Zmiana klimatu, recykling czy prawa człowieka? Które zagadnienia zrównoważonego rozwoju są najważniejsze dla klientów i partnerów biznesowych?

2022-02-14 | 16:35

Odpowiedzialność i współpraca to dla Grupy CCC kluczowe kwestie związane z działaniem w poszanowaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Jak firma wyznacza sobie cele w tym zakresie? Słuchając głosu klientów, pracowników oraz partnerów. Organizacja już po raz trzeci sprawdziła, które zagadnienia z obszaru ESG są dla nich istotne. Wśród najważniejszych wskazano pochodzenie surowców i materiałów do produkcji (95% wskazań) oraz prawa człowieka i pracowników (80% wskazań). Wyniki wskazują także, że coraz bardziej zwracamy uwagę na to, w jaki sposób organizacje prowadzą komunikację marketingową.

W badaniu wzięli udział konsumenci, pracownicy, dostawcy, partnerzy, inwestorzy oraz przedstawiciele instytucji finansowych, administracji oraz mediów. Wyniki analizy pomagają określić kluczowe obszary oraz ryzyka związane z ESG, czyli kwestiami środowiskowymi (obszar E), społecznymi (obszar S) oraz ładu korporacyjnego (obszar G). Między innymi na ich podstawie Grupa CCC aktualizuje swoją strategię Zrównoważonego Rozwoju i rewiduje realizację bieżących działań.

- W ciągu minionych 5 lat po raz trzeci zweryfikowaliśmy najbardziej istotne kwestie i postulaty dotyczące naszego zrównoważonego rozwoju. Widzimy jak bardzo zmieniło się zrozumienie tego tematu: kilka lat temu dominowały kwestie społeczne, dziś na czele znajdują się te związane z produktem i łańcuchem dostaw. Chcemy wiedzieć, z czego zrobione są produkty oraz czy materiały nadają się do powtórnego wykorzystania. Ma mieć to odzwierciedlenie nie tylko w odpowiednim oznaczaniu produktów, ale także w wiedzy kadry sklepowej oraz szeroko rozumianej komunikacji marketingowej

– mówi Daria Sulgostowska,  Head of Sustainability w Grupie CCC.

Najważniejsze ekologia i rozwój społeczny

Wśród zagadnień ekologicznych, ważnych dla badanych, w tym klientów i pracowników, na pierwszym miejscu znalazło się pochodzenie surowców wykorzystywanych w produkcji (95%). Dla partnerów Grupy CCC, organizacji branżowych oraz inwestorów kluczowa jest natomiast możliwość ponownego wykorzystania materiałów. Wymieniali oni również dążenie do gospodarki o obiegu zamkniętym (68%), w tym, w szczególności poszukiwanie alternatywnych surowców, oraz możliwość wydłużenia cyklu życia produktów.

Wysoko we wskazaniach znalazły się także kwestie społeczne, na czele z prawami człowieka i prawami pracowników (80% wskazań). Szczególnie istotne są one dla inwestorów oraz organizacji branżowych. Wśród priorytetów znalazło się także rozwijanie przyjaznego środowiska pracy, w tym przestrzeganie zasad różnorodności (63%). Równość płci i wynagrodzeń, możliwość awansu oraz miejsca pracy dla osób niepełnosprawnych to najważniejsze postulaty w tym kontekście.

Odpowiedzialny marketing i podnoszenie świadomości klientów

W tegorocznej edycji badania, wśród zagadnień ESG ważnych dla respondentów, pojawiły się także nowe tematy. Jednym z nich jest odpowiedzialna komunikacja marketingowa. Szczególną uwagę zwracają na nią partnerzy, organizacje branżowe oraz administracja publiczna. Aktywna i transparentna komunikacja z klientami na temat ESG, udostępnianie informacji o wykorzystywanych surowcach i materiałach czy promowanie recyklingu to kluczowe działania, które należy kontynuować. Grupa CCC aktywnie działa w tych obszarach: prowadzi kampanie promujące wyprodukowaną w sposób zrównoważony kolekcję GoForNature oraz linię marki Sprandi Green Series, a także rozszerza projekt Daj Swoim Butom Drugie Życie, w ramach którego można oddać używane buty do specjalnych pojemników w sklepach CCC, w celu ich ponownego wykorzystania w przyjazny dla środowiska sposób.

Zarządzanie organizacją zgodnie z zasadami ESG to duże zobowiązanie. Wymaga od nas m.in.  transparentnej komunikacji i aktywnego dialogu z klientami, pracownikami, inwestorami, partnerami biznesowymi, decydentami czy mediami. Chcemy znać ich opinie i potrzeby oraz zrozumieć motywacje, którymi się kierują. Dzięki temu jesteśmy w stanie nie tylko efektywniej realizować nasze cele, ale także skutecznie adresować potrzeby wszystkich tych grup, dodatkowo angażując ich w poszczególne obszary naszej działalności – dodaje Daria Sulgostowska.

 

Tagi: CSR Grupa CCC Daria Sulgostowska
Oceń artykuł:

Źródło: CCC

Zmiana klimatu, recykling czy prawa człowieka? Które zagadnienia zrównoważonego rozwoju są najważniejsze dla klientów i partnerów biznesowych?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.