Wyzwania, które motywują, czyli sukces Posnanii w kontekście kolejnych ograniczeń handlu

2019-07-08 | 11:00

W dobie spadającego bezrobocia, rosnącego PKB i poziomu wynagrodzeń, rynek obiektów handlowych staje się coraz bardziej wymagający. Spowodowane jest to głównie poprzez kolejne ograniczenia w handlu wprowadzone Ustawą o niedzielach niehandlowych, jak również rosnącą rolą e-commerce. Na tym tle w obliczu wyników notowanych przez centra handlowe w Polsce, Posnania wyrasta na lidera nie tylko w regionie, ale i w całym kraju. Wyniki frekwencji i obrotów osiągnięte w pierwszym półroczu bieżącego roku, będące efektem realizacji kompleksowej strategii rozwoju, jasno potwierdzają skuteczność obranego kierunku.

Stopniowe ograniczanie handlu w niedziele, które obecnie według ustawy przewiduje możliwość robienia zakupów wyłącznie w jedną niedzielę miesiąca, zmusiło Polaków do zmiany nawyków i dostosowanie się do nowej sytuacji. Dla przedstawicieli branży wyzwaniem stało się, jak zainteresować i przyciągnąć konsumentów do odwiedzin i zakupów w inne dni, tak by utrzymać a nawet uzyskać jeszcze wyższe wskaźniki. Skutecznie odpowiedziała na nie Posnania, która osiąga rekordowe wyniki. 

Wraz ze zmieniającym się otoczeniem prawnym, ewoluują potrzeby i zachowania konsumentów. Tym samym przed całą branżą pojawiają się nowe wyzwania. Jako Posnania mierzymy się rosnącą siłą e-commerce oraz ograniczaniem dni handlowych. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że uzyskane przez nas w pierwszym półroczu wyniki wskazują, że doskonale odnajdujemy się w nowej rzeczywistości. Proponowane przez nas rozwiązania i aktywności są zauważane przez konsumentów, a Posnania staje się jeszcze bardziej atrakcyjnym miejscem na zakupowej mapie Wielkopolski 

– mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii. 

Od początku roku Posnania notuje stały, blisko 10 proc. wzrost frekwencji, w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Systematycznie rośnie również wolumen sprzedaży. Konsekwentnie poszerzana oferta najemców znajduje uznanie wśród klientów, co przekłada się na 20 proc. wzrost obrotów zanotowanych w pierwszym półroczu 2019 r.

Rozwiązania, które przyciągają

Od samego początku działalności, Posnania wyróżnia się na polskim rynku swoim unikatowym, lifestylowym charakterem, a szeroka i różnorodna oferta gastronomiczna zachęca zarówno do odbycia biznesowych lunchy, jak i rodzinnych obiadów. Posnania od dawna wyznacza trendy w zakresie usług i rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb odwiedzających. W Posnanii można skorzystać ze specjalnych pokoi rodzinnych, szatni dla rowerzystów wyposażonej w suszarki, stacji napraw rowerów czy przestrzeni, w których można odpocząć na wygodnych kanapach.

Na uwagę zasługują aktywności specjalne, które doskonale wpisują się w harmonogram miejskich wydarzeń. Tylko w maju i czerwcu odbyło się wiele akcji, które przyciągnęły tłumy poznaniaków. Wielki festiwal food trucków Food Fyrtel, na którym zagościła Magda Gessler, angażujący Dzień Dziecka, w ramach którego Posnania zaprosiła do stworzenia wielobarwnej instalacji artystycznej czy wyjątkowa, 5. edycja Posnania Bike Parade, która odbyła się pod osłoną nocy, to tylko wybrane elementy szerokiej oferty organizowanych wydarzeń.

Jesteśmy przekonani, że wielowymiarowość organizowanych przez nas kampanii jest w dużej części przyczyną naszego sukcesu. Za każdym razem, chcąc stale zaskakiwać, staramy się wychodzić do poznaniaków z nowymi propozycjami. Proponując niekonwencjonalne i inne od tego, czego można doświadczyć u konkurencji rozwiązania, skutecznie walczymy o zainteresowanie odbiorców 

– mówi Agnieszka Juszkis, dyrektorka marketingu Posnanii. 

Atrakcyjność najemców przepisem na sukces

Elementem, który składa się na sukces Posnanii jest także tenant mix, czyli dopasowany do grupy docelowej dobór najemców. Na powierzchni ponad 100 tys. m2 klienci mogą odnaleźć sklepy przedstawicieli marek z różnych kategorii. Doceniają to nie tylko klienci, ale także kolejni najemcy, których przybywa z każdym miesiącem. Od początku roku w Posnanii otworzyły się: Food by Ann Healthy Store, Kazar Studio, Femestage Eva Minge Concept Store, Run Colors, Puccini, Świat GSM, Muscat i Pomarańczarnia. Część z tych otwarć to debiuty na wielkopolskim rynku.

Cieszymy się, że stajemy się coraz bardziej pożądaną lokalizacją, co potwierdzają kolejne zawierane przez nas umowy. Szczególnie doceniamy tych, którzy są z nami od lat, a zachęceni osiąganymi wynikami sprzedaży, decydują się powiększać swoje lokale tak jak 4F, czy NOTINO 

– mówi Magdalena Skorniak, Tenant Relationship Manager.

Tagi: Agnieszka Juszkis Magdalena Skorniak Marek Ćwiek Posnania
Oceń artykuł:

Źródło: Posnania

Wyzwania, które motywują, czyli sukces Posnanii w kontekście kolejnych ograniczeń handlu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.