Wólczanka daje ubraniom drugie życie

2022-11-25 | 15:14

W wybranych sklepach sieci marki Wólczanka rusza dziś akcja „Daj niepotrzebnym ubraniom drugie życie”, organizowana we współpracy z marką Ubrania Do Oddania. W ramach kampanii, klienci odwiedzający 6 wielkoformatowych sklepów marki w największych miastach będą mogli oddać niepotrzebną odzież do dedykowanych boksów lub zamówić bezpłatnego kuriera przez stronę internetową, aby ten odebrał ubrania ze wskazanej lokalizacji. Odzież zgromadzona w trakcie akcji trafi do drugiego obiegu lub będzie poddana recyclingowi. Dodatkowo każdy kilogram zebranych ubrań przełoży się na finansową pomoc dla 41 000 podopiecznych Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”. Kampania wdrażana jest w ramach realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Grupy VRG.

 

Wólczanka jest pierwszą marką w portfolio Grupy VRG, która zdecydowała się zorganizować zbiórkę odzieży we współpracy z Ubrania Do Oddania. Marka zachęca klientów do oddawania odzieży w sklepach, jak również za pośrednictwem bezpłatnego kuriera. Poprzez stronę https://www.ubraniadooddania.pl/wolczanka klienci będą mogli zamówić odbiór ubrań bezpośrednio z domu. Specjalna zbiórka z udziałem pracowników planowana jest również w centrali VRG w Krakowie.

Podwójne korzyści

Jak podkreśla Marta Fryzowska, wiceprezeska VRG odpowiedzialna za segment odzieżowy, kampania ma przede wszystkim na celu budowanie proekologicznych postawy pośród konsumentów i edukację na temat zrównoważonej mody. – Jesteśmy częścią branży, która odpowiada za ok. 10 proc. globalnego śladu węglowego. Doskonale rozumiemy, że naszą odpowiedzialnością jest minimalizowanie tego śladu w naszej działalności. Oferujemy produkty, które mają być z klientami na lata i zachęcamy ich do świadomych zakupów. Wprowadzamy też zmiany operacyjne, które minimalizują nasz negatywny wpływ na środowiskomówi wiceprezeska VRG.

VRG wdraża aktualną Strategię Zrównoważonego Rozwoju od 2020 roku. Grupa co roku raportuje realizację swoich kluczowych celów związanych ze zrównoważonym rozwojem (skoncentrowanych na trzech kluczowych obszarach: produktu, pracowników i przestrzeni, rozumianej jako sieć salonów). Spółka została niedawno wymieniona wśród liderów GPW w Badaniu Świadomości Klimatycznej Spółek — projekcie realizowanym przez Fundację Standardów Raportowania, Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych i Bureau Veritas.

Drugie życie odzieży

W ramach akcji realizowanej z Ubrania Do Oddania Wólczanka przyjmuje odzież nową i używaną dowolnych marek. Przekazane ubrania są dostarczane do Ubrania Do Oddania, gdzie poszczególne produkty są selekcjonowane i odświeżane. Większość z nich trafia do drugiego obiegu, niektóre z nich także do coraz bardziej popularnych Butików Cyrkularnych. Trafiają w ten sposób do nowych właścicieli i tym samym unikają wyrzucenia do śmieci. Ubrania nienadające się do dalszego używania są poddawane recyclingowi. 

- Nie mam wątpliwości, że model cyrkularny to jeden z kluczowych trendów, który będzie kształtował przyszłość świata mody. Dynamiczny rozwój działalności Ubrania Do Oddania i sam fakt, że kolejne marki włączają się we współpracę z tą organizacją, jest tego najlepszym dowodem – mówi Marta Fryzowska. Jak podkreśla wiceprezeska VRG, kampania Wólczanki z Ubrania Do Oddania jest swego rodzaju pilotem, a Grupa planuje rozwój inicjatyw związanych z drugim obiegiem odzieży w kolejnych latach.
Szczegółowe informacje o akcji „Daj niepotrzebnym ubraniom drugie życie” dostępne są na specjalnej stronie internetowej wolczanka.pl/WOLCZANKAxUDO. Klienci mogą zapoznać się ze szczegółami akcji, skanując kod QR z nakładki informacyjnej na boksie, który przeniesie ich na stronę. Dodatkowe informacje można również znaleźć w aplikacji mobilnej marki, na oficjalnych profilach Wólczanki w social mediach oraz u sprzedawców w salonach stacjonarnych. Akcja potrwa do 31 stycznia 2023 roku.

 

Tagi: CSR Marta Fryzowska Ubrania do Oddania VRG S.A. Wólczanka
Oceń artykuł:

Źródło: Wólczanka

Wólczanka daje ubraniom drugie życie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.