Abdul Mathin, BlackMINE Group: Wyzwaniem przy realizacji nowej inwestycji jest cierpliwość

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-09-02 | 10:24
Na świecie powstaje coraz więcej inwestycji łączących różne funkcje – handlowe, rozrywkowe, usługowe, biurowe, hotelowe, mieszkaniowe etc. Ich użytkownikom zapewnia to komfort i wygodę korzystania z wielu udogodnień w jednym miejscu. Kolejny tego typu projekt powstaje w Stanach Zjednoczonych. iSquare Mall + Hotel ma być luksusowym, 7-gwiazdkowym hotelem połączonym z funkcjami komercyjnymi. O jego zaletach, cechach wyróżniających i pomyśle na ten koncept opowiada Abdul Mathin, Chairman i CEO The BlackMINE Group.

Wielkie otwarcie iSquare Mall + Hotel planowane jest na 2017 rok. Jednak już teraz mam wrażenie, że obiekt ma szansę gościć turystów i klientów biznesowych z całego świata.
Zdecydowanie, tym bardziej, że jest to projekt naprawdę wyjątkowy. Jeśli chodzi o zarządzanie częścią hotelową to mamy już podpisaną umowę z Capella Hotel Group. W skład tej części będzie wchodzić 500 pokoi 5-gwiazdkowych i 100 7-gwiazdkowych. Przewidzieliśmy oczywiście także dodatkowe udogodnienia dla klientów i gości, takie jak SPA czy luksusowe butiki, które przyciągać będą do Orlando zamożnych podróżnych i zagranicznych gości. Wewnętrzny wystrój hotelu to ponadczasowa elegancja i klasyka. W ramach rozrywki przygotowujemy m.in. basen na dachu, z grillem i barem do dyspozycji gości.
Słyszałam, że to nie koniec atrakcji.
 
Zgadza się. Mogę uchylić rąbka tajemnicy i zdradzić, że będzie również lodowisko, bogata strefa food court, obrotowa restauracja na dachu, taras widokowy. I zapewniam, że to jeszcze nie wszystko (śmiech).
Wizualizacje projektu wyglądają niesamowicie. Skąd inspiracja do jego stworzenia?
Podróżowałem po całym świecie, a w trakcie swoich licznych podróży zatrzymywałem się w najlepszych hotelach w Dubaju, Hong Kongu czy Chinach. Miałem poczucie, że mógłbym zaprojektować lepsze miejsce, które mogłoby przyciągać wielu turystów z różnych części świata. Przy wcieleniu pomysłu w życie współpracowałem z kilkoma architektami. Chciałbym, aby ten projekt był innowacyjny, z dużą ilością zieleni i wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii.
Mogę zapytać o koszty?
Wartość projektu to 400 mln dolarów. Z własnych środków zainwestowałem 100 mln.
A jak duża będzie część handlowa obiektu?
Galeria, która powstaje w ramach inwestycji, to około 150 ekskluzywnych salonów rozmieszczonych na ponad 32 tys. m kw.
Realizacja tak dużej inwestycji musi się wiązać z pewnymi wyzwaniami.
Tego rodzaju projekty przynoszą duże stopy zwrotu z inwestycji. Wyzwaniem jest jednak cierpliwość w realizacji pomysłu, tak aby zakończyć go z sukcesem i wówczas otworzyć drzwi dla biznesu.
Państwa dodatkowym atutem jest położenie kompleksu – w samym sercu przyciągającej turystów Florydy.
To prawda, okolica przyciąga około 20 mln turystów rocznie, którzy udają się na zakupy do różnych centrów handlowych, które się tutaj znajdują. Szacujemy, że iSquare przyciągać będzie 3 do 5 mln klientów w skali roku. Całe Orlando w 2014 roku odwiedziło 62 mln turystów. Nam wystarczyłoby, gdyby 10% tej liczby zdecydowało się na wizytę w iSquare Mall.
Rynek centrów handlowych w Stanach Zjednoczonych ma się już lepiej?
To zależy od miejsca, ale wiele centrów handlowych przestało już odczuwać skutki wcześniejszej recesji.
Czy rozpoczęli już Państwo komercjalizację?
Jest jeszcze na wczesnym etapie, ale listy intencyjne podpisaliśmy już z różnymi firmami. Są wśród nich m.in. Chanel, Victoria′s Secret, Cartier, GUCCI, Prada itd.
Nie boi się Pan, że w dobie internetu taka tradycyjna forma sprzedaży może tracić na znaczeniu?
Nie, bo sklepy online są dobre wtedy, gdy klient już wie co chce kupić. A zamożnych turystów i osoby podróżujące w celach biznesowych przyciąga atrakcyjna, tradycyjna forma prezentacji produktu.
Czy swoją uwagę koncentrują Państwo teraz głównie na iSquare Mall + Hotel, czy mogą już Państwo zdradzić trochę szczegółów odnośnie kolejnych projektów firmy?
BlackMINE Group pracuje jednocześnie nad kilkoma projektami. Największe znajdują się w Puerto Rico i Kanadzie. Kolejny to projekt 7-gwiazdkowego hotelu w Arabii Saudyjskiej. Na razie ze względów formalnych i problemów z różnymi pozwoleniami, został on jednak wstrzymany.
Tagi:
Oceń artykuł:

Abdul Mathin, BlackMINE Group: Wyzwaniem przy realizacji nowej inwestycji jest cierpliwość

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.