NEINVER kontynuuje wzrost sprzedaży oraz liczby klientów w całym europejskim portfolio centrów outlet. W 2017 roku, wartość sprzedaży osiągnęła poziom 917 mln euro, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu do roku poprzedniego. 15 centrów outlet w Polsce, Hiszpanii, Francji, Niemczech i Włoszech odwiedziło łącznie 41,7 miliona klientów.
NEINVER jest europejską firmą, specjalizującą się w inwestycjach na rynku nieruchomości, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. To drugi, największy w Europie operator centrów outlet, a także lider tego sektora w Hiszpanii i Polsce.
W portfolio centrów outlet, zarządzanych przez NEINVER, znajduje się 800 czołowych marek lokalnych i światowych. W minionym roku, firma zawarła ponad 350 kontraktów leasingowych. Poziom najmu w europejskich centrach outlet na koniec roku wyniósł ponad 96%. NEINVER zanotował średni wzrost sprzedaży na poziomie 5% w ciągu 12 miesięcy 2017 roku.
- Stabilny wzrost w obiektach o ugruntowanej pozycji rynkowej jak również pozytywne wyniki nowych centrów w portfolio, podkreślają wartość unikalnego modelu zarządzania aktywami NEINVER w tej mocno konkurencyjnej branży. Koncentrujemy się na efektywnej współpracy z najpopularniejszymi markami na rynku i tworzeniu jak najlepszych doświadczeń zakupowych, by zapewnić wyjątkowe połączenie wysokiej jakości zakupów, stylowej architektury, wspaniałej atmosfery oraz dobrej oferty rozrywkowej i gastronomicznej. To wpływa na zwiększenie wartości naszych centrów oraz wzrost wszystkich ważnych wskaźników. Kluczowym elementem naszej strategii stała się turystyka zakupowa, dlatego rozbudowujemy sieć centrów w strategicznych europejskich enklawach turystycznych
- mówi Carlos González, Managing Director NEINVER.
Strategia wzrostu
NEINVER prowadzi obecnie nowe projekty outletowe na różnych etapach zaawansowania, o łącznej powierzchni handlowej ponad 74 000 mkw., w ważnych lokalizacjach turystycznych z dużym potencjałem rozwojowym. Dzięki prowadzonej ekspansji firmy, NEINVER wzbogaci swoje portfolio o kolejne 430 sklepów.
- W nadchodzącym roku planujemy dalszy rozwój naszej międzynarodowej platformy outletowej, dzięki otwarciu centrum Prague The Style Outlets, rozpoczęciu drugiej fazy rozbudowy Halle Leipzig The Style Outlets w Niemczech, a także wmurowaniu kamienia węgielnego Amsterdam The Style Outlets. Ponadto pracujemy nad powstaniem Centrum Alpes The Style Outlets, zlokalizowanym w pobliżu granicy ze Szwajcarią: pomiędzy Genewą (oddaloną o 25 minut jazdy), a Lyonem. Obszar oddziaływania nowego outletu obejmować ma 5,3 miliona osób. Otwarcie obiektu planujemy na 2020 rok
- mówi Carlos González.
Wyniki na poszczególnych rynkach
Rynek francuski, na którym NEINVER zarządza centrum Roppenheim The Style Outlets, odnotował największą dynamikę – z 10% wzrostem sprzedaży i zwiększeniem liczby klientów o 5%, do 1,8 miliona odwiedzających. W minionym roku, centrum świętowało piątą rocznicę powstania, osiągając w tym czasie stabilny wzrost sprzedaży rok do roku i ugruntowując swoją silną pozycję w branży. Do portfolio francuskiego outletu dołączyły takie marki, jak: Galeries Lafayette, Bébé Confort i Triumph. Doświadczenie i konsekwentna praca NEINVER na rynku francuskim, zapewniła Roppenheim The Style Outlet trzecie miejsce w rankingu wydajności w ciągu zaledwie 5 lat - według „Raportu wyników centrów outlet w Europie w 2017 roku” Ecostra.
W Niemczech dwa centra outlet w Halle Leipzig i Montabaur odnotowały wzrost sprzedaży sięgający 12%. Liczba klientów zwiększyła się o 3%. Dane te obejmują wyłącznie okres, w którym centra były zarządzane przez NEINVER. Firma przejęła Halle Leipzig The Style Outlets w kwietniu 2016 roku, zaś Fashion Outlet Montabaur w sierpniu 2017 roku. 19 kwietnia tego roku, NEINVER zakończy drugi etap rozbudowy Halle Leipzig The Style Outlets, zwiększając ofertę centrum o 40 nowych sklepów, z całkowitą powierzchnią handlową wielkości 18 000 mkw.
We Włoszech, gdzie firma zarządza centrami Style Outlets w Vicolungo (Mediolan) i Castel Guelfo (Bolonia), centra konsekwentnie zwiększają ważne wskaźniki. W 2017 roku odwiedziło je 6,4 miliona osób. NEINVER rozpoczął prace remontowe w Vicolungo The Style Outlets. To centrum, które z uwagi na swoją popularność, było już dwukrotnie rozbudowywane.
W Hiszpanii, sześć centrów outlet - zlokalizowanych w Madrycie, Barcelonie, A Coruña i Barakaldo - odwiedziło 19,3 miliona osób. Sprzedaż wzrosła tam o 6% w porównaniem z rokiem poprzednim. Dane te nie dotyczą Viladecans The Style Outlets w Barcelonie, które w październiku obchodziło swoją pierwszą rocznicę powstania. Podczas 12 miesięcy działalności, centrum odwiedziło 2,6 miliona klientów. Od czasu otwarcia, wzmocniło też ofertę o ponad 4 500 mkw. nowych marek, takich jak: G by Guess, Gutteridge, Harmont & Blane, LODI, Luxury Zone, Garcia Jeans, Nautica, Liu Jo Uomo, czy La Casa di Sogni.
W Polsce w 2017 roku, cztery centra outlet FACTORY, zarządzane przez NEINVER, zwiększyły sprzedaż o 5%. Odwiedziło je ponad 12,3 miliona klientów. To był rok, w którym całe polskie portfolio centrów outlet poddane zostało gruntownej renowacji, włączając w to budowę nowoczesnej strefy restauracyjnej w FACTORY Kraków, której otwarcie zaplanowano na marzec 2018 roku.