Z raportu „Jak kupuje polski konsument? Trendy e-commerce w zakupach z kategorii spożywczej” , który był rezultatem badania przeprowadzonego przez Grupę Muszkieterów oraz Havas Media, wynika, że co czwarty Polak dokonał w mijającym roku zakupu żywności za pośrednictwem internetu, a ponad 5 proc. robi to już regularnie. Jako główny powód realizacji zakupów produktów spożywczych online, 58 proc. badanych podaje oszczędność czasu. Średnia wartość koszyka zakupowego dla tej kategorii wynosi 236 zł.
Muszkieterowie, w odpowiedzi na rynkowe trendy, sukcesywnie rozwijają usługę Drive Intermarché przy supermarketach sieci. Umożliwia ona szybki odbiór zamówionych towarów prosto do bagażnika samochodu. Sklep w Miliczu jest już 55 placówką Drive Intermarché w Polsce.
– Rozwój kanału e-commerce jest dla nas strategicznym kierunkiem działań, dlatego oferujemy naszym klientom oraz franczyzobiorcom komplementarną usługę Drive Intermarché
– mówi Tomasz Waligórski, Dyrektor Generalny Intermarché.
Średni koszyk zakupowy realizowany w ramach usługi Drive Intermarché jest czterokrotnie wyższy od średniej transakcji dokonywanej w sklepach stacjonarnych. Natomiast udział produktów świeżych, które są wyróżnikiem sieci, wynosi prawie 50 proc.
Intermarché Drive umożliwia klientom zamawianie produktów przez stronę internetową oraz ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się blisko sklepu. W ofercie strony drive.intermarche.pl jest dostępnych 8 tysięcy artykułów. Co ważne, ceny produktów dostępnych w ramach usługi są takie same, jak w sklepie stacjonarnym.