W 2019 Lidl zredukuje zużycie plastku o 800 ton

2019-09-12 | 10:00

Sieć Lidl Polska zobowiązała się, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20% w opakowaniach marek własnych a także zapewnia, że do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą nadawały się do recyklingu. Tym samym Lidl daje przykład, jak na wielką skalę redukować ilość plastiku i podsumowuje pierwsze efekty swoich działań.

 

Troska o planetę powinna być wpisana w codzienne wybory każdej organizacji i każdego z nas. Nie inaczej jest w przypadku Lidl Polska. Odpowiedzialność za produkty, w tym ich jakość i bezpieczeństwo, a także ciągłe doskonalenie ich składów względem oczekiwań konsumentów są w przypadku Lidla kwestiami priorytetowymi. Sieć poszła o krok dalej i w I połowie 2018 roku ogłosiła informację o przyjęciu zobowiązania, w którym zakłada, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20%, zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą cześć asortymentu sieci, oraz, że do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą możliwe do recyklingu.

Sieć prowadzi wytężone działania, aby osiągnąć założone cele. Pracami w tym zakresie objętych jest wiele obszarów firmy od działów merytorycznych przez podwykonawców i dostawców aż po sklepy. Tego typu przedsięwzięcia to złożony, długofalowy proces, ale pierwsze efekty już są widoczne a w dodatku całkiem imponujące. Właśnie rozpoczyna się szeroko zakrojona kampania, w której Lidl Polska informuje o efektach swoich dotychczasowych działań oraz podkreśla, że wybory nas wszystkich mają ogromny wpływ na stan środowiska. W czasach kiedy co sekundę zużywa się na świecie 20 000 plastikowych torebek, indywidualne wybory każdego z nas mają ogromne znaczenie.

A jakie są dotychczasowe osiągnięcia Lidla w zakresie redukcji plastiku w opakowaniach marek własnych? Lidl Polska w 2019 roku zredukuje zużycie plastiku aż o 800 ton , a osiągnie to przez:

  • 442 tony plastiku mniej dzięki redukcji materiału PET w butelkach wody Saguaro.
  • 217 ton plastiku mniej dzięki stopniowej redukcji materiału, z którego produkowane są opakowaniom mięsa i drobiu.
  • 150 ton plastiku mniej dzięki warzywom i owocom sprzedawanych luzem, bez plastikowej folii - w ramach oferty „Ryneczku Lidla” produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach, takie jak cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie, są dostępne bez nich.

 

Proces redukcji i wymiany opakowań plastikowych wymaga czasu, a realizacja założonych celów musi odbywać się stopniowo. Nasze zobowiązanie dotyczące redukcji plastiku w opakowaniach marek własnych ogłosiliśmy wiosną 2018 r. Zobowiązujemy się zrealizować przyjęte cele do 2025 r. Zmiana jest wielowymiarowa, a jej realizacja wiąże się nie tylko z identyfikacją nowych możliwości i surowców w zakresie opakowań, ale zapewnienia przy tym pełni bezpieczeństwa dla produktu, a także wygody dla konsumenta. Bardzo się cieszymy, że możemy już dziś podzielić się pierwszymi efektami naszych starań. Wspólnie powinniśmy troszczyć się o dobro naszej planety i brać je pod uwagę podczas codziennych wyborów zakupowych

– podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Comunications Manager Lidl Polska.

Lżejsze butelki i opakowania na mięso a także sprzedaż owoców i warzyw luzem to tylko część rozwiązań Lidla prowadzący do wyznaczonego celu. Wiosną tego roku sieć wprowadziła na rynek warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych oraz kompostowalnych przemysłowo. Opracowana przez sieć technologia to opakowania, które są możliwe do kompostowania przemysłowego, dzięki użyciu do jego produkcji surowców pochodzenia roślinnego.

Kolejnym krokiem jest wycofanie ze wszystkich sklepów Lidl plastikowych naczyń jednorazowych. Chociaż Ustawodawca pozwala na sprzedaż jednorazowych naczyń plastikowych do 2021 r., sieć Lidl Polska już w sezonie letnim 2019, zrezygnowała z ich dostępności na rzecz biodegradowalnych artykułów, tym samym będąc gotowym na tę zmianę już 2 lata wcześniej. Dzięki temu już w bieżącym sezonie Lidl wyeliminuje kolejne ok. 140 ton plastiku.

Tagi: Aleksandra Robaszkiewicz Lidl
Oceń artykuł:

Źródło: Lidl

W 2019 Lidl zredukuje zużycie plastku o 800 ton

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.