Sieć Lidl Polska zobowiązała się, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20% w opakowaniach marek własnych a także zapewnia, że do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą nadawały się do recyklingu. Tym samym Lidl daje przykład, jak na wielką skalę redukować ilość plastiku i podsumowuje pierwsze efekty swoich działań.
Troska o planetę powinna być wpisana w codzienne wybory każdej organizacji i każdego z nas. Nie inaczej jest w przypadku Lidl Polska. Odpowiedzialność za produkty, w tym ich jakość i bezpieczeństwo, a także ciągłe doskonalenie ich składów względem oczekiwań konsumentów są w przypadku Lidla kwestiami priorytetowymi. Sieć poszła o krok dalej i w I połowie 2018 roku ogłosiła informację o przyjęciu zobowiązania, w którym zakłada, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20%, zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą cześć asortymentu sieci, oraz, że do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą możliwe do recyklingu.
Sieć prowadzi wytężone działania, aby osiągnąć założone cele. Pracami w tym zakresie objętych jest wiele obszarów firmy od działów merytorycznych przez podwykonawców i dostawców aż po sklepy. Tego typu przedsięwzięcia to złożony, długofalowy proces, ale pierwsze efekty już są widoczne a w dodatku całkiem imponujące. Właśnie rozpoczyna się szeroko zakrojona kampania, w której Lidl Polska informuje o efektach swoich dotychczasowych działań oraz podkreśla, że wybory nas wszystkich mają ogromny wpływ na stan środowiska. W czasach kiedy co sekundę zużywa się na świecie 20 000 plastikowych torebek, indywidualne wybory każdego z nas mają ogromne znaczenie.
A jakie są dotychczasowe osiągnięcia Lidla w zakresie redukcji plastiku w opakowaniach marek własnych? Lidl Polska w 2019 roku zredukuje zużycie plastiku aż o 800 ton , a osiągnie to przez:
Proces redukcji i wymiany opakowań plastikowych wymaga czasu, a realizacja założonych celów musi odbywać się stopniowo. Nasze zobowiązanie dotyczące redukcji plastiku w opakowaniach marek własnych ogłosiliśmy wiosną 2018 r. Zobowiązujemy się zrealizować przyjęte cele do 2025 r. Zmiana jest wielowymiarowa, a jej realizacja wiąże się nie tylko z identyfikacją nowych możliwości i surowców w zakresie opakowań, ale zapewnienia przy tym pełni bezpieczeństwa dla produktu, a także wygody dla konsumenta. Bardzo się cieszymy, że możemy już dziś podzielić się pierwszymi efektami naszych starań. Wspólnie powinniśmy troszczyć się o dobro naszej planety i brać je pod uwagę podczas codziennych wyborów zakupowych
– podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Comunications Manager Lidl Polska.
Lżejsze butelki i opakowania na mięso a także sprzedaż owoców i warzyw luzem to tylko część rozwiązań Lidla prowadzący do wyznaczonego celu. Wiosną tego roku sieć wprowadziła na rynek warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych oraz kompostowalnych przemysłowo. Opracowana przez sieć technologia to opakowania, które są możliwe do kompostowania przemysłowego, dzięki użyciu do jego produkcji surowców pochodzenia roślinnego.
Kolejnym krokiem jest wycofanie ze wszystkich sklepów Lidl plastikowych naczyń jednorazowych. Chociaż Ustawodawca pozwala na sprzedaż jednorazowych naczyń plastikowych do 2021 r., sieć Lidl Polska już w sezonie letnim 2019, zrezygnowała z ich dostępności na rzecz biodegradowalnych artykułów, tym samym będąc gotowym na tę zmianę już 2 lata wcześniej. Dzięki temu już w bieżącym sezonie Lidl wyeliminuje kolejne ok. 140 ton plastiku.