Treści portalu Benchmark.pl docierają każdego miesiąca do 3 mln Polaków. Są to głównie recenzje, testy i teksty opiniotwórcze. Przez ponad 15 lat właścicielem serwisu była Grupa Komputronik, która postanowiła sprzedać portal nowemu inwestorowi.
- Od wielu lat Zarząd Spółki wraz z zespołem Benchmark, przy wsparciu Grupy Kapitałowej Komputronik pracował na to, by serwis Benchmark.pl znalazł się w czołówce portali technologicznych w Polsce. Przez ten czas zdobyliśmy kilka milionów wiernych czytelników, którzy czerpią z naszego portalu informacje o wszelkich nowinkach technologicznych, czytają recenzje sprzętu, produktowe i newsy. Koniunktura rynkowa i ciągły rozwój technologii sprawiają, że zapotrzebowanie na rzetelne, jakościowe i najświeższe informacje z tego obszaru jest ogromne. Jestem przekonany, że dzięki tej transakcji przed portalem i członkami zespołu otwierają się nowe perspektywy dalszego rozwoju. Współpraca Komputronik ze spółką Benchmark będzie kontynuowana, od lat współpracujemy też z innymi działami Wirtualnej Polski w obszarach redakcyjnych i marketingowych, więc zakładam, że dzięki tej transakcji i wzajemnym relacjom będziemy mogli wspólnie wykreować jeszcze wiele innowacyjnych rozwiązań. W Komputronik skupiamy się obecnie na strategicznych celach biznesowych, które powiązane są z dostarczaniem klientom sprzętów i technologii oraz zapewnianiem wachlarza komplementarnych usług. Wierzymy, że spółkę mediową z portfolio Grupy powierzamy w ręce najlepszych specjalistów
-komentuje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Grupy Komputronik.
Komputronik to czołowa polska marka zajmująca się dystrybucją sprzętu elektronicznego. Z jego oferty korzystają zarówno klienci indywidualni jak i biznesowi. Wyróżnikiem oferty Komputronik jest elastyczność i indywidualne podejście do klientów. Oferuje im również dopasowane do nowoczesnego poziomu życia usługi: fachowe doradztwo, raty, leasing, serwis, elastyczne możliwości dostawy, ubezpieczenia, a nawet wniesienie i montaż. Komputronik nieustannie rozwija swoją ofertę, wspiera sprzedaż towarów komplementarnymi usługami i ułatwia klientom proces zakupu. Wszystko po to, by jak najszybciej i jak najłatwiej mogli doświadczać radości z technologii.
W połowie sierpnia poznańska firma zaprezentowała swoje nowe logo oraz zainaugurowała start platformy Radość z Technologii. Wprowadzeniu nowej komunikacji i rebrandingowi towarzyszy ogólnopolska kampania marketingowa, której główną osią jest spot wizerunkowy prezentujący zmianę strategii Komputronik.
Wirtualna Polska kupiła udziały w portalu od Komputronik S.A. w restrukturyzacji oraz od założyciela serwisu Wojciecha Kiełty. Kwota transakcji wyniosła blisko 11,3 mln zł. Dzięki temu zakupowi Wirtualna Polska w swoim portfolio będzie mieć pięć serwisów technologicznych.