Wartość sprzedaży w centrach outlet z portfolio NEINVER w Europie wzrosła do 917 mln euro

2018-02-21 | 13:30

NEINVER kontynuuje wzrost sprzedaży oraz liczby klientów w całym europejskim portfolio centrów outlet. W 2017 roku, wartość sprzedaży osiągnęła poziom 917 mln euro,  co stanowi wzrost o 5% w porównaniu do roku poprzedniego. 15 centrów outlet w Polsce, Hiszpanii, Francji, Niemczech i Włoszech odwiedziło łącznie 41,7 miliona klientów.

NEINVER jest europejską firmą, specjalizującą się w inwestycjach na rynku nieruchomości, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. To drugi, największy w Europie operator centrów outlet, a także lider tego sektora w Hiszpanii i Polsce.

W portfolio centrów outlet, zarządzanych przez NEINVER, znajduje się 800 czołowych marek lokalnych i światowych. W minionym roku, firma zawarła ponad 350 kontraktów leasingowych. Poziom najmu w europejskich centrach outlet na koniec roku wyniósł ponad 96%. NEINVER zanotował średni wzrost sprzedaży na poziomie 5% w ciągu 12 miesięcy 2017 roku.

- Stabilny wzrost w obiektach o ugruntowanej pozycji rynkowej jak również pozytywne wyniki nowych centrów w portfolio, podkreślają wartość unikalnego modelu zarządzania aktywami NEINVER w tej mocno konkurencyjnej branży. Koncentrujemy się na efektywnej współpracy z najpopularniejszymi markami na rynku i tworzeniu jak najlepszych doświadczeń zakupowych, by zapewnić wyjątkowe połączenie wysokiej jakości zakupów, stylowej architektury, wspaniałej atmosfery oraz dobrej oferty rozrywkowej i gastronomicznej. To wpływa na zwiększenie wartości naszych centrów oraz wzrost wszystkich ważnych wskaźników. Kluczowym elementem naszej strategii stała się turystyka zakupowa, dlatego rozbudowujemy sieć centrów w strategicznych europejskich enklawach turystycznych

- mówi Carlos González, Managing Director NEINVER.

Strategia wzrostu

NEINVER prowadzi obecnie nowe projekty outletowe na różnych etapach zaawansowania, o łącznej powierzchni handlowej ponad 74 000 mkw., w ważnych lokalizacjach turystycznych z dużym potencjałem rozwojowym. Dzięki prowadzonej ekspansji firmy, NEINVER wzbogaci swoje portfolio o kolejne 430 sklepów.

- W nadchodzącym roku planujemy dalszy rozwój naszej międzynarodowej platformy outletowej,  dzięki otwarciu centrum Prague The Style Outlets, rozpoczęciu drugiej fazy rozbudowy Halle Leipzig The Style Outlets w Niemczech, a także wmurowaniu kamienia węgielnego Amsterdam The Style Outlets. Ponadto pracujemy nad powstaniem Centrum Alpes The Style Outlets, zlokalizowanym w pobliżu granicy ze Szwajcarią:  pomiędzy Genewą (oddaloną o 25 minut jazdy), a Lyonem. Obszar oddziaływania nowego outletu obejmować ma 5,3 miliona osób. Otwarcie obiektu planujemy na 2020 rok

- mówi Carlos González.

Wyniki na poszczególnych rynkach

Rynek francuski, na którym NEINVER zarządza centrum Roppenheim The Style Outlets, odnotował największą dynamikę – z 10% wzrostem sprzedaży i zwiększeniem liczby klientów o 5%, do 1,8 miliona odwiedzających. W minionym roku, centrum świętowało piątą rocznicę powstania, osiągając w tym czasie stabilny wzrost  sprzedaży rok do roku i ugruntowując swoją silną pozycję w branży. Do portfolio francuskiego outletu dołączyły takie marki, jak: Galeries Lafayette, Bébé Confort i Triumph. Doświadczenie i konsekwentna  praca NEINVER na rynku francuskim, zapewniła Roppenheim The Style Outlet trzecie miejsce w rankingu wydajności w ciągu zaledwie 5 lat - według „Raportu wyników centrów outlet w Europie w 2017 roku” Ecostra.

W Niemczech dwa centra outlet w Halle Leipzig i Montabaur odnotowały wzrost sprzedaży sięgający 12%. Liczba klientów zwiększyła się o 3%. Dane te obejmują wyłącznie okres, w którym centra były zarządzane przez NEINVER. Firma przejęła Halle Leipzig The Style Outlets w kwietniu 2016 roku, zaś Fashion Outlet Montabaur w sierpniu 2017 roku. 19 kwietnia tego roku, NEINVER zakończy drugi etap rozbudowy Halle Leipzig The Style Outlets, zwiększając ofertę centrum o 40 nowych sklepów, z całkowitą powierzchnią handlową wielkości 18 000 mkw.

We Włoszech, gdzie firma zarządza centrami Style Outlets w Vicolungo (Mediolan) i Castel Guelfo (Bolonia), centra konsekwentnie zwiększają ważne wskaźniki. W 2017 roku odwiedziło je 6,4 miliona osób. NEINVER rozpoczął prace remontowe w Vicolungo The Style Outlets. To centrum, które z uwagi na swoją popularność, było już dwukrotnie rozbudowywane.  

W Hiszpanii, sześć centrów outlet - zlokalizowanych w Madrycie, Barcelonie, A Coruña i Barakaldo - odwiedziło 19,3 miliona osób. Sprzedaż wzrosła tam o 6% w porównaniem z rokiem poprzednim. Dane te nie dotyczą Viladecans The Style Outlets w Barcelonie, które w październiku obchodziło swoją pierwszą rocznicę powstania. Podczas 12 miesięcy działalności, centrum odwiedziło 2,6 miliona klientów. Od czasu otwarcia, wzmocniło też ofertę o ponad 4 500 mkw. nowych marek, takich jak: G by Guess, Gutteridge, Harmont & Blane, LODI, Luxury Zone, Garcia Jeans, Nautica, Liu Jo Uomo, czy  La Casa di Sogni.

W Polsce w 2017 roku, cztery centra outlet FACTORY, zarządzane przez NEINVER, zwiększyły sprzedaż o 5%. Odwiedziło je ponad 12,3 miliona klientów. To był rok, w którym całe polskie portfolio centrów outlet poddane zostało gruntownej renowacji, włączając w to budowę nowoczesnej strefy restauracyjnej w FACTORY Kraków, której otwarcie zaplanowano na marzec 2018 roku.

Tagi: Carlos González Neinver
Oceń artykuł:

Źródło: Neinver

zobacz więcej informacji o: Outlet FACTORY Warszawa Ursus

Zobacz także

Wartość sprzedaży w centrach outlet z portfolio NEINVER w Europie wzrosła do 917 mln euro

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.