Wzrost sprzedaży o ponad 6% i odwiedzalności o 2% pomimo mniejszej liczby niedziel handlowych. Remont powierzchni wspólnych, nowe marki i program lojalnościowy – to tylko niektóre z celów, jakie udało się osiągnąć we Wrocław Fashion Outlet w 2019 roku.
– Miniony rok to dla nas czas bardzo intensywnych prac związanych z wdrażaniem strategii biznesowej VIA Outlets opartej o ‘3 R’, czyli remodelling, remerchandising i remarketing rozumiany jako ewolucja naszych działań marketingowych. Ich pozytywne efekty są widoczne we wszystkich naszych wskaźnikach biznesowych. Mimo utraty 15 niedziel handlowych, w porównaniu z ubiegłym rokiem, sprzedaż naszych najemców wzrosła o ponad 6%, a odwiedzalność centrum o 2%
– mówi Aleksandra Perz, dyrektor Wrocław Fashion Outlet.
Jednym z największych wyzwań był zakończony w IV kwartale remont powierzchni wspólnych centrum. Odbywał się on bez zakłócenia bieżącej pracy obiektu. Przyniósł gościom m.in. nowe strefy wypoczynku, więcej zieleni i naturalnego światła, jednolite oznakowanie przestrzeni, a także przebudowane wejście główne.
Nowe marki – nowe lokalizacje
Wyzwaniem były także działania remerchandisingowe, które opierały się nie tylko na wzmocnieniu pozycji kluczowych najemców, ale także poszerzeniu portfolio o nowe, doskonale rozpoznawalne również na rynku międzynarodowym, marki. Warto przypomnieć, że w 2019 roku we Wrocław Fashion Outlet pojawił się m.in. niedostępny w tej części Polski Boss Outlet, czy marka Trussardi. Portfolio najemców uzupełniły także specjalizujący się w rozwiązaniach dla domu salon Le Creuset i sportowy Skechers. Z kolei Kazar, Zdrowa Stópka, Triumph czy Coccodrillo przedłużyły współpracę z centrum, stawiając na najnowsze koncepty wykończenia lokali. Klientów cieszą także znacząco powiększone salony marek 4F oraz Asics. W ubiegłym roku ewoluowała również oferta gastronomiczna Wrocław Fashion Outlet: entuzjaści kuchni japońskiej mogą odwiedzić restaurację Wasabi Sushi, na klientów czeka także lodziarnia Furore po pełnej metamorfozie.
– Wprowadzenie nowych brandów do Wrocław Fashion Outlet to przede wszystkim odpowiedź na oczekiwania naszych klientów. Dzisiaj, oprócz atrakcyjnej outletowej ceny, liczą się także jakość obsługi klienta oraz estetyczna przestrzeń, w której dokonywane są zakupy. Podejmując decyzje o wyborze nowych marek i odnowieniach dotychczasowych umów, na te aspekty zwracamy szczególną uwagę. Nasi klienci docierają do nas przemierzając nawet 100 km, dlatego chcemy im zaoferować marki, których w konceptach outletowych nie znajdą w naszym regionie nigdzie indziej
– podkreśla Ewa Pawłowska, Leasing Director Wrocław Fashion Outlet.
To ludzie są w centrum działań Wrocław Fashion Outlet
W osiąganiu coraz lepszych wyników ponad 100 polskich i światowych marek dostępnych we Wrocław Fashion Outlet wspiera zespół retail managerów. Dla najemców prowadzone są nie tylko szkolenia z efektywnej sprzedaży, obsługi klienta, czy bieżące doradztwo z zakresu visual merchandisingu.
– Wdrożyliśmy także nowy program „Poznaj swojego eksperta”, w ramach którego budujemy marki sklepów przez pryzmat specjalistów, którzy autentycznie wspierają klientów w codziennych wyborach zakupowych
– mówi Beata Jarema, Senior Retail Manager Wrocław Fashion Outlet.
Efekty bieżącej pracy retail managerów przekładają się nie tylko na coraz lepsze opinie klientów, ale także osiągane przez najemców wyniki. W 2019 roku we Wrocław Fashion Outlet sprzedaż w przeliczeniu na metr kw. oraz sprzedaż w przeliczeniu na odwiedzającego wzrosły o ponad 4%.
Marketingowe innowacje i społeczna odpowiedzialność biznesu
Jednym z kluczowych wyzwań w 2019 roku było uruchomienie programu lojalnościowego, który z powodzeniem działa już w innych centrach portfolio VIA Outlets. Dzięki niemu klienci gromadzą 5% środków z każdej zarejestrowanej transakcji, a następnie mogą je wykorzystać podczas kolejnych zakupów. – Pierwsze sukcesy programu, który działa od kilku miesięcy, widzimy już teraz – mówi marketing manager Katarzyna Warzecha. – Średnia wartość koszyka zakupowego klienta z naszą kartą lojalnościową jest o 53% wyższa od zakupów osób, które nie uczestniczą w naszym projekcie.
Zespół tworzący Wrocław Fashion Outlet jest świadomy także roli, jaką odgrywa centrum w społeczności lokalnej. W 2019 roku już po raz drugi wspierano jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych we Wrocławiu – Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty, angażowano się w promocję lokalnych inicjatyw wspierających zdrowy styl życia, czy edukację konsumencką, pakując prezenty świąteczne wyłącznie w ekologiczne materiały, czy prowadząc warsztaty dla najmłodszych także w duchu eko.
Wrocław ważnym elementem portfolio VIA Outlets
Udany rok Wrocław Fashion Outlet to składowa sukcesu całego portfolio VIA Outlets w 2019 roku. Ten najszybciej rozwijający się w Europie właściciel i operator outletów premium, dzięki konsekwentnie prowadzonym projektom remodellingowym i wprowadzaniu nowych marek, odnotował w tym roku wzrost sprzedaży o 8,4% (do 1,16 mld euro) i wzrost liczby odwiedzających o 6,1%. VIA Outlets przyjęło rekordową liczbę 32,2 miliona gości w ciągu roku. Wyniki te potwierdzają rosnącą atrakcyjność portfela VIA Outlets.
Strategia firmy 3 R, która koncentruje się na przebudowie, remerchandisingu i remarketingu, jest głównym czynnikiem stojącym za dalszym wzmocnieniem jej portfolio, które obejmuje obecnie ponad 1 100 sklepów o łącznej powierzchni 267 000 mkw. GLA w 11 centrach w 9 krajach europejskich. Od czasu założenia VIA Outlets, w 2014 r., zainwestowano już łącznie 200 milionów euro, aby, zgodnie z misją firmy, zaoferować możliwie najlepsze doświadczenie zarówno klientom, jak i partnerom biznesowym.
Zrównoważony rozwój to priorytet
Zrównoważony rozwój to zagadnienie szczególnie ważne dla VIA Outlets. W 2019 roku powstała dedykowana mu strategia, która koncentruje się na czterech filarach: zrównoważone zabudowania, zaangażowani interesariusze, świadomi konsumenci i prężna społeczność. Strategia ta ma na celu zachowanie równowagi między ochroną środowiska, promowaniem interesariuszy i osiąganiem sukcesu komercyjnego. Prace VIA Outlets nad zrównoważonym rozwojem koncentrują się na odpowiedzialnym korzystaniu z zasobów naturalnych, minimalizacji odpadów i redukcji emisji, a także na tworzeniu pozytywnego i zdrowego środowiska pracy. Strategia ta przygotowuje całe portfolio na bardziej proaktywną przyszłość, w której ustawodawstwo i regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą coraz bardziej rygorystyczne. Warto wspomnieć, że w 2019 roku Wrocław Fashion Outlet podniósł swoją ocenę do doskonałej (5*) w ramach certyfikacji BREEAM In-Use.