85 lat temu, 2 kwietnia, został otwarty Dom Handlowy Wertheim. Od początku stał się on jednym z najpiękniejszych symboli Wrocławia. W 1977 roku na podstawie konkursu Słowa Polskiego została wyłoniona nowa nazwa –Renoma. Dzisiaj centrum to nie tylko żywa legenda i zabytek. Zmodernizowana Renoma to nowoczesna galeria z ofertą 120 marek i bogatą ofertą handlowo-usługową.
Siedmiokondygnacyjny Dom Handlowy Wertheim, w chwili otwarcia był największą i najbardziej luksusową galerią handlową Wrocławia. Mieścił renomowane butiki oraz lokale usługowe i restauracyjne. Obiekt stał się bardzo popularny, szybko wpisując się w świadomość Wrocławian jako wyjątkowe miejsce zakupów.
Budynek w ciągu kilkudziesięcioletniej historii zachwycał swoją wyjątkową architekturą, stanowiąc przykład stylowego modernizmu. Zachowaną do dziś pierwotną elewację zdobią oryginalne złocenia i efektowne rzeźby portretowe przedstawiające twarze ludzi pochodzących z różnych kontynentów. Są one symbolem nie tylko międzynarodowego handlu towarów. Fundatorzy obiektu, bracia Wertheim, ukryli w elewacji budynku przesłanie: otwartość na drugiego człowieka, poszanowanie jego osoby oraz wyznawanych poglądów.
W 1945 roku budynek został zamknięty na skutek zniszczeń wojennych. Otwarto go ponownie dopiero po trzech latach, z okazji Wystawy Ziem Odzyskanych, jako największy w Polsce Powszechny Dom Towarowy. Dzisiejszą nazwę Renoma wyłoniono w konkursie przeprowadzonym wśród czytelników Słowa Polskiego. W 1977 roku budynek wpisano do rejestru zabytków jako perłę europejskiego modernizmu. W latach 2005-2009 przeprowadzona została renowacja i rozbudowa budynku o nowe skrzydło. Uroczyste otwarcie zmodernizowanego obiektu odbyło się 25 kwietnia 2009 roku.
Dzisiaj Renoma łączy tradycję i ponadczasowy styl z nowoczesnością. To ekskluzywna galeria mieszcząca ponad 120 sklepów oraz butików międzynarodowych marek i znanych projektantów. Tylko w ubiegłym roku w Renomie zostało otwarte 25 nowych marek i przedłużono 13 umów najmu. Obecny Inwestor, Griffin Real Estate główny nacisk kładzie na stworzenie wyjątkowej i unikalnej na skalę Wrocławia oferty modowej. Efektem realizowanej strategii jest wzrost odwiedzalności centrum o 4,6% w stosunku do roku 2013. W 2014 roku centrum odwiedziło 7,2 mln osób.
Tagi: