Żabka testuje automat do obsługi paczek

2020-07-03 | 12:00

Klienci Żabki przyzwyczaili się już, że w sklepach sieci w sposób wygodny mogą odbierać i nadawać paczki. Teraz będzie to jeszcze prostsze i szybsze – Żabka testuje bowiem innowacyjny sposób obsługi przesyłek, bez potrzeby angażowania w ten proces sprzedawcy. Automat funkcjonuje już w sklepie Żabka w Poznaniu przy ul. Matyi. Urządzenie nie wymaga dużo miejsca, co oznacza, że może być zaadoptowane w niemal całej sieci sklepów Żabka.

Urządzenie pozwoli Żabce na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, a dla jej klientów oznacza wygodny i bezpieczny odbiór paczek obok domu, bez kontaktu ze sprzedawcą.

Z roku na rok widzimy duże wzrosty liczby obsługiwanych paczek w naszej sieci, w ubiegłym roku obsłużyliśmy ich ponad 12 mln. To znak, że skutecznie dostosowaliśmy się do potrzeb naszych klientów i oferując usługę w ponad 6 tys. sklepów w całej Polsce, w bardzo dobrych lokalizacjach, w dogodnych godzinach otwarcia placówek, zapewniliśmy szybką obsługę. Dzięki automatowi wyniki będą jeszcze lepsze. Rozwiązanie nie tylko pozwala nam na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, ale także znacznie przyspieszy obsługę klientów odwiedzających nasze sklepy. Niewątpliwą zaletą urządzenia jest również to, że nie wymaga dużo miejsca i może być zaadoptowane w niemal całej sieci naszych sklepów

– mówi Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu Żabka Polska.

Urządzenie do nadawania i odbioru paczek wyprodukowane zostało przez polską firmę Retail Robotics. Automatyczny punkt odbioru paczek stworzono z myślą o sklepach typu convenience. Urządzenie wykorzystuje niewielką część przestrzeni handlowej, tak cennej w mniejszych sklepach. Większość instalacji może być umiejscowiona za półkami, na których ułożony jest towar. Wydawanie przesyłek obsługuje najnowszej generacji robot kartezjański, działający w kilku osiach i poruszający się z niezwykłą precyzją i prędkością. 

Żabka w ramach inkubatora technologicznego rozwija nowoczesne rozwiązania w sklepach, które wpływają na komfort zakupów i szybkość obsługi. Już dzisiaj w naszych placówkach można zobaczyć m.in. ekrany digital signange, elektroniczne cenówki czy kasy samoobsługowe. Intensywnie rozwijamy także naszą aplikację mobilną żappka, a także usługi jak „Zamów i odbierz”. Wspólnie z naszym partnerem technologicznym, firmą Retail Robotics, opracowaliśmy unikatowe na rynku urządzenie do odbioru i nadawania paczek, stworzone zgodnie z potrzebami naszych klientów, ale również franczyzobiorców. Żabka uczestniczyła w rozwoju tego urządzenia od początku i jest jego pierwszym komercyjnym użytkownikiem. Urządzenie może obsłużyć dwa razy więcej paczek niż sprzedawca i jednocześnie oferuje błyskawiczną obsługę klientów

– mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu ds. Finansów i Rozwoju.

Urządzenie PickupHero, które wdrożyliśmy w sklepie sieci Żabka, to innowacja technologiczna na skalę światową. Jego niewielkie wymiary to rewolucja, jakiej potrzebują zatłoczone i zakorkowane miasta. PickupHero zmienia małe sklepy typu convenience w zautomatyzowane huby logistyczne. To rozwiązanie łączy korzyści z punktu widzenia klienta, sieci handlowych i całego rynku e-commerce

– mówi Marek Piotrowski, Chief Marketing Officer i Partner w Retail Robotics.

Czym różni się urządzenie od znanych na rynku rozwiązań? Urządzenie jest wbudowane w regały sklepu. Klient podchodząc do panelu, w prosty i intuicyjny sposób wybiera opcję nadania lub odbioru przesyłki, wpisuje kod i wkłada paczkę do urządzenia. Wówczas robot znajdujący się wewnątrz maszyny umieszcza ją w odpowiedniej przestrzeni. Urządzenie jest również bardzo przyjazne i intuicyjne dla kurierów, którzy przywożą paczki do sklepu.

Liczba przesyłek odbieranych w punktach DHL Parcel jest obecnie ponad trzydziestokrotnie większa niż jeszcze cztery lata wcześniej. Klienci coraz częściej wybierają tę formę dostawy, ze względu na wygodę i elastyczność. Paczka może czekać na nas w punkcie nawet siedem dni. Dodatkowo, dzięki nowym automatom paczkowym, możemy odebrać przesyłkę w pełni bezkontaktowo. Taka forma pozwala nam również zadbać o środowisko – zamiast dowozić przesyłki pod kilkadziesiąt różnych adresów, kurier zostawia je w jednym miejscu. Widzimy olbrzymi potencjał rozwoju odbiorów z punktów. Wciąż potrzebujemy tam kilkukrotnie więcej przestrzeni do procesowania przesyłek, a wiadomo, że w aglomeracjach miejskich każdy metr kwadratowy jest bardzo cenny. Innowacyjne automaty paczkowe są modelowym przykładem transformacji cyfrowej, świetnie wpisując się w trendy automatyzacji i ekologistyki

– komentuje Anna Kania, Dyrektor ds. Marketingu, członek Zarządu DHL Parcel Polska.

Poczta Polska jest aktywnym uczestnikiem rynku eCommerce, który jest kluczowy dla polskiej gospodarki. Konsekwentnie chcemy oferować naszym klientom kolejne, wygodne miejsca odbioru ich zakupów internetowych. Klienci deklarują, że ważne jest dla nich bezpieczeństwo przesyłek, które gwarantuje Poczta Polska, ale ze względu na szybkie tempo życia, chcieliby odbierać zakupione towary przy okazji codziennych zakupów, na przykład w Żabce. Rozwijamy opcję Odbiór w Punkcie, mamy największą sieć click&collect w kraju, tworzymy coraz lepsze rozwiązania dla rynku eCommerce we współpracy z partnerami, którzy posiadają renomę, silną i rozpoznawalną markę. W tej branży ważne są także innowacje, które właśnie wprowadza sieć Żabka – mówi Grzegorz Kurdziel, Wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży. – Poczta współpracuje z siecią  Żabka od 2017 roku, odbiór przesyłek w tych punktach jest wygodny dla naszych klientów i coraz chętniej odbierają oni swoje przesyłki w sklepach Żabka. Narastająco po 5 miesiącach osiągamy dynamikę wolumenów przesyłek odbieranych w Żabce na poziomie 216% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jestem przekonany, że współpraca między Poczta Polską i Żabką nadal będzie bardzo dobrze się rozwijać, a klienci polubią automaty Żabki – dodaje wiceprezes Grzegorz Kurdziel.

Polacy coraz chętniej robią zakupy w sklepach internetowych: z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie Żabka Polska wynika, że ponad 90 proc. dorosłych Polaków kupuje w sieci oraz, co jest konsekwencją tego trendu, odbiera lub nadaje paczki. Jednocześnie klienci zwracają dziś uwagę na wygodę i szybkość usługi. Badania wskazują, że 69 proc. Polaków przyznaje, że to właśnie wygoda podczas dokonywania zakupów jest dla nich bardzo ważna, a 65 proc. pytanych szuka rozwiązań, które ułatwiają im życie.  

1 Źródło: Badanie przeprowadzone przez IQS
2 Źródło: Badanie  własne Żabka Polska przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1067 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości. Termin realizacji: 10-13 sierpnia 2018. Metoda: CAWI.

Tagi: Anna Grabowska DHL Grzegorz Kurdziel Poczta Polska Tomasz Blicharski Żabka Marek Piotrowski Retail Robotics Anna Kania DHL Parcel Polska
Oceń artykuł:

Źródło: Żabka

Zobacz także

Żabka testuje automat do obsługi paczek

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.