bliżej wakacji, tym wybór będzie coraz mniejszy. Te najlepsze jakościowo oferty zostają zakupione wcześniej. Na kierunkach, które uchodzą za bezpieczne, liczba ofert typu last minute będzie zdecydowanie mniejsza – mówi Katarzyna Komandera z TUI w Tarasach Zamkowych. I dodaje: - Bez względu na to, jakie mamy preferencje i budżet, zawsze warto swój wybór skonsultować, bo dobrze wybrane wakacje mają spełniać marzenia, a nie tylko być tańsze.
Dla kogo „last minute”? Ci, którzy są zabiegani i obłożeni obowiązkami służbowymi czy domowymi, najczęściej szukają wakacji bliżej terminu wyjazdu – oferta jest już wtedy dużo mniejsza i w takich właśnie sytuacjach niezastąpiony bywa doradca z biura podróży. Spora jest nadal grupa „łowców okazji”, którzy rezerwują wakacje nawet o połowę tańsze od ceny katalogowej – pakują walizkę i wyjeżdżają na drugi dzień. Oferty last minute sprzedają się zazwyczaj przed i po sezonie.
Modne kierunki?
W tym roku można zauważyć dwie tendencje: modna jest egzotyka, ale – przede wszystkim – moda wiąże się z bezpieczeństwem wyjazdu. Turyści zawsze dbali o swoje poczucie bezpieczeństwa i jest to zupełnie naturalne. Szukają alternatywy dla najpopularniejszych kierunków arabskich i częściej wybierają wyjazdy europejskie, jak i „mocno” egzotyczne.
- Popularne do tej pory wycieczki do Paryża też nie są już aż tak atrakcyjne. Podobnie jak Wyspa Kos – ale np. mało kto wie, że burmistrz Kos wydał pisemne oświadczenie o tym, że aktualnie nie ma już na terenie wyspy uchodźców. Naszym zadaniem jest uczciwe przekazanie informacji klientowi na temat kierunku, do którego się wybiera. Ostatecznie zakup wycieczki należy do niego. Opieramy się przy tym na aktualnej sytuacji i wyłącznie na faktach – mówi Mikołaj Cichomski z Biura Wakacje.pl.
Według Katarzyny Komandera z TUI w Tarasach Zamkowych: niezmienną popularnością cieszą się Wyspy Kanaryjskie oraz Majorka i Ibiza. Klienci również chętnie wybierają egzotyczne kierunki, takie jak Dominikana i Kenia, a także – hit nadchodzącej zimy 2016/2017 – Jamajkę. Coraz częściej ciągnie nas coraz dalej. Jesteśmy ciekawi świata i widać to w decyzjach zakupowych – wymieniona już Dominikana, Tajlandia, Wietnam to destynacje modne i coraz bardziej popularne.
Modne, bliższe kierunki to kraje bezpieczne, o ile jakiekolwiek można rozpatrywać w takiej kategorii w dzisiejszych czasach. Zdecydowanymi faworytami na lato są Grecja, Hiszpania, Portugalia, Chorwacja czy Bułgaria, podczas gdy w ubiegłym roku najchętniej wybieranym kierunkiem była Turcja. Hitem najbliższych wakacji może być też Albania, która kusi bardzo dobrymi cenami.
Podróż jako prezent?
W ostatnim czasie widać także wzrost zainteresowania prezentami w postaci wycieczek na 50-lecie małżeństwa czy z innych ważnych okazji, ale zwłaszcza na podróż poślubną. Coraz więcej hoteli ma przystosowaną do takich okazji ofertę. Zdarza się też, że rodzice kupują swoim dzieciom wycieczkę jako prezent, np. za dobre wyniki w nauce lub właściciele firm - pracownikom - w dowód uznania za ich pracę. Kupują wówczas bony wakacyjne, które można zrealizować na dowolną wycieczkę w ciągu roku.
Wycieczki co najmniej dwuosobowe
Jedni poszukują rozrywki, inni wytchnienia i spokoju po ciężkiej pracy, a jeszcze inni aktywnego, sportowego wypoczynku. Większość osób wybiera wycieczki co najmniej 2-osobowe, ale niektórzy, z różnych powodów, chcą wyjechać sami. Osoby wyjeżdżające samotnie zazwyczaj chętnie nawiązują kontakty z pozostałymi podróżującymi lub „tubylcami”. Są też i tacy, którzy cenią sobie intymność i spokój.  Więcej singli jeździ na wycieczki objazdowe, ponieważ nie muszą dopłacać do pokoju jednoosobowego, co w przypadku wypoczynku jest bardziej skomplikowane.
Wyjazdowe preferencje klientów są bardzo różne, a każdy wchodzący do biura podróży – to  niewiadoma. Nie da się z góry założyć, czego Klient będzie oczekiwał, dlatego, jak zgodnie twierdzą pracownicy trzech biur podróży, zlokalizowanych w Tarasach Zamkowych, zdecydowanie lepiej skupić się na dobrym zbadaniu potrzeb, niż proponować coś bez zastanowienia.
I tak, możliwość skorzystania z wielu różnorodnych ofert wyjazdowych w jednym centrum handlowym zdecydowanie ma sens - wzrasta szansa na to, że  któraś z nich okaże się tą, o której klient marzył i jakiej oczekiwał.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-06-21 do 2016-08-31

Tarasy Zamkowe: FIRST zamiast LAST, czyli jak planujemy wypoczynek?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.