W Carrefour „procenty tylko na dowód”

2018-03-21 | 11:57

W pierwszy dzień wiosny Carrefour Polska rozpoczyna nową kampanię społeczną w swoich sklepach. Wspólnie z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem „RoPSAN” – Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim, sieć prowadzi działania edukacyjno-informacyjne skierowane do pracowników sklepów i klientów, mające na celu efektywnie zapobiegać sprzedaży alkoholu nieletnim.

21 marca to nie tylko pierwszy dzień astronomicznej wiosny, ale także „nieformalny” Dzień Wagarowicza. Wiele młodych osób stara się go spędzić z dala od szkoły, niejednokrotnie próbując sięgać po używki, co może prowadzić do wielu niebezpiecznych sytuacji. W celu skutecznego zapobiegania sprzedaży wyrobów alkoholowych nieletnim, Carrefour Polska postanowił poszerzyć współpracę z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem „RoPSAN” – Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim. Sieć rozpoczęła kampanię edukacyjno-informacyjną skierowaną nie tylko do klientów, ale także do pracowników sklepów, na których spoczywa duża odpowiedzialność.

– Dziękujemy firmie Carrefour Polska, że od kilku lat z troską i odpowiedzialnością traktuje problem sprzedaży alkoholu nieletnim i wspólnie z nami stara się szkolić oraz monitorować postawy i zachowania swoich kasjerów. Widzimy pozytywne efekty tych działań i mamy nadzieję, że coraz częściej będą je widzieć także klienci sklepów Carrefour, zwłaszcza rodzice dorastających nastolatków

– mówi Bogusław Prajsner, przewodniczący ZG Ogólnopolskiego Stowarzyszenia „RoPSAN” – Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim.

Kampania społeczna to nie jedyne działanie Carrefour mające na celu efektywnie walczyć z problemem nietrzeźwości wśród osób nieletnich. Sieć po raz kolejny zleciła Stowarzyszeniu RoPSAN przeprowadzenie badania tajemniczy klient w swoich sklepach, a także na bieżąco prowadzi szkolenia kasjerów dotyczące odpowiedzialnej sprzedaży wyrobów alkoholowych.

– Dzień Wagarowicza to bardzo dobry termin na start naszej nowej kampanii, właśnie tego dnia wiele młodych osób próbuje kupić alkohol. Dla ich dobra dokładamy wszelkich starań, aby uchronić ich przed związanymi z tym niebezpieczeństwami. We wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour obowiązuje „Kodeks Odpowiedzialnego Sprzedawcy”. Dodatkowo, by wzmocnić skuteczność naszych działań rozszerzyliśmy współpracę z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem RoPSAN, które systematycznie monitoruje takie zdarzenia i przekazuje nam informacje na ten temat

– mówi Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.

–  To normalne, że młodzi ludzie próbują poznać smak zakazanego „owocu”, jakim z ich perspektywy jest alkohol, ale to my - dorośli powinniśmy w tej sprawie wykazać się dojrzałością i odpowiedzialnością. Sprzedając im alkohol naprawdę narażamy ich życie i zdrowie, a czasem stajemy się współodpowiedzialni za ich „młodzieńczą” odwagę lub pozornie niewinne pomysły, które dla niektórych kończą się kalectwem lub śmiercią. Jako rodzice z ogólnopolskiego stowarzyszenia „RoPSAN” sporo o tym wiemy i dlatego tak bardzo zależy nam, aby sprzedawcy w sklepach również to rozumieli. Jak pokazują ogólnopolskie badania ankietowe co czwarty 15-latek choć raz upił się w ciągu ostatniego roku, a wśród 17-latków takie doświadczenie ma prawie połowa chłopców i dziewcząt. Kilkunastu procentom takie sytuacje zdarzają się wielokrotnie. To nie jest margines społeczny, to nasze dzieci, które obserwując nasze zachowania czasem próbują nas zaskoczyć, albo w taki niedojrzały sposób wyrazić swój bunt i frustrację. Kiedy upijają się na imprezie, a później biorą dopalacze i wsiadają do samochodu albo podejmują ryzykowne kontakty seksualne, narażają się na nieprzewidziane konsekwencje. To dlatego tak ważne jest, abyśmy rozumieli, że alkoholu nie można traktować tak samo jak każdego innego produktu. To substancja, która może zmienić naszą świadomość, spowodować, że stracimy kontrolę nad naszym zachowaniem i jak mówią nasze dzieci, na chwilę „wcisnąć reset na świat” – dodaje Bogusław Prajsner, przewodniczący ZG Ogólnopolskiego Stowarzyszenia „RoPSAN” – Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Carrefour

W Carrefour „procenty tylko na dowód”

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.