Chcąc przyciągnąć rodziny z dziećmi, centra handlowe stawiają na rozrywkę i gastronomię. Jednak o tym, czy osiągną sukces zdecyduje oferta, która musi być na najwyższym poziomie.
Weekendowe wizyty w centrach handlowych jeszcze do niedawna były jedną z ulubionych rozrywek wielu Polaków, którzy odwiedzali je całymi rodzinami. Po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele, klienci zmienili swoje przyzwyczajenia i jak wynika z badania Havas Media Group, niedziele spędzają na spacerach lub przed telewizorami. Centra handlowe są otwarte we wszystkie niedziele, bo ich oferta to nie tylko sklepy i punkty usługowe, ale również rozrywka i gastronomia. Kłopot w tym, że wielu klientów utożsamia je jedynie z handlem. Dlatego zachęcenie rodzin do odwiedzenia centrów w niedziele, jest w tej chwili nie lada wyzwaniem.
Rywalizacja o małego klienta
W wielu galeriach handlowych znajdują się kina, kręgielnie, sale zabaw. Centra organizują koncerty, wystawy i inne wydarzenia rozrywkowe. Jednak które przyciągnie więcej rodzin z dziećmi, zależy od kilku czynników. Badanie „Centra handlowe przyjazne dzieciom” przeprowadzone przez Colliers International, Polską Radę Centrów Handlowych (PRCH) i panel badawczy Ariadna pokazuje, że do najważniejszych kryteriów wyboru centrum na spędzenie w nim czasu z dzieckiem należą: lokalizacja, wygodny parking oraz oferta rekreacyjna.
- Konsument musi mieć powód, dla którego chce odwiedzić dane centrum handlowe. Dlatego w rywalizacji o małego klienta wygrywają te, które wprowadzają nowe marki i koncepty rozrywkowo-rekreacyjne
– komentuje Katarzyna Michnikowska, Dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.
Sprawdzone przez rodziny
Jak pokazuje badanie Colliers International, Blue City ma największą w Warszawie ofertę atrakcji dla dzieci. Jednak nie spoczywa na laurach i chce mieć też najlepszą.
– Blue City to nie tylko centrum handlowe, ale również centrum rozrywki rodzinnej. Dlatego wciąż zaspokajamy rosnące wymagania i potrzeby rodzin z dziećmi. Nie tylko podnosimy jakość oferowanej przez nas rozrywki, ale wciąż wprowadzamy nowe atrakcje. To właśnie dobra, przyjazna rodzinom, kompleksowa oferta stanowi o wyborze centrum
– mówi Yoram Reshef, Dyrektor Generalny Blue City.
W centrum, po wielkich zmianach, wkrótce zostanie otwarta jedna z największych w Warszawie sal zabaw dla dzieci Inca Play, w której znajdą się atestowane konstrukcje pozwalające rodzicom bawić się razem z dziećmi. W sali na dzieci czekać będą edukacyjne zabawy związane z ekologią, zwierzętami i roślinnością oraz takie atrakcje jak: las z rur piankowych, zbudowana z dużych kul piramida do wspinaczki czy piracki statek. Ciekawym miejscem będą niespotykane gdzie indziej tematyczne pokoje urodzinowe.
Dobrą, rodzinną rozrywkę zapewni TEPfactor, czyli specjalnie zaplanowana przestrzeń, gdzie na rodziców i dzieci czekać będą wyzwania sprawdzające sprawność fizyczną, zręczność i cierpliwość.
W centrum otwarte zostanie jedyne w Warszawie kino sieci Helios. Wyposażone w nowoczesne rozwiązania technologiczne, zapewni wyjątkową jakość obrazu i dźwięku.
W przyszłym roku w Blue City powstanie również inna nietypowa atrakcja. Dzieci będą mogły zjechać z górnego piętra centrum na sam dół gigantyczną zjeżdżalnią.
Centrum niedzielnej rozrywki
Blue City słynie z organizowanych dla dzieci i całych rodzin eventów. Dba nie tylko o takie udogodnienia jak specjalne miejsca parkingowe dla rodzin, pomieszczenia do karmienia i przewijania najmłodszych, czy dostępne w Food City służące do odgrzania przygotowanych przez rodziców posiłków kuchnie mikrofalowe.
Tam, gdzie są dzieci, musi być bezpiecznie. Czasem wystarczy chwila nieuwagi, żeby dziecko mimowolne oddaliło się od rodziców. Oczywiście każdy rodzic stara się temu zapobiegać, ale warto też przewidzieć, że może się to wydarzyć i przygotować się na taką ewentualność. Dlatego Blue City zachęca rodziców do zakładania dzieciom na rączki opasek bezpieczeństwa z numerem telefonu. Bezpłatne opaski są do odebrania w punkcie informacyjnym centrum, a ochrona ma specjalne procedury postępowania w sytuacjach zgubienia się dziecka.
Przed centrami handlowymi stoją wyzwania dostosowania oferty do rodzin z dziećmi i praca nad zmianą postrzegania centrów nie tylko jako miejsca robienia zakupów.
- Chcemy, aby celem wizyt w Blue City było korzystanie z dobrej jakościowo rozrywki i spędzanie czasu w gronie rodzinnym również w niedziele bez handlu. Myślę, że jesteśmy na dobrej drodze do zrealizowania naszego planu
– podsumowuje Yoram Reshef.