Wyniki finansowe AmRest za rok 2018

2019-03-06 | 09:30

Rok 2018 był wyjątkowy dla Grupy AmRest. Grupa nie tylko świętowała 25-lecie firmy, ale także zanotowała dalszy wzrost we wszystkich regionach, umacniając pozycję lidera na kluczowych rynkach. Stałe trendy biznesowe znalazły odzwierciedlenie w raporcie finansowym AmRest na 2018 r. Skonsolidowane przychody Grupy wzrosły o 25%, osiągając 1547 mln EUR w 2018 r.

W poprzednich okresach Similarto wzrost sprzedaży był napędzany przez silne trendy like-for-like, przyspieszony wzrost organiczny (w ciągu roku otwarto 280 nowych restauracji) oraz działalność w zakresie fuzji i przejęć. W międzyczasie zysk EBITDA wyniósł 173 mln EUR, czyli o 17% więcej niż rok temu. Podczas gdy rentowność większości głównych rynków grupy została poprawiona, łączne marże Grupy były pod presją konsolidacji i integracji ostatnio przejętych firm. Marża EBITDA Grupy wyniosła 11,2% w 2018 roku (-0,8 punktu procentowego), natomiast podstawowa działalność AmRest osiągnęła marżę EBITDA na poziomie 13,2%, wzrost o 0,4 pp w stosunku do 2017 roku.

W 2018 r. Z przyjemnością obserwowaliśmy stałe, stałe trendy w Rosji, Czechach i na Węgrzech. Wszystkie te rynki odnotowały w zeszłym roku prawie 30% wzrost EBITDAv, co wyraźnie potwierdza mocne strony podstawowej działalności AmRest. W Polsce, pomimo wyzwań związanych z rosnącymi kosztami pracy i zakazem niedzielnym, udało nam się zwiększyć przychody o 11% i poprawić EBITDA o 3%. Jednocześnie biznes usług kurierskich w Polsce wzrósł o 34%. W Hiszpanii rozwój dobrze zrównoważonej działalności przyniósł prawie 10% wzrost EBITDA. Dzisiaj wyniki Grupy są głównie napędzane przez nasze najlepsze rynki. Szczerze wierzymy, że dzięki 25-letniemu doświadczeniu w prowadzeniu działalności restauracyjnej, może być częścią rynku. AmRest jest dobrze umiejscowiony, aby utrzymać wysoki profil wzrostu i wzmocnić marże w przyszłości

- mówi Michał Serwatka dyrektor ds. fuzji i przejęć AmRestu.

W 2018 r. AmRest nadal koncentrował się na integracji przejętych firm. Starania w Starbucks Niemcy przyniosły wymierne efekty i pozytywne wyniki w trzecim kwartale 2018 r. Jednocześnie wyniki KFC France przekroczyły nasze początkowe oczekiwania, co dobrze wróży na przyszłość. Mimo że wciąż jest dużo pracy przed nam, jesteśmy przekonani, że z powodzeniem zintegrowane firmy będą służyć jako solidna platforma dla przyszłego rozwoju Spółki

- dodaje Michał Serwatka.

Fuzje i przejęcia

W 2018 r. AmRest pozostał aktywny w tej dziedzinie, dodając do swojego portfolio sieć KFC w Paryżu i sieć Pizza Hut w Rosji. Po tym wydarzeniu Grupa wprowadziła nowe kategorie sushi i najlepszych hamburgerów, poprzez przejęcie Sushi Shop i Bacoa. Inwestycja w Sushi Shop była największą transakcją w historii AmRest. Jak wcześniej informowano, intencją jest wzmocnienie portfolio grupy o solidne, sprawdzone marki własne. Idąc dalej, takie inwestycje powinny wspierać ekspansję sieci franczyzowej i stopniowe przesuwanie się działalności w kierunku większego modelu podkreślania aktywów. Aby wesprzeć pozycję w segmencie cyfrowym, w lipcu 2018 r. AmRest nabył 10% udziałów w Glovo - wiodącym hiszpańskim agregatorze. Dzięki takim inwestycjom zamierzają pozostać na czele innowacji technologicznych w branży gastronomicznej i skorzystać z dynamicznego rozwoju tego segmentu w przyszłości.

Dzisiaj, z ponad 2100 restauracjami w 26 krajach, AmRest Group jest wyjątkowo pozycjonowanym europejskim operatorem gastronomicznym. Zróżnicowana wielobranżowa działalność restauracji, zintegrowany system zaopatrzenia, rosnąca sieć franczyzowa i innowacje cyfrowe tworzą cztery filary przyszłego wzrostu grupy i powinny pomóc w dalszym osiąganiu ponadprzeciętnych wyników.

Tagi: AmRest Michał Serwatka
Oceń artykuł:

Źródło: Amrest

Wyniki finansowe AmRest za rok 2018

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.