Kluczowym elementem rozwoju Centrum było dostosowanie przestrzeni do funkcjonowania w obowiązujących reżimach sanitarnych oraz utrwalenie zaufania wśród powracających i nowych konsumentów. Po podjęciu kroków dotyczących bezpieczeństwa udało się także przedłużyć umowy z takimi najemcami jak: Smyk, LPP (Sinsay, Mohito, Cropp, House, Reserved), Lucky Star czy Vision Express oraz podpisać umowę z nową marką modową – duńską firmą ONLY. Ponadto Toruń Plaza, jako jeden z pierwszych obiektów handlowych w Polsce oraz pierwszy w Toruniu, otrzymało certyfikat SAFE Shopping Centers, który potwierdza przestrzeganie najwyższych standardów bezpieczeństwa podczas pandemii. Co więcej, w trosce o bezpieczeństwo klientów, część sklepów przedłużyła w okresie świątecznym swoje godziny otwarcia, które doskonale sprawdziły się jako metoda utrzymania płynności ruchu. Warto podkreślić, że trudna sytuacja w branży handlowej nie zatrzymała ekspansji najemców, a sieci salonów nadal chcą być obecne w dobrze rozwijających się centrach. Choć sami przedstawiciele marek są zdecydowanie bardziej ostrożni oraz muszą stosować się do szeregu wytycznych, nadal współpracują z prężnie rozwijającymi się obiektami, takimi jak Toruń Plaza.
Istotnym elementem działań Toruń Plaza podczas pandemii było przeniesienie koncepcji marketingowych do internetowego świata. W głównej mierze opierały się one na prowadzeniu wydarzeń w formie online, a także zwiększeniu nacisku na rozbudowywanie kanałów w social mediach, takich jak Facebook, Instagram oraz LinkedIn. Co więcej, Centrum postanowiło, że znane klientom przedświąteczne atrakcje, takie jak konkurs na list do Świętego Mikołaja, charytatywna zbiórka organizowana we współpracy z Toruń Racing Nights czy akcja charytatywna „ Karma Wraca”, odbyły się , tylko w nieco innej formie. W przypadku konkursu postawiono na zgłaszanie prac na facebookowym profilu, nie w skrzynce na listy jak dawniej, zaś w przypadku wydarzenia charytatywnego – zorganizowano zbiórkę w formie „drive-thru” na parkingu Centrum, po której zebrane przedmioty musiały przejść kwarantannę. Zmiana formy zbiórki charytatywnej nie wpłynęła negatywnie na to, ile przedmiotów i pieniędzy dla Domu Dziecka udało się zebrać.
Akcja „Karma wraca”, której głównym celem było zebranie jak największej ilości karmy oraz akcesoriów dla toruńskiego schroniska dla zwierząt odbyła się z zachowaniem wszelkich obostrzeń sanitarnych. Wydarzenie zostało zorganizowane na zewnątrz budynku. Każdy klient otrzymywał za przyniesione rzeczy choinkę. Rozdano ponad 200 drzewek, a do zwierząt ze schroniska trafiło mnóstwo karmy i niezbędnych środków (koców oraz środków czystości). Niezmiennie w środku Centrum postawiono także choinkę, która witała wszystkich odwiedzających klientów i wprowadzała ich w świąteczną atmosferę w myśl tegorocznego hasła Toruń Plazy: "Obudźmy razem magię Świąt". Ponadto warte odnotowania jest wydarzenie, które wsparło toruńską gastronomię podczas kryzysu i nawiązuje do popularnego w Internecie wyzwania - #takeawaychallenge oraz lokalnej akcji zapoczątkowanej przez Urząd Miasta Torunia - #WspieramGastroToruń. Klienci, którzy w weekend 12-13 grudnia zrobili zakupy za min. 100 zł w Toruń Plaza, otrzymali voucher do wykorzystania w jednej z wybranych restauracji, nie tylko tych, które można znaleźć w Centrum, ale również i restauracjach zlokalizowanych w Toruniu, posiadających znak jakości „Made in Toruń”, którego laureatem w styczniu 2020 stało się również jako jedyne centrum w mieście Toruń Plaza.
Choć trudno obecnie mówić o tym, jakie ograniczenia sanitarne będą uwzględniane w strategiach marketingowych centrów handlowych w nadchodzącym roku, z pewnością wszystkie z nich liczą na powrót do funkcjonowania z przed okresu pandemii. Jednym z kluczowych elementów strategii marketingowej Centrum Toruń Plaza na 2021 rok będzie wspieranie sprzedaży najemców, rozwój systemów click and collect oraz nieustanne dbanie o bezpieczeństwo klientów, którzy odwiedzają to miejsce. Obecnie Toruń Plaza jest na etapie zaawansowanych rozmów oraz negocjacji z kilkoma nowymi najemcami. Zarządcy mają nadzieję, że w przyszłym roku uda się zaskoczyć stałych klientów oraz zachęcić nowe osoby do odwiedzin Toruń Plazy. Pierwsze miesiące nadchodzącego, Nowego Roku muszą uwzględniać dalsze ograniczenia w funkcjonowaniu Centrum. Po pierwszej fali lockdownu można było zaobserwować relatywnie szybki powrót do wskaźnika footfall zbliżonego do tego sprzed wprowadzenia szeregu ograniczeń. Zarówno zarządzający obiektem jaki i najemcy Toruń Plaza liczą, ze w roku 2021 stanie się to samo. Żyjemy olbrzymią nadzieją, że sytuacja jaka panuje obecnie uspokoi się i wszyscy będziemy mogli zacząć powracać do dawnego funkcjonowania.