Założyciel marki Liu Jo – Marco Marchi przejmuje Blufin i rozpoczyna nowy projekt „Eccellenze Italiane”

2019-11-18 | 14:14

Marco Marchi, założyciel i prezes włoskiej marki Liu Jo, podpisał umowę o przejęciu grupy Blufin poprzez  Eccellenze Italiane - nowego, dużego agregatora i akceleratora marek o najwyższej jakości.

- To przejęcie nadaje kształt mojemu biznesowemu marzeniu, które łączy wysokiej jakości włoskie marki i wprowadza do globalnej konkurencji. Na dynamicznie rozwijającym się rynku konsumenci doceniają silne marki z wyróżniającą się tożsamością, gdzie jakość oraz kreatywność stanowią kluczowe cechy. We Włoszech mamy niezwykłe bogactwo firm, które często nie są w stanie się rozwijać, ponieważ brakuje im pieniędzy, technologii, zarządzania lub synergii - zasobów, które może zapewnić tylko duża grupa

– mówi Marco Marchi.

Misją Eccellenze Italiane jest wyselekcjonowanie i zgromadzenie wysokiej klasy marek, które łączy ta sama silna tożsamość oraz potencjał wzrostu, aby mogły skuteczniej konkurować na rynku globalnym.

Projekt zrodził się z inicjatywy Marco Marchi i pragnienia poszerzania biznesowego horyzontu opartego o filozofię ESG (Environmental, Social and Governance), ideę odpowiedzialnego inwestowania, która koncentruje się na tworzeniu korzyści dla wszystkich interesariuszy.

- To marzenie, wizja biznesu, która spełnia się poprzez nabycie marki o wyjątkowej wartości i reputacji we Włoszech, a także w regionie Carpi.

Prywatne negocjacje prowadzone pomiędzy rodziną Tarabini a Marco Marchi, szybko zakończyły się podpisaniem umowy oraz przeniesieniem wszystkich akcji grupy Blufin na Eccellenze Italiane.

- Moja matka (Anna Molinari), cała rodzina oraz ja uważamy, że ten krok będzie niezwykle pozytywny dla wzrostu i rozwoju firmy, a także jej marek. Mocno wierzymy w przedsiębiorczy talent Marco Marchi, w jego więzi z lokalną społecznością. Mamy nadzieję, że to przejęcie będzie biznesowym sukcesem w Carpi i okolicach oraz włoskiej mody

- zaznaczył Gianguido Tarabini.

Grupa Blufin jest właścicielem marek takich jak Blumarine, Blugirl, Anna Molinari oraz Be Blumarine. Obecnie działa w 50 krajach, a kolekcje sprzedawane są w ponad 500 sklepach, w tym 31 butikach i jednobrandowych sklepach na całym świecie.

W 2018 roku łączny obrót, wliczając należności licencyjne, wyniósł 33 miliony euro, z czego 40% z rynku krajowego i 60% z rynków międzynarodowych.

- Jestem dumny i zaszczycony, że rodzina Tarabini wybrała mnie, bym symbolicznie przejął  firmę. Nadamy temu niezwykłemu dziedzictwu włoskiego stylu, przyszłość wzrostu oraz rozwoju. Blumarine jest niezwykle znaną marką, także na całym świecie, ze swojego charakterystycznego i unikalnego stylu. Zamierzamy promować to cenne dziedzictwo oraz wprowadzić je we współczesną modę z nutą świeżości, pozostając przy tym wiernym jego romantycznemu, kobiecemu klimatowi

– oświadczył Marco Marchi.

W następnym sezonie wewnętrzny zespół projektantów będzie pracować nad kolekcją, która połączy charakterystyczne cechy Blumarine z nową wizją marki. Na chwilę obecną kierunek artystyczny nie został jeszcze określony, jednak z pewnością będzie można go podziwiać podczas Tygodnia Mody w Mediolanie, na którym we wrześniu 2020 roku pojawi się Blumarine.

- Aktualnie będziemy musieli podjąć wszelkie starania w celu reorganizacji oraz odświeżenia marki, by tchnąć nowe życie w to niezwykłe, włoskie dziedzictwo. Jesteśmy przekonani, że za 5 lat osiągniemy obrót w wysokości 50 milionów euro i dwucyfrowe EBITDA. Oczywiście chcemy się rozwijać, ale powoli i w sposób zrównoważony, nie tylko w celu ochrony ekskluzywnego charakteru tego klejnotu włoskiego rzemiosła – oznajmił Marco Marchi.

Tagi: Liu Jo Marco Marchi Blufin
Oceń artykuł:

Źródło: Liu Jo

Zobacz także

Założyciel marki Liu Jo – Marco Marchi przejmuje Blufin i rozpoczyna nowy projekt „Eccellenze Italiane”

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.