Zero Waste według Timberland: 10 milionów drzew na świecie i produkty odpowiedzialne społecznie

2018-08-09 | 15:08

Zasadzić 10 milionów drzew, zredukować o 100% użycie szkodliwych związków chemicznych i zwiększyć zaangażowanie pracowników w wolontariat. Marka Timberland postawiła sobie konkretne cele do zrealizowania do 2020 roku.

Od 2001 roku Timberland zasadził na całym świecie już 8,7 mln drzew; ponad 1 milion godzin pracownicy firmy przepracowali w ramach wolontariatu, a 233 mln plastikowych butelek dostało nowe życie w produktach marki – ale to nie wszystko. Na przestrzeni najbliższych dwóch lat firma z drzewkiem w logo wyznaczyła sobie ambitne cele, które już zaczęła realizować.

Cele 2020
Pod względem produktowym marka chce używać 100% recyklingowalnych, odnawialnych lub organicznych składników, jak np. bawełna organiczna czy najwyższej klasy skóra z odpowiedzialnych ekologicznie garbarni; do produkcji odzieży i obuwia chce zredukować o 100% użycie polichlorku winylu (PCV) i związków polifluorowanych (PFC) w każdym produkcie zawierającym wodoodporną powłokę DWR; ograniczyć użycie Lotnych Związków Organicznych (LZO) przy produkcji butów do mniej niż 42 gram w jednej parze. Pod względem wpływu na środowisko: firma chce zasadzić 10 mln drzew na całym świecie i planuje ograniczyć zużycie energii o 10% a 50% pozyskiwać z odnawialnych źródeł; w ramach ruchu Zero Waste Timberland chce, aby wskaźnik odpadów firmy, które podlegają odzyskowi lub recyklingowi wyniósł 95%. Natomiast pod względem zaangażowania społecznego marka chce zachęcić 80% swoich pracowników do udziału w wolontariacie oraz zwiększyć ich zaangażowanie w akcje społeczne, których do 2020 roku powinno odbyć się aż 11 tysięcy.

Zielona marka
Ze wsparcia i chęci pomocy inicjatywom pożytku publicznego Timberland uczynił ważną część swojej strategii. Program pod nazwą Path of Service™ wspiera wszelkie działania związane z niesieniem pomocy przez swoich pracowników na całym świecie. Obecnie ponad 250 000 pracowników, w 3000 fabrykach, w 30 krajach może poświęcić 40 godzin pracy rocznie na bezinteresowną działalność w wolontariacie, a koszty pracy pokrywa firma. W ten sposób, z inicjatywy pracowników, powstały kolejne programy, jak Timberland Earth Day oraz Timberland Serv-A-Palooza. Wszystkie projekty CSR marka rozwija w każdym kraju, gdzie jest obecna. Timberland Polska, którego właścicielem jest firma Marketing Investment Group, od początku angażuje się w działania CSR. W ramach strategii odpowiedzialnego biznesu pracownicy wszystkich sklepów oraz krakowskiej centrali niosą pomoc i wsparcie. Jak do tej pory, od 2005 roku w ramach pełnopłatnego wolontariatu pracowniczego, odbyło się już 18 cyklicznych wydarzeń charytatywnych, które odpowiadają ponad 15 000 godzin przepracowanych na rzecz społeczeństwa i środowiska!

Timberland na każdym kroku przypomina, że zaangażowanie w ochronę środowiska oraz społecznie odpowiedzialna produkcja wpisane są w DNA firmy. Nieprzypadkowo logo i nazwa marki nawiązują do motywu przyrody - recyklingowe materiały znajdziemy, zarówno w modelach obuwia, jak i odzieży oraz akcesoriów. Nowa kolekcja Earthkeepers opiera się na zielonej technologii, a przetwarzalne materiały idą w parze z solidnym wykonaniem. Towarzyszące kolekcji działania z zakresu CSR dowodzą, jak ważna jest ekologia w życiu firmy.

Tagi: Timberland
Oceń artykuł:

Źródło: Timberland

Zobacz także

Zero Waste według Timberland: 10 milionów drzew na świecie i produkty odpowiedzialne społecznie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.