Nasza planeta tonie w plastiku. The Body Shop, chcąc walczyć z tym ogromnym kryzysem, wprowadziło na rynek plastik pochodzący z recyklingu z Bengaluru w Indiach. Poprzez tę inicjatywę marka ma na celu nie tylko zminimalizowanie plastikowego zanieczyszczenia Ziemi – chce także napędzać zmiany społeczne i podkreślić mniej znaną, ludzką stronę tego kryzysu.
Negatywny wpływ odpadów plastikowych na morza i oceany jest bardzo dobrze znany wśród społeczeństwa. W tym kryzysie istnieje jednak równie poważny czynnik ludzki, na temat którego świadomość społeczna jest niezwykle znikoma. Ponad trzy miliardy ludzi jest zmuszonych do życia bez zalegalizowanej gospodarki odpadami – to prawie połowa populacji naszej planety. Czynnik ten doprowadził w efekcie do ukształtowania się nieformalnej metody ich zbierania.
„Zbieracze” często żyją poniżej granicy ubóstwa, pracują w przerażających warunkach i są odrzuceni przez społeczeństwo. Stanowią oni jednak krytyczną linię obrony, uniemożliwiając plastikowi dostać się do naszych rzek, mórz i oceanów.
To właśnie dlatego The Body Shop połączyło siły z organizacją Plastics For Change, wprowadzając na rynek swój pierwszy plastik pozyskany z recyklingu. Wszystkie działania przeprowadzane są we współpracy z Community Trade, czyli programem sprawiedliwego handlu.
Marka uznała, że całkowite odejście od plastiku nie stanowi rozwiązania dla tego kryzysu i postanowiła, że warto skupić uwagę na podjęciu trwałej odpowiedzialności w stosowaniu tworzyw sztucznych. The Body Shop wykorzystując recykling, chce pomóc zmienić nie tylko naszą planetę, ale i życie ludzi zmuszonych do zbierania plastikowych odpadów w celu przeżycia. Już dziś marka wykorzystuje 100% materiałów wtórnych w produkcji butelek produktów do pielęgnacji włosów.
Recykling plastiku w ramach Community Trade to tylko część zaangażowania firmy w zapewnienie trwałości plastikowych opakowań. Wraz z firmą TerraCycle, The Body Shop umożliwi klientom zwracanie pustych butelek, słoików, pojemników, tubek oraz garnków na specjalnych stoiskach w sklepach marki. Produkty, które nie będą mogły być poddane recyklingowi, TerraCycle zmieni w inne funkcjonalne przedmioty, takie jak ławki lub konewki. Chcąc zmotywować swoich klientów do udziału w procesach recyklingowych, The Body Shop utworzył także ofertę w postaci zwracania pustych opakowań po kosmetykach – każdemu, kto odda w sklepie pięć opakowań, przysługiwać będzie prezent od marki!
Początkowo inicjatywa we wsparciu TerraCycle dostępna jest w pięciu krajach – Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie, Francji i Niemczech, jednak The Body Shop zapewnia, że ma na celu rozwinięcie tej działalności na jak największą ilość rynków.