Wrocław Fashion Outlet: za nami bardzo dobry rok

2020-02-20 | 15:00

Wzrost sprzedaży o ponad 6% i odwiedzalności o 2% pomimo mniejszej liczby niedziel handlowych. Remont powierzchni wspólnych, nowe marki i program lojalnościowy – to tylko niektóre z celów, jakie udało się osiągnąć we Wrocław Fashion Outlet w 2019 roku.

– Miniony rok to dla nas czas bardzo intensywnych prac związanych z wdrażaniem strategii biznesowej VIA Outlets opartej o ‘3 R’, czyli remodelling, remerchandising i remarketing rozumiany jako ewolucja naszych działań marketingowych. Ich pozytywne efekty są widoczne we wszystkich naszych wskaźnikach biznesowych. Mimo utraty 15 niedziel handlowych, w porównaniu z ubiegłym rokiem, sprzedaż naszych najemców wzrosła o ponad 6%, a odwiedzalność centrum o 2%

– mówi Aleksandra Perz, dyrektor Wrocław Fashion Outlet.

Jednym z największych wyzwań był zakończony w IV kwartale remont powierzchni wspólnych centrum. Odbywał się on bez zakłócenia bieżącej pracy obiektu. Przyniósł gościom m.in. nowe strefy wypoczynku, więcej zieleni i naturalnego światła, jednolite oznakowanie przestrzeni, a także przebudowane wejście główne.

Nowe marki – nowe lokalizacje
Wyzwaniem były także działania remerchandisingowe, które opierały się nie tylko na wzmocnieniu pozycji kluczowych najemców, ale także poszerzeniu portfolio o nowe, doskonale rozpoznawalne również na rynku międzynarodowym, marki. Warto przypomnieć, że w 2019 roku we Wrocław Fashion Outlet pojawił się m.in. niedostępny w tej części Polski Boss Outlet, czy marka Trussardi. Portfolio najemców uzupełniły także specjalizujący się w rozwiązaniach dla domu salon Le Creuset i sportowy Skechers. Z kolei Kazar, Zdrowa Stópka, Triumph czy Coccodrillo przedłużyły współpracę z centrum, stawiając na najnowsze koncepty wykończenia lokali. Klientów cieszą także znacząco powiększone salony marek 4F oraz Asics. W ubiegłym roku ewoluowała również oferta gastronomiczna Wrocław Fashion Outlet: entuzjaści kuchni japońskiej mogą odwiedzić restaurację Wasabi Sushi, na klientów czeka także lodziarnia Furore po pełnej metamorfozie.

– Wprowadzenie nowych brandów do Wrocław Fashion Outlet to przede wszystkim odpowiedź na oczekiwania naszych klientów. Dzisiaj, oprócz atrakcyjnej outletowej ceny, liczą się także jakość obsługi klienta oraz estetyczna przestrzeń, w której dokonywane są zakupy. Podejmując decyzje o wyborze nowych marek i odnowieniach dotychczasowych umów, na te aspekty zwracamy szczególną uwagę. Nasi klienci docierają do nas przemierzając nawet 100 km, dlatego chcemy im zaoferować marki, których w konceptach outletowych nie znajdą w naszym regionie nigdzie indziej

– podkreśla Ewa Pawłowska, Leasing Director Wrocław Fashion Outlet.

To ludzie są w centrum działań Wrocław Fashion Outlet
W osiąganiu coraz lepszych wyników ponad 100 polskich i światowych marek dostępnych we Wrocław Fashion Outlet wspiera zespół retail managerów. Dla najemców prowadzone są nie tylko szkolenia z efektywnej sprzedaży, obsługi klienta, czy bieżące doradztwo z zakresu visual merchandisingu.

– Wdrożyliśmy także nowy program „Poznaj swojego eksperta”, w ramach którego budujemy marki sklepów przez pryzmat specjalistów, którzy autentycznie wspierają klientów w codziennych wyborach zakupowych

– mówi Beata Jarema, Senior Retail Manager Wrocław Fashion Outlet.

Efekty bieżącej pracy retail managerów przekładają się nie tylko na coraz lepsze opinie klientów, ale także osiągane przez najemców wyniki. W 2019 roku we Wrocław Fashion Outlet sprzedaż w przeliczeniu na metr kw. oraz sprzedaż w przeliczeniu na odwiedzającego wzrosły o ponad 4%.

Marketingowe innowacje i społeczna odpowiedzialność biznesu
Jednym z kluczowych wyzwań w 2019 roku było uruchomienie programu lojalnościowego, który z powodzeniem działa już w innych centrach portfolio VIA Outlets. Dzięki niemu klienci gromadzą 5% środków z każdej zarejestrowanej transakcji, a następnie mogą je wykorzystać podczas kolejnych zakupów.  – Pierwsze sukcesy programu, który działa od kilku miesięcy, widzimy już teraz – mówi marketing manager Katarzyna Warzecha. – Średnia wartość koszyka zakupowego klienta z naszą kartą lojalnościową jest o 53% wyższa od zakupów osób, które nie uczestniczą w naszym projekcie.

Zespół tworzący Wrocław Fashion Outlet jest świadomy także roli, jaką odgrywa centrum w społeczności lokalnej. W 2019 roku już po raz drugi wspierano jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych we Wrocławiu – Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty, angażowano się w promocję lokalnych inicjatyw wspierających zdrowy styl życia, czy edukację konsumencką, pakując prezenty świąteczne wyłącznie w ekologiczne materiały, czy prowadząc warsztaty dla najmłodszych także w duchu eko.
 
Wrocław ważnym elementem portfolio VIA Outlets
Udany rok Wrocław Fashion Outlet to składowa sukcesu całego portfolio VIA Outlets w 2019 roku. Ten najszybciej rozwijający się w Europie właściciel i operator outletów premium, dzięki konsekwentnie prowadzonym projektom remodellingowym i wprowadzaniu nowych marek, odnotował w tym roku wzrost sprzedaży o 8,4% (do 1,16 mld euro) i wzrost liczby odwiedzających o 6,1%. VIA Outlets przyjęło rekordową liczbę 32,2 miliona gości w ciągu roku. Wyniki te potwierdzają rosnącą atrakcyjność portfela VIA Outlets.

Strategia firmy 3 R, która koncentruje się na przebudowie, remerchandisingu i remarketingu, jest głównym czynnikiem stojącym za dalszym wzmocnieniem jej portfolio, które obejmuje obecnie ponad 1 100 sklepów o łącznej powierzchni 267 000 mkw. GLA w 11 centrach w 9 krajach europejskich. Od czasu założenia VIA Outlets, w 2014 r., zainwestowano już łącznie 200 milionów euro, aby, zgodnie z misją firmy, zaoferować możliwie najlepsze doświadczenie zarówno klientom, jak i partnerom biznesowym.

Zrównoważony rozwój to priorytet
Zrównoważony rozwój to zagadnienie szczególnie ważne dla VIA Outlets. W 2019 roku powstała dedykowana mu strategia, która koncentruje się na czterech filarach: zrównoważone zabudowania, zaangażowani interesariusze, świadomi konsumenci i prężna społeczność. Strategia ta ma na celu zachowanie równowagi między ochroną środowiska, promowaniem interesariuszy i osiąganiem sukcesu komercyjnego. Prace VIA Outlets nad zrównoważonym rozwojem koncentrują się na odpowiedzialnym korzystaniu z zasobów naturalnych, minimalizacji odpadów i redukcji emisji, a także na tworzeniu pozytywnego i zdrowego środowiska pracy. Strategia ta przygotowuje całe portfolio na bardziej proaktywną przyszłość, w której ustawodawstwo i regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą coraz bardziej rygorystyczne. Warto wspomnieć, że w 2019 roku Wrocław Fashion Outlet podniósł swoją ocenę do doskonałej (5*) w ramach certyfikacji BREEAM In-Use.

Tagi: Aleksandra Perz Ewa Pawłowska Raport Wrocław Fashion Outlet Beata Jarema
Oceń artykuł:

Źródło: Wrocław Fashion Outlet

zobacz więcej informacji o: Wrocław Fashion Outlet

Zobacz także

Wrocław Fashion Outlet: za nami bardzo dobry rok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.