Zwiększona prognoza przychodów grupy Beiersdorf po dobrych wynikach półrocznych

2018-08-24 | 10:00

Globalna sprzedaż grupy Beiersdorf wzrosła w minionym półroczu o 7,7%. Nominalnie przychody osiągnęły wartość 3,613 mld EUR. W analogicznym okresie roku poprzedniego było to 3,513 mld. To wzrost o 2,8%. EBIT grupy wzrósł o 4,3% z poziomu 561 mln EUR do 585 mln EUR.

Sprzedaż wiodącej marki grupy: NIVEA, wzrosła w skali pół roku o 3,5%. Z kolei sekcja biznesowa Derma, obejmująca marki Eucerin i Aquaphor zwiększyła swoją sprzedaż o 9,5%. Niewielki wzrost zanotował także dział medyczny i marki Hansaplast i Elastoplast. Wyniósł on 0,9% w porównaniu z rokiem 2017.

 - Kluczowym elementem stałej zwyżki naszych wyników są starania, by jeszcze bardziej zwiększyć potencjał marek Eucerin i Hansaplast wraz z naszą kluczową marką NIVEA, a także by stałe dążenie ku digitalizacji. W mojej ocenie to dobry i efektywny kierunek przyszłych działań. Nasza silna pozycjajest wyraźnie widoczna i z optymizmem patrzymy na nadchodzące miesiące

- mówi Stefan F. Heidenreich, dyrektor generalny Beiersdorf AG.

Obraną strategię potwierdzają globalne wyniki grupy. Sprzedaż w regionie Europy w ujęciu organicznym wzrosła o 5,5%, nominalnie natomiast o 3,5% w stosunku do ubiegłego roku, osiągając 1,543 mld EUR (w roku poprzednim było to 1,491 mld EUR). W Europie Zachodniej odnotowano wzrost o 5,0 natomiast we Wschodniej o 7,5%. Grupa zanotowała też zwyżkę sprzedaży w rejonie Ameryki Północnej i Południowej na poziomie 4,5% w stosunku do roku ubiegłego. Ameryka Północna odnotowała wzrost o 12,5%. W Ameryce Łacińskiej natomiast sprzedaż spadła o 0,7%. Region Afryki, Azji i Australii odnotował 11,2% wzrostu sprzedaży. Nominalnie wzrosła ona o 3,6% do wartości 926 mln EUR w porównaniu z zeszłorocznym wynikiem: 894 mln EUR.

Perspektywy sprzedaży grupy Beiersdorf na rok 2018 pozostają niezmienne. Oczekuje się wzrostu dochodów o około 5%. Także marża EBIT z działalności operacyjnej ma przez cały czas utrzymać się na poziomie z roku ubiegłego. Dziś jest to 16,2%.

Tagi: Beiersdorf Nivea Stefan F. Heidenreich
Oceń artykuł:

Źródło: Beiersdorf

Zwiększona prognoza przychodów grupy Beiersdorf po dobrych wynikach półrocznych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.