Zdecydowany wzrost zysków LPP

2017-11-21 | 13:29

Trzeci kwartał 2017 roku LPP kończy bardzo dobrymi wskaźnikami finansowymi. Spółka może się pochwalić prawie 2 mld zł przychodu i zyskiem netto na poziomie 85 mln zł. Oznacza to, że w ujęciu r/r spółka zanotowała wzrost przychodu na poziomie 22%.

Sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL) osiągnęła również znaczący wzrost – w ujęciu r/r wyniosła ponad 15%, a po pierwszych 9 miesiącach współczynnik ten jest na poziomie wyższym o prawie 9% w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. Widoczna jest też znacząca poprawa marży brutto, która osiągnęła poziom 49% w III kwartale 2017 czyli prawie o 2 p.p. lepszy w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.

- Jesteśmy zadowoleni z tego jaki zysk udało nam się wypracować w trzecim kwartale tego roku. Złożyło się na niego kilka czynników. Po pierwsze dobry odbiór naszych kolekcji przez klientów – szczególnie damskiej i dziecięcej kolekcji Reserved. Kolejnym ważnym czynnikiem jest dalszy wzrost znaczenia e-commerce w naszych przychodach. Już teraz 30% sprzedaży w tym segmencie pochodzi z naszych zagranicznych sklepów internetowych. I wreszcie znaczący wzrost marży brutto dzięki m.in. korzystnym trendom walutowym, ale i skuteczności nowej polityki zarządzania towarem

– komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Rosnące znaczenie e-commerce w działalności LPP jest potwierdzone poszerzaniem sieci sprzedaży internetowej o kolejne kraje. W trzecim kwartale 2017 roku, równolegle ze spektakularnym debiutem Reserved w stolicy Wielkiej Brytanii, zainaugurowano w Anglii, Walii i Szkocji sprzedaż tej marki we własnym e-sklepie. Znaczącym krokiem dla firmy było otwarcie w ostatnich tygodniach sprzedaży internetowej w Rosji. W tym kraju spółka przyjęła model współpracy z zewnętrzną firmą. Umożliwi to pełne wykorzystanie lokalnego know-how partnera na tym bardzo obiecującym, ale również konkurencyjnym dla firm odzieżowych rynku. Oznacza to, że LPP kontynuuje zwiększanie zaangażowania w internecie na kolejnych rynkach europejskich.

Również w przypadku tradycyjnych placówek za granicą LPP utrzymuje przyjętą strategię. W sierpniu uruchomiła flagowy salon Reserved w Serbii. Niedawno ogłosiła plany wejścia w przyszłym roku na rynek izraelski i słoweński, a także zapowiada uruchomienie pierwszych salonów w Kazachstanie.

Przychody naszych salonów na Wschodzie skłoniły nas do odważniejszego zaangażowania się w Kazachstanie. Zdecydowaliśmy się na otwarcie tam własnych salonów, zamiast planowanego pierwotnie modelu franczyzowego. Rozpoczniemy więc start nieco później niż to wcześniej zapowiadaliśmy, ale za to z większym zaangażowaniem – dodaje Przemysław Lutkiewicz. Ta decyzja wymaga nieco więcej przygotowań, niż w przypadku współpracy z lokalnymi partnerami biznesowymi, dlatego spółka zdecydowała się przesunąć debiut w tym kraju na 2018 rok.

Spółka inwestuje również w gdańską siedzibę. Trwają prace przy budowie nowego budynku biurowego przy ul. Łąkowej. Jest to rezultat dynamicznie rosnącego zatrudnienia – w ciągu ostatnich miesięcy firma przyjęła kilkuset nowych pracowników, którzy przede wszystkim zajmują się obsługą IT oraz wsparciem logistyki i procesów związanych z e-commerce. Docelowo w planach jest stworzenie campusu LPP Fashion Lab składającego się z kompleksu czterech biurowców, który umożliwi pracę wszystkim pracownikom gdańskiej centrali w najlepszych warunkach jakie oferują współczesne biurowce. Za projekt odpowiada wielokrotnie nagradzana pracownia architektoniczna JEMS Architekci.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

Zdecydowany wzrost zysków LPP

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.